To pierwsze w Polsce badanie, które wprost porównuje zachowania zakupowe graczy i niegraczy, obalając wiele mitów na temat tej rosnącej grupy społecznej.
Zespół badawczy porównał preferencje zakupowe, styl życia i czynniki decyzyjne obu grup, by odpowiedzieć na pytanie: kto naprawdę jest bardziej wartościowym konsumentem?
Najważniejsze wnioski z raportu:
-
Gracze są bardziej zakupowi: częściej kupują, są bardziej otwarci na nowości i wykazują większą gotowość do eksperymentowania z produktami.
-
Wydają więcej: aż 62% więcej graczy niż niegraczy wydaje miesięcznie ponad 300 zł na rozrywkę.
-
Preferują online: 82% graczy robi zakupy online (vs 65% niegraczy).
-
Cenią jakość i ekskluzywność: przy podejmowaniu decyzji zakupowych gracze kierują się jakością (91%), ceną (87%) i unikalnością produktów (41%).
-
Są lojalni wobec marek: szczególnie tych, które komunikują się z nimi w autentyczny i angażujący sposób – np. poprzez kampanie w świecie gamingu.
-
Mocni w wielu kategoriach: gracze częściej niż niegracze kupują w takich kategoriach jak: elektronika, kosmetyki, odzież sportowa, książki i media, a także zabawki i artykuły dziecięce.
„Gracze to nie tylko młodzi pasjonaci gier – to także osoby w średnim wieku, dobrze zarabiające, aktywne fizycznie i kulturowo. Stereotyp „geeka” zamkniętego w pokoju odchodzi do lamusa” – mówi Justyna Oracz, Head of Communications w WE!RE FANTASY i Szefowa Grupy Roboczej Gry/Esport IAB Polska.
Co wynika z raportu dla marek i marketerów?
Raport zawiera również zestaw praktycznych rekomendacji marketingowych. Eksperci wskazują, iż marki powinny:
-
tworzyć limitowane edycje produktów i personalizowane oferty dla graczy,
-
łączyć online z offline, np. przez rozszerzoną rzeczywistość czy aplikacje wspierające zakupy,
-
angażować graczy w działania marki – to grupa, która chętnie dzieli się opiniami i może być autentycznym ambasadorem produktów,
-
inwestować w strategiczne działania gamingowe – nie tylko przy kampaniach gier, ale także w modzie, kosmetykach czy FMCG.