Gra fabularna Stormlight Archives Brandona Sandersona przełamie kanon

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Gdy Brandon Sanderson zaczął pracować z Gry Brotherwise w pierwszej przygodzie dla Gra fabularna Stormlightzastanawiał się, jak mogłoby to pomóc mu naprawić luki w narracji jego bestsellerowej serii fantasy. Zdecydował się na tajemnicę z pierwszej książki Stormlight Archive, Droga Królówco będzie miało duże znaczenie dla piątej książki z serii, Wiatr i prawdaktóry ukaże się w grudniu.

Akcja Stormlight Archive rozgrywa się na planecie Roshar, gdzie 10 bohaterów znanych jako Heroldowie spędziło tysiąclecia, chroniąc ludzkość dzięki wysoce magicznych mieczy zwanych Honorblade. Wszyscy porzucili swoje obowiązki, z wyjątkiem Taln, Herolda Zwykłego Człowieka. Pomimo wszelkich starań Taln, siły mściwego boga Odium powróciły. Taln był wściekły po swojej próbie i niedługo po tym, jak po raz pierwszy pojawił się w książkach, jego Honorblade znika. Jego miejsce pobytu pozostaje nieznane.

„Ta przygoda odpowiada na to pytanie” – powiedział Sanderson portalowi Polygon. „Co się stało? Gdzie to się stało? Co się dzieje? I możesz stać się częścią historii. Szukaliśmy przygody, którą możesz przeżyć, która w interesujący sposób przecinałaby się z kanonem książek i pozwalała ci samodzielnie wypełnić lukę”.

Kickstarter dla gry opartej na d20 rusza 6 sierpnia wraz z beta podglądem zasad i przygodą pierwszego poziomu, mającą na celu przeprowadzenie graczy i mistrzów gry przez scenerię i podstawowe mechanizmy. Oprawa twarda Przygoda Stonewalkeróww którym gracze spotykają Talna i dowiadują się, co stało się z jego ostrzem honorowym, zostanie wydana w 2025 roku wraz z Podręcznik do gry fabularnej Stormlight I Przewodnik po świecie.

„Przygoda odpowiada na to pytanie. Co się stało? Gdzie [Taln’s Honorblade] Iść? […] „Stajesz się częścią tej historii”.

„Ten Wędrowcy po kamieniach kampania zaprowadzi postacie aż do siódmego poziomu, a ukończenie każdego rozdziału zajmie dwie lub trzy typowe sesje”, powiedział Polygon współzałożyciel i dyrektor kreatywny Brotherwise Johnny O’Neal. „To powiedziawszy, staramy się stworzyć kinowe doświadczenie, które obejmuje wiele obszarów, nie stając się przy tym mozolnym. Większość rozdziałów ma tylko dwie lub trzy sceny walki i staramy się upewnić, iż każdy rozdział kończy się niezapomnianym fragmentem”.

Gracze będą szukać honorowego ostrza Talna w całym Rosharze, od Rozbitych Równin, gdzie znajduje się większość Droga Królów jest osadzona w magicznym lesie bogini Uprawy, gdzie odważne dusze mogą otrzymać zarówno błogosławieństwo, jak i przekleństwo. Jest tam mieszanka eksploracji lochów, łamigłówek, scen pościgów i ucieczek z więzienia. Wybierając sposób podejścia do problemów, z którymi się mierzą, postacie graczy będą mogły przyciągnąć uwagę sprenów, istot podobnych do duchów, które mogą łączyć się z podobnie myślącymi ludźmi, aby obdarzyć je niesamowitymi zdolnościami. Ukończenie misji może pozwolić im dołączyć do nowo założonego starożytnego zakonu znanego jako Rycerze Promieniści.

„Związanie sprena jest jak posiadanie familiara, który również daje ci motywujące przemówienia i magiczne moce” – powiedział O’Neal. „Są ogromną częścią RPG Burzowe Światło doświadczenie. Już od pierwszego rozdziału Radiant spren obserwują postacie i będą odpowiadać tym, którzy ucieleśniają ich ideały. Dodaliśmy kilka nazwanych sprenów jako NPC-ów, aby służyły jako przykłady, ale oczekujemy również, iż MG stworzą własne spreny w oparciu o zachowanie postaci.”

Postacie graczy mogą spotkać głównych antagonistów z książek, w tym wypaczonego Herolda Sprawiedliwości Nale’a i zdrajcę generała Meridasa Amarama, i dowiedzieć się, jak mówiący miecz Nocna Krew po raz pierwszy pojawił się w książce Sandersona z 2009 roku Łamacz wojen wylądował na Roshar. Podczas gdy przechodzą przez najważniejsze momenty z serii, takie jak pojawienie się szalejącej burzy, która sprowadza najpotężniejszych poruczników Odium z powrotem do świata, Sanderson zaprasza graczy do przekształcenia jego narracji.

Kickstarter dla Gra fabularna Stormlight ukaże się 6 sierpnia wraz z przygodą pierwszego poziomu, która ma na celu zapoznanie graczy z zasadami i otoczeniem.Obraz: Amirul Hhf/Brotherwise Games i Dragonsteel Entertainment

„Kiedy byliśmy nastolatkami i bawiliśmy się [West End Games’ Star Wars: The Roleplaying Game]„Nasza pierwsza kampania dotyczyła tego, jak przypadkowo zabiliśmy Luke’a Skywalkera, a potem musieliśmy uratować galaktykę bez Luke’a Skywalkera” – powiedział Sanderson. „Przeprowadziliśmy inne kampanie, w których mówiliśmy: OK, filmy kanoniczne się wydarzyły. Nie będziemy w nie ingerować. Jesteśmy na Gwieździe Śmierci, kiedy ma eksplodować i musimy się wycofać. Podoba mi się, iż MG ma możliwość zrobienia obu rzeczy i wszystkiego pomiędzy. Nie wydałbym RPG, gdybym nie chciał, żeby gracze majstrowali przy moim kanonie”.

Mistrzowie gry, którym nie podoba się to, iż gracze zostaną przyćmieni przez niektórych wybitnych bohaterów Sandersona, mogą umieścić swoje przygody z dala od głównej fabuły.

„Jedną z zalet pisania gigantycznych powieści fantasy jest to, iż mogę zasugerować większy świat” – powiedział Sanderson. „W Archiwum Burzowego Światła jest wiele rozdziałów zwanych interludiami, w których po prostu zbaczam z utartych szlaków i pokazuję, jakie inne historie się dzieją. W tym świecie jest wiele historii do opowiedzenia”.

Sanderson ułatwił to zadanie jeszcze bardziej, współpracując z Brotherwise, który dostarczył mu ogromną ilość informacji o Rosharze, które jeszcze nie pojawiły się w książkach.

„Wprowadzamy wiele szczegółów kulturowych, ale jednocześnie zagłębiamy się trochę bardziej w to, jakie są przysięgi, spreny i motywacje każdego zakonu Radiantów” – powiedział Sanderson. „Jest tam kilka nowych rzeczy, które moim zdaniem naprawdę spodobają się fanom”.

Sanderson powiedział, iż zawsze chciał wypróbować nowe systemy i ustawienia TTRPG i iż jego doświadczenie z Lochy i Smoki, Pionier, Wezwanie Cthulhu i Palladium Fantasy Gra fabularna ukształtowały sposób, w jaki postrzega świat i podejście do pisania. Jego powieści — z których większość rozgrywa się we wspólnym świecie zwanym Cosmere — wszystkie mają bardzo jasne zasady działania magii, co jego zdaniem ułatwia czytelnikom zrozumienie i adaptację The Stormlight Archive do gry.

„Mam nadzieję, iż (gracze) bawią się równie dobrze jak ja, kiedy gram w Cosmere” – powiedział. „Mogę to robić każdego dnia”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału