Gry AAA na iPhone’a i iPada nie cieszą się zbytnią popularnością wśród użytkowników

cyberfeed.pl 2 dni temu


Od czasu premiery iPhone’a 15 Pro z A17 Pro, pierwszego układu Apple ze sprzętowo przyspieszanym śledzeniem promieni, Apple stara się przekonać głównych twórców gier do przeniesienia swoich tytułów na iOS. Gry AAA, takie jak Wioska Resident Evil I Assassin’s Creed Mirage są już dostępne w App Store, ale z nowego raportu wynika, iż ​​nie cieszą się one szczególną popularnością wśród użytkowników iPhone’ów i iPadów.

Gry AAA nie radzą sobie dobrze w iOS App Store

Dane uzyskane przez Aplikacje (przez MobileGamer.biz) ujawniło, iż popyt na gry AAA (jak nazywamy gry konsolowe) na urządzeniach mobilnych nie jest tak duży, jak niektórzy mogliby oczekiwać.

W raporcie wspomniano, iż gry tworzone na iOS są „komercyjnymi porażkami” i spekulowano, iż Apple mogło zapłacić firmom takim jak Ubisoft i Capcom za przeniesienie ich gier na iPhone’a w celu promocji sprzętu swoich najnowszych urządzeń.

Appfigures pokazuje, iż od premiery 6 czerwca Assassin’s Creed Mirage pobrano ponad 123 000 osób. Jednak w zeszłym tygodniu za odblokowanie pełnej wersji gry zapłaciło mniej niż 3000 osób 49,99 dolarów. Z raportu wynika, iż ​​średnio dzienna liczba pobrań gry wynosi już poniżej 3000. Liczby te są dość niskie w porównaniu z darmowymi grami mobilnymi.

Dla porównania Assassin’s Creed Rebellion (gra przeznaczona na urządzenia mobilne) uzyskała prawie 2 miliony pobrań w tym samym okresie, w którym została wydana, a przychody brutto były o 612% wyższe niż Assassin’s Creed Mirage.

Resident Evil 4wydana na iOS w grudniu, również ma problemy z liczbą pobrań. Grę zainstalowano 357 000 razy, ale tylko 7000 zapłaciło 29,99 USD, aby odblokować pełną wersję gry. jeżeli chodzi o Resident Evil Village, około 5750 osób zapłaciło 15,99 USD za pełną wersję gry.

Użytkownicy telefonów mogą preferować prostsze gry

Andrei Zubov, szef działu treści w Appmagic, uważa, iż ​​użytkownicy telefonów wolą gry mobilne o charakterze casualowym, ponieważ zwykle są tworzone z myślą o sterowaniu dotykowym i „nadają się do krótszych sesji gry”.

„Patrząc na najlepiej działające gry mobilne premium, możemy zauważyć, iż wiele z nich to tytuły indie. Te gry zwykle mają prostsze sterowanie, stawiają na unikalne style artystyczne zamiast grafiki wysokiej klasy i są odpowiednie do krótszych sesji gry. To typowe cechy udanych darmowych gier mobilnych” – powiedział Zubov.

Gry AAA są przeznaczone do grania dzięki kontrolerów gier, a sterowanie dotykowe jest często słabe i niewygodne. Do tego dochodzi fakt, iż choćby największy iPhone ma mały ekran do grania w wyrafinowane gry, przez co korzystanie z niego jest mniej atrakcyjne dla graczy.

Ale są też inne rzeczy, o których należy pamiętać. Ze względu na ograniczenia sprzętowe te gry AAA są kompatybilne tylko z najnowszymi wersjami iPhone’a 15 Pro i iPhone’a 15 Pro Max. jeżeli chodzi o iPady, działają tylko w modelach z M1 lub nowszym. Samo to ogranicza liczbę osób, które mogą kupić te gry na iOS.

Co więcej, gry AAA kosztują znacznie więcej niż właściciele telefonów są przyzwyczajeni do płacenia za gry mobilne, co również powstrzymuje ludzi od ich kupowania. Chociaż oglądanie takich gier działających na iPhonie z pewnością robi wrażenie, nie wydaje się, aby użytkownicy byli nimi szczególnie zainteresowani, przynajmniej na razie.

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału