Mike Dailly, jeden z pomysłodawców serii Grand Theft Auto oraz współzałożyciel Rockstar North pochwalił w mediach społecznościowych autorów GTA 6 za jego zdaniem słuszną decyzję o przełożeniu premiery GTA 6 na przyszły rok. Opinia ta pojawiła się tuż po tym, jak Dailly zobaczył ujawniony niedawno, drugi zwiastun gry. Reklama
Dailly wyraził zadowolenie z faktu, iż twórców nie opanowała chciwość i nie zdecydowali się wydać gry, co do której mieli świadomość, iż można ją jeszcze ulepszyć. Szczególnie, iż jego zdaniem Rockstar z pewnością zdaje sobie sprawę, iż GTA 6 i tak sprzeda się doskonale - choćby gdyby premierze towarzyszyły problemy. Jego zdaniem decyzja o przesunięciu premiery, by dopracować szczegóły, "robi wrażenie".
Dailly nawiązuje tutaj do wydarzenia z roku 1993, kiedy to zadebiutowało Frontier: Elite II - symulator walki i handlu w przestrzeni kosmicznej. Gra została szeroko i pozytywnie oceniona, ale jej olbrzymim problemem stały się liczne błędy wersji pecetowej. Błędy pojawiały się choćby przy tak podstawowych elementach jak działanie auto-pilota czy renderowanie planet.
Rockstar nie przyznał oficjalnie jaki jest powód przesunięcia premiery GTA 6. Jednak jak zauważył Dailly, najnowsza wersja miasta na pokazanym niedawno zwiastunie wygląda lepiej, ma więcej szczegółów, a choćby mieszkańców. Do tego animacje wyglądają bardziej naturalnie - choć trzeba pamiętać, iż mówimy tu o zwiastunie na bazie cutscenek, a nie faktycznych fragmentów rozgrywki. Cutscenki te zostały jednak nagrane z użyciem PlayStation 5 i stworzone na silniku gry - nie są prerenderowane. Różnice w porównaniu z pierwszym zwiastunem są widoczne gołym okiem.
Rockstar przesunął premierę gry na 26 maja 2026 roku. Gra ukaże się w wersjach na PlayStation 5 i Xboxy Series X oraz S. Pecetowa wersja nie została jeszcze oficjalnie zapowiedziana, ale można się jej spodziewać później - jak zwykle przy kolejnych częściach serii.