To burzliwy czas, aby być Helldiver. Nie tylko tchórzliwi Iluminaci powracają po stuletnim zniknięciu, ale porywają obywateli Super Ziemi i zamieniają ich w przerażające potwory zwane Bezgłosami. To choćby nie zaczyna obejmować planów pozostałych dwóch frakcji: Automatonów, którzy zbliżają się do Super Ziemi, i Terminidów, którzy generują tony tajemniczych, inspirujących ewolucję zarodników. Ale najgorsze w tym wszystkim jest to, iż jestem całkiem pewien, iż nie możemy ufać niczemu, co mówi nam Super Ziemia. Myślę, iż mogą opowiadać kilka bzdur.
Iluminat pojawił się natychmiast po zakończeniu Nagrody w grach w niespodziewanym spadku, a Helldivers udali się na planetę Calypso, aby z nimi walczyć. Ten jeden świat był oblężony przez Iluminatów, a graczom udało się wypełnić Główny Zakon w ciągu ostatnich kilku minut kampanii.
Super Earth wysłał później małą aktualizację statusu, która brzmi:
Odradzający się Iluminaci zostali odparci przez Helldivers. Porządek został przywrócony na CALYPSO. Ocenia się, iż mała komórka sił Iluminatów przetrwała ich wytępienie pod koniec Pierwszej Wojny Galaktycznej i pozostała w ukryciu do dziś. Niedawna działalność Demokratów mogła sprawić, iż ich odkrycie stało się nieuchronne, przyspieszając niedawny atak. […] Jednostki zwiadowcze SEAF niedługo zaczną polować na wszelkie pozostałości. Gdy tylko zostaną znalezione, zostaną wyeliminowane.
Mała komórka? Cóż, to brzmi uspokajająco. Iluminaci zniknęli na cały dzień po Operacji Starożytna Zemsta na Calypso, a Helldivers odczuli oznaki ulgi. Ale potem otrzymaliśmy nowy zestaw rozkazów wymarszu w grze Operacja Squid. Tym razem Iluminaci atakują wiele planet, z których najważniejszą jest świat Genesis Prime. Super Earth wyjaśniło to w tekście misji, który brzmi:
Nie wiadomo, w jaki sposób uniknęły wykrycia w poprzednim stuleciu; jednakże ich zdolność do tego wskazuje na ograniczony rozmiar komórki. Ich liczba jest ograniczona. Atak ten jest okazją do całkowitego wyeliminowania tego ksenofobicznego zagrożenia i ponownego zabezpieczenia galaktyki.
Grając przeciwko Iluminatom, nie mogę nie zauważyć czegoś niepokojącego. Mają znacznie mniejszy skład niż pozostałe dwie frakcje, ale nie ma też odpowiednika dla Bile Titans czy Factory Striders. Bez względu na poziom trudności, na którym grasz, otrzymasz tych samych graczy: Bezgłosu, Nadzorców i Żniwiarzy. Wydaje się całkiem prawdopodobne, iż będziemy świadkami pojawienia się większej liczby kałamarnic. jeżeli zaznaczysz szeregi Iluminacji od pierwszego Helldiversistnieją przerażające możliwości: Obelisk, Iluzjonista i Wielkie Oko mogą pojawić się w takiej czy innej formie.
Super Earth wydaje się dość chłodna w tej całej sprawie, ale nie mogę wystarczająco podkreślić, iż myślę, iż mogą się mylić. Helldivers 2 jest pełen narracyjnych niespodzianek i nie widzę, żeby to miało się zmienić. jeżeli uważasz, iż chodzący Żniwiarze są źli, trzymaj się za tyłki: gwarantuję, iż Iluminaci będą jeszcze bardziej przerażający.