Ice Code Games widzi duże synergie w projektach Demiurg i Supremus z AImmersive

3 godzin temu

Ice Code Games, dzięki współpracy z AImmersive Inc., stanie się pierwszym studiem na świecie, które wdroży real-time AI do gier strategicznych, taktycznych i RPG, poinformował prezes Mateusz Pilski. Widzi „bardzo duże” synergie między doświadczeniem studia w tworzeniu gier, projektach bazujących na AI, jak „Demiurg” czy „Supremus” z narzędziami AImmersive.

„AI jest przyszłością gamingu, a Ice Code Games chce być częścią tej transformacji i pionierem w branży gemedev. Technologia sztucznej inteligencji, szczególnie ta skierowana na generowanie treści rozwija się niezwykle szybkim tempie, naturalne więc będzie bardzo silnie wpływać także na branże gamingową. Połączenie sił z tak zaawansowanym partnerem, jak AImmersive, która posiada własny model oraz zestaw narzędzi, da nam przewagę konkurencyjną, którą trudno przecenić. Warto tu zaznaczyć, iż ICG będzie miało globalną wyłączność na stosowanie tej technologii przynajmniej przez okres dwóch lat. Wierzymy, iż to partnerstwo przyniesie nam znaczące sukcesy i wzmocni pozycję ICG na rynku gier wideo” – powiedział Pilski, cytowany w komunikacie.

AImmersive Inc. to amerykańska firma technologiczna koncentrująca się na wdrażaniu zaawansowanych rozwiązań sztucznej inteligencji w sektorze rozrywki cyfrowej. Oprócz technologii BrainWave i modelu AIm-3.3-12B, firma rozwija także platformę StoryWeaver, która umożliwia użytkownikom wpływanie na rozwój narracji interaktywnych audiobooków. Rozwijając technologie oparte na AI, AImmersive kształtuje nową generację narracji i interakcji w cyfrowym świecie.

„Rozwiązania AImmersive doskonale wpisują się w naszą nową strategię. Jednym z jej filarów jest maksymalne wykorzystanie stworzonej już przez nas technologii oraz łączenie jej z generatywną sztuczną inteligencją. Widzimy, iż występuje bardzo duża synergia między naszym doświadczeniem w tworzeniu gier, projektach bazujących na SI, jak 'Demiurg’ czy 'Supremus’ (na które spółka otrzymała dofinansowanie) oraz zaawansowanymi narzędziami AImmersive. Wszystkie te trzy elementy przyspieszą proces produkcji i zaoferują graczom jeszcze bardziej imersyjne doznania. kooperacja ta pozwoli nam tworzyć gry, w których świat dynamicznie reaguje na decyzje gracza, nie tylko w warstwie narracyjnej, ale docelowo także wizualnej. Co więcej, rozgrywka przestanie ograniczać się do kilku, z góry ustalonych, ścieżek fabularnych – gracze będą mogli sami kształtować swoje przygody, wychodząc daleko poza to, co twórca przewidział w scenariuszu. To dla nas ogromny krok naprzód, który nie tylko przełoży się na wyższą jakość produkcji, ale także skróci czas jej realizacji i obniży koszty” – dodał prezes.

W ramach planowanej współpracy, AImmersive Inc. udzieli Ice Code Games długoterminowej licencji na korzystanie z narzędzia BrainWave oraz modelu AIm-3.3-12B, a także ich przyszłych wersji. Licencja będzie obowiązywać przez 99 lat, z wyłącznością dla ICG w sektorze gier na PC i konsole przez pierwsze 24 miesiące od zawarcia ostatecznej umowy. Finalizacja porozumienia planowana jest w ciągu najbliższych tygodni, dodano także.

„Wdrożenie technologii AImmersive pozwoli ICG na automatyczne generowanie złożonych wątków fabularnych oraz interakcji postaci w czasie rzeczywistym, co zrewolucjonizuje proces tworzenia gier. W rezultacie, notowana na NewConnect, spółka umocni swoją pozycję na globalnym rynku, zwiększając uwagę zarówno graczy, jak i inwestorów” – czytamy dalej.

Ice Code Games to polskie studio specjalizujące się w tworzeniu gier strategicznych i taktycznych na PC i konsole, która od 2020 prowadzi badania i stosuje elementy AI w swojej działalności. Spółka otrzymała dofinansowania z środków UE na narzędzia oparte o sztuczną inteligencję w programach NCBR i PARP, na projekty Demiurg” – „Demiurg – Wspierany sztuczną inteligencją system kreacji treści do gier z widokiem z lotu ptaka” (wartość projektu ok. 5,5 mln, Program 1/1.2/2019/POIR GameINN) i „Przeprowadzenie prac badawczo-rozwojowych w celu opracowania innowacyjnego systemu wspierającego proces projektowania gier poprzez uzyskiwanie obserwacji na temat przebiegów rozgrywki z wykorzystaniem sztucznej inteligencji pod nazwą Supremus” (wartość projektu 13 mln zł, FENG.01.01.-IP.-1279/23). Do największych sukcesów spółki z zakresu gier należy premiera „Rogue Waters” we wrześniu 2024 oraz „Hard West 2” w sierpniu 2022 roku, które spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem zarówno graczy (obie mają oceny powyżej 80% na platformie steam), jak i krytyków z ocenami 83 i 78 na platformie Metacritic, podano także.

Źródło: ISBnews

Idź do oryginalnego materiału