GOG zwiększa wysiłki związane z przechowywaniem gier dzięki nowemu partnerstwu w ramach projektu EFGAMP Game Archive

cyberfeed.pl 6 godzin temu


My Niedawno donieśliśmy o sukcesie programu ochrony gier Good Old Gamesktórego witryna przechowuje dwie 30-letnie gry Warcraft. Teraz jednak GOG współpracuje z Europejską Federacją Archiwów, Muzeów i Projektów Ochrony Gier (EFGAMP) dla przyszłych wysiłków konserwatorskich. EFGAMP to „największa organizacja w Europie zajmująca się ochroną gier wideo jako dziedzictwa kulturowego”, co nadaje zaangażowaniu GOG w ochronę gier znacznie większe niż poprzednio. Partnerstwo może również pomóc GOG we współpracy z europejskimi instytucjami rządowymi i pozarządowymi, takimi jak muzea i inne organizacje, w celu wspierania sprawy ochrony zwierzyny łownej.

Być może co ciekawsze, jako platforma dystrybucji gier, za którą stoi pewien talent programistyczny, GOG faktycznie wnosi do stołu coś, czego wcześniej brakowało EFGAMP jako podstawy. W oświadczeniu fundacja i GOG twierdzą, iż rok 2024 był dla konsumentów punktem zwrotnym, zarówno jeżeli chodzi o utratę własności gier, jak i zachowanie gier jako całości. Temat posiadania gier był powracającym tematem w 2024 r., w tym takimi grami Załoga dołączenie do wyżej wymienionych gier Warcraft i ich wycofanie ze sklepów — przynajmniej po usunięciu z GOG, gry są przez cały czas utrzymywane dla obecnych właścicieli. Celem zarówno GOG, jak i EFGAMP jest zachowanie historii kultury gier, umożliwienie przyszłym pokoleniom przeżycia i poznania ważnych momentów w historii gier.



Source link

Idź do oryginalnego materiału