Właśnie wtedy, gdy pomyśleliśmy, iż młyn plotek GTA 6 ustępuje, mamy kolejny ekscytujący, ale smutny szczegół do omówienia. Wśród wszystkich graficznych osiągnięć, który otrzymał kolejny tytuł Auto Grand Theft, teraz wydaje się, iż gra może działać nieco wolniej niż zwykle. Według byłego programisty Rockstar Games, GTA 6 może działać tylko z 30 fpsami na konsolach podczas premiery.
Informacje pochodzą z Mike York, pracownika Rockstar, który pracował jako animator w firmie. York wcześniej pracował nad najbardziej udanymi tytułami firmy, w tym Red Dead Redemption 2 i GTA 5. Mówiąc w odcinku remisowanego teraz podcastu Kiwi Talz, Mike powiedział, iż nie jest pewny zdolności Rockstar do prowadzenia GTA 6 na 30 FPS.
„Nie wiem, czy będą w stanie wykonać 60 fps– powiedział Mike zapytany o nadchodzącą grę. Zamiast tego były animator Rockstar uważa, iż GTA 6 zostanie zamknięty przy 30 fpsach na konsolach. Może istnieć wiele powodów, ale najczęstszym jest oczywiście zapewnienie, iż gra będzie działać ze stabilną liczbą klatek na sekundę.
„Ale z mojego doświadczenia wyciskają każdą małą, cholerną rzecz, którą mogą z tego wyciągnąć, a następnie optymalizować później dla 60 klatek, ponieważ nie jest tak ważne, jak sprawienie, by gra była niesamowita przy 30 klatkach”. – Mike York
Mike wyjaśnił, iż FPS dla GTA 6 może wzrosnąć wraz z przyszłymi łatami, ale najprawdopodobniej zostanie uruchomiony w tej nerfed. Ponadto wspomniał, iż nowy PS5 Pro może być w stanie uruchomić grę przy 60 fps, ale to też pozostaje do zobaczenia.
Podczas gdy York wydaje się przekonany, iż GTA 6 będzie zamknięty do 30 klatek, z pewnością mamy nadzieję, iż tak nie jest. Przemysł gier 2025 praktycznie wymaga, aby większość gier działała na 60 fps podczas premiery z opcjami zmniejszania go ze strony gracza. Sensowne jest jednak zwolnienie gry z powodu szalonej wierności graficznej GTA 6.
To powiedziawszy, co sądzisz o tych wiadomościach? Upuść swoje myśli w komentarzach poniżej.