W skrócie:
A Game About Digging a Hole sprzedało się w ponad 250 tysiącach egzemplarzy w tydzień od premiery.Gra stała się viralem - na Instagramie zyskała 14 milionów wyświetleń, a na Twitchu śledziło ją 60 tysięcy widzów jednocześnie.Twórcy nie wykluczają dalszych aktualizacji, ale na razie skupiają się na stabilizacji gry.
Od małego projektu do światowego virala
O sukcesie A Game About Digging a Hole informowano już na początku tygodnia (my także o tym donosiliśmy), gdy gra niespodziewanie pojawiła się w zestawieniach bestsellerów Steama. Teraz wiadomo, iż zainteresowanie tytułem pozostało większe, niż początkowo przewidywano.Reklama
Jak wynika z raportu opublikowanego przez serwis TechRaptor, w ciągu siedmiu dni od premiery (7 lutego) sprzedaż gry przekroczyła ćwierć miliona egzemplarzy. Popularność w internecie również jest imponująca - gra zdobyła 14 milionów wyświetleń na Instagramie, a na Twitchu w szczytowym momencie oglądało ją aż 60 tysięcy osób jednocześnie.
Twórcy przyznają, iż tak duży sukces był dla nich zupełnym zaskoczeniem:
Prosta mechanika, wielki sukces
Co sprawiło, iż A Game About Digging a Hole tak gwałtownie zdobyło popularność? Przede wszystkim minimalistyczny styl i prosta, ale satysfakcjonująca mechanika, która polega - jak wskazuje sam tytuł - na kopaniu dziury w ziemi.
Gra powstała w zaledwie dwa tygodnie. Stworzył ją jeden z pracowników studia Cyberwave, który rozwijał projekt w wolnym czasie. Miała być eksperymentem, a stała się jednym z największych niespodziewanych hitów niezależnych ostatnich miesięcy.
A Game About Digging a Hole - dalszy rozwój
Twórcy już teraz wprowadzają pierwsze poprawki i udogodnienia. W drobnej aktualizacji dodano:
suwak FOV, pozwalający na dostosowanie pola widzenia,opcję wyłączenia rozmycia w ruchu.
Na razie nie wiadomo, czy Cyberwave planuje dalsze aktualizacje lub nowe funkcje, ale sukces gry może skłonić twórców do rozszerzenia projektu.
Czy wiesz, że...
A Game About Digging a Hole zostało zainspirowane memem o kopaniu dziury w ziemi. Twórca przyznał, iż początkowo miał to być tylko żartobliwy projekt, który miał pokazać, jak proste mechaniki mogą przyciągnąć graczy na długie godziny.