Gry z PS3, które zasługują na nowe życie

1 rok temu

Chciałbym, aby gry z PS3 zawitały na PS5 lub PC, bo za długo siedzą w limbo tej konsoli. Panie Sony, ile można czekać? Proszę, zrób coś! Nie mam problemu z tym, iż wychodzą remastery, remake’i, reedycje, wersje HD, 4K, Ultimate i tak dalej. Graczy wciąż przybywa, a wielu z nich w dane pozycje nigdy nie grało. Dlaczego mieliby kupować stary sprzęt tylko dla kilku pozycji, o ile można wydać nieco poprawione wydanie na obecne platformy?

O ile bańka krzyczy głośno, iż to złe, zabija kreatywność i szansę na stworzenie nowych marek — na co nie ma żadnych danych i dowodów — tak zwykli ludzie cieszą się z tego typu produktów. Na rynku jest tyle tytułów, iż narzekanie na obecny stan wydaje się być czymś “na siłę” lub “pod publiczkę”, bo jest w czym wybierać. Stąd też proszę o przywrócenie danych serii, bo znajdzie się dla nich miejsce i odbiorcy.

Metal Gear Solid 4

Data premiery: 12 czerwca 2008

Od 15 lat produkcja ta nie może opuścić portu Sony. Nie wiem, dlaczego nie ma tej gry za sprawą chmury, dlaczego nikt nie zdecydował się na remaster lub coś bardziej zaawansowanego. Wszystkie inne główne odsłony można zagrać na wielu platformach, ale czwórka, czwórka tylko na PS3. Wiem, iż można ratować się emulatorem, ale wolałbym zapłacić i kupić ponownie na PC lub PS5. Możliwe są konflikty związane z licencją, technikaliami, ale po tylu latach na pewno można by coś zrobić. Z drugiej strony Twin Snakes z GameCube’a po dziś dzień nie uwolnił się z sidł Nintendo. Jestem przekonany, iż chętnych na ten tytuł by nie zabrakło. Wszystko w rękach Konami i PlayStation, już dość czekania.

Trylogia Killzone

Data premiery wydania zbiorczego: 23 października 2012

Powyższa data mówi jasno, jak długo czekamy na Killzone’a. Produkt w 100% należący do Sony, który z jakiegoś powodu został zapomniany. Ostatnia odsłona ukazała się na PSV, a tech demo w postaci czwórki na PS4 chyba nie spełniło zakładanych oczekiwań. Nie twierdzę, iż Guerilla Games powinno oderwać się od kolejnego Horizona, ale przecież jest Bluepoint Games lub inne studio, które mogłoby zająć się tym projektem. Gdybym miał wybrać, która odsłona miałaby wrócić jako pierwsza, to wybrałbym dwójkę. Ciężki klimat, specyficzne tempo akcji, naprawdę dobry i nieco inny tryb wieloosobowy. o ile jednak nie ma na to szans, to może reboot serii? To naprawdę dobre gry.

MotorStorm: Pacific Rift

Data premiery: 28 października 2008

Patrząc na popularność Forza Horizon i duże zainteresowanie nadchodzącym The Crew: Motorfest, jestem zdziwiony, iż taka marka, jak MotorStorm, leży w koszu PlayStation. Przecież Pacific Rift miał wszystko. Kontynuacja w postaci Apokalipsy była złym pomysłem, a jedynka, chociaż ciekawa, wpasowuje się lepiej do kategorii tech demo. Dwójka została odpowiednio rozbudowana, dopieszczona i oferowała naprawdę wiele. Takich “ścigałek” trochę brakuje na rynku, szczególnie na PlayStation. Niby rok temu pojawiły się plotki mówiące o reboocie, ale tak samo, jak w przypadku Killzone’a, to były tylko “clickbaity”. Wielka szkoda.

SOCOM 4

Data premiery: 19 kwietnia 2011

W Polsce tytuł znany bardziej jako SOCOM: Polskie Siły Specjalne. Jedno z ostatnich dzieł studia Zipper Interactive, które jeszcze w 2012 roku dało nam od siebie Unit 13. Produkcja szalenie niedoceniona w naszym kraju, mimo dość agresywnej kampanii marketingowej. Wiem, iż czwórka nie była idealna, ale oferowała coś świeżego w tamtym czasie, a dziś takich produkcji już po prostu nie ma. Nieco bardziej poważnych, nieco wolniejszych od Call of Duty, gdzie liczy się coś więcej niż kostium szczura. Wątpię, aby kiedykolwiek marka wróciła jeszcze do łask, ale na pewno zasługuje na drugą szansę.

Trylogia Resistance

Data premiery wydania zbiorczego: 16 maja 2012

W przypadku marki od Insomniac mamy trochę podobną sytuację, jak z Killzone. Ostatnia część została wydana na Vitę i cała seria została wręcz zapomniana. Wydaje mi się jednak, iż dla wielu osób to dość istotna rzecz, szczególnie iż często każda z trzech głównych odsłon była dołączona do konsol. Resistance nie był klonem, miał własną tożsamość i lubi eksperymentować, szczególnie w trybie wieloosobowym. Wiem, iż zakończenie dwójki wywołało duże kontrowersje, ale przegrwając trylogię dwa lata temu mocno tęsknię za tym uniwersum. Ma w sobie ogromny potencjał. Wystarczy zwykły remaster i będę zadowolony.

Folklore

Data premiery: 9 października 2007

Pewnie wiele osób choćby nie wie, iż taka produkcja w ogóle istnieje. interesujący miks gry przygodowej, cRPG i zręcznościówki. Tytuł nie miał wielkiej kampanii marketingowej, pojawił się na rynku, gdzie gracze byli bardziej skupieni na Xbox 360 niż PS3 i dość łatwo można było go przeoczyć. Taka mała perełka, o której świat zapomniał. Trudne się dziwić, gdy zespół za nią odpowiedzialny już nie istnieje. Nie mniej, o ile Garndia z PSOne mogła wrócić, to i w Folklore mogę wciąż wierzyć!

Lair

Data premiery: 30 sierpnia 2007

Wybór tej pozycji może dziwić. W końcu Lair nie dostarczyło oczekiwanej jakości i odpowiednik Panzer Dragoon na PS3 ostatecznie okazał się niewypałem. Mimo to próbował, ale trochę zjadł własny ogon. Silenie się na sterowanie żyroskopem nie wyszło mu na dobre, a spadki animacji drażniły. Gra jednak wizualnie potrafiła zachwycić, rozmachem również i miała ogromny potencjał. Nikt jednak nie dał jej drugiej szansy, więc może teraz jest odpowiedni moment? Może jako tytuł na wyłączność pod PSVR2? Bardziej taki projekt by mnie przekonał do zakupu niż wydany na ten sprzęt Horizon.

Gry z PS3, o których nie wspomniałem

Niektórzy z Was będą się zastanawiać, dlaczego zabrakło tu inFamous, Sly czy Haze. W przypadku pierwszej pozycji uważam, iż temat meta ludzi mamy w tej chwili załatwiony za sprawą Spider-Mana oraz nadchodzącego Wolverine’a. Niby można liczyć, iż Sucker Punch wróci do swojej marki, ale wiedząc, iż istnieje Ghost of Tsushima, wolę, aby na tym tytule się skupili. Sly Cooper miał swoje 5 minut na PS4 i jeszcze spokojnie może poczekać. Haze podałem trochę w formie żartu, bo ten Halo Killer nie oferował niczego, co miałoby znaczenie. Jedynie trailery były dobre i nic więcej. Koniecznie dajcie znać na platformie X (dawny Twitter), naszym Discordzie lub Fediverse czy również byście zagrali w wymienione przeze mnie gry.

Idź do oryginalnego materiału