Studio GSC Game World po raz pierwszy oficjalnie odniosło się do kontrowersji związanych z systemem A-Life 2.0 w STALKER 2. W rozmowie z IGN, przedstawiciele firmy wyjaśnili przyczyny problemów z tą kluczową mechaniką oraz jej tajemniczego zniknięcia z opisu gry na Steam.
Optymalizacja przyczyną problemów
Według Ievgena Grygorovycha, CEO GSC Game World, głównym powodem obecnych problemów z A-Life 2.0 były trudności z optymalizacją gry. Studio zostało zmuszone do znacznego zmniejszenia zasięgu działania systemu, aby zapewnić odpowiednią wydajność na PC i konsolach Xbox Series X/S. To właśnie te zmiany, wraz z nowymi błędami powstałymi tuż przed premierą, sprawiły, iż system wydaje się „bardzo zepsuty i nie działa”.
Ten system, aby działać prawidłowo, wymaga znacznie większego obszaru do spawnu NPC i potrzebuje dużo więcej zasobów pamięci. Walczyliśmy z optymalizacją. Musieliśmy zoptymalizować różne rzeczy, a to sprawia, iż A-Life w wielu sytuacjach nie działa tak, jak powinien. Dodatkowo, niedawno przed premierą stworzyliśmy kilka błędów z NPC pojawiającymi się w powietrzu i spadającymi na ziemię.
Przypomnijmy, iż A-Life 2.0 miał być rozwinięciem systemu znanego z pierwszej części STALKER-a, odpowiedzialnego za symulowanie życia w Zonie niezależnie od działań gracza. Jego obecna implementacja pozostawia jednak wiele do życzenia, z widocznym spawnem NPC i mniejszą emergencją rozgrywki.
Kontrowersje wokół opisu na Steam
Maria Grygorovych, dyrektor kreatywna studia, wyjaśniła również sprawę usunięcia wzmianki o A-Life 2.0 ze strony gry na Steam. Jak się okazuje, zmiana została wprowadzona przez pracownika działu marketingu bez konsultacji z zespołem deweloperskim. Decyzja została podjęta ze względu na chęć uproszczenia opisu dla nowych graczy, którzy mogliby nie znać tego terminu.
Pomimo trudności, GSC Game World zapewnia, iż pracuje nad naprawą i rozwojem systemu A-Life 2.0. Studio zobowiązało się przywrócić oryginalny opis na Steam, gdy tylko uda się rozwiązać obecne problemy. Warto jednak zaznaczyć, iż ze względu na trwającą wojnę w Ukrainie i związane z nią problemy (m.in. z dostępem do prądu), zespół nie jest w stanie podać konkretnych ram czasowych dla tych zmian.
Stalker 2 wymaga naprawy, GSC już pracuje nad poprawkami
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!