Ile sprzedano kopii Mortal Kombat 1? Wynik może zaskakiwać

3 godzin temu
Zdjęcie: © 2025 Associated Press


Mortal Kombat to jedna z najbardziej ikonicznych serii gier wideo w historii branży. Produkcja, która jeszcze w latach 90. doczekała się ekranizacji, wzbudzając zainteresowanie środowiska filmowego, w 2023 roku wróciła po latach nieobecności. Teraz szef studia NetherRealm, które wyprodukowało legendarną bijatykę podzielił informacjami dotyczącymi sprzedaży. Ujawniono także kolejne plany wobec rebootu Mortal Kombat 1.


Słynna bijatyka napotkała sporo problemów


Wokół rebootu pierwszej części legendarnego Mortal Kombat było bardzo dużo szumu. Wznowienie legendarnej serii bijatyk dostarczyło wielu emocji. Niestety jednak produkcja nie okazała się być tak udana, jak początkowo przewidywano. Już miesiąc po premierze dokonano bardzo kontrowersyjnego ruchu związanego z mikropłatnościami. Twórcy bowiem wpadli na pomysł, by dodać do Mortal Kombat 1 fatality, za które trzeba zapłacić realne pieniądze. Ruch ten sprawił duże oburzenie wśród fanów, którzy wskazywali na zbyt nachalne sposoby na zarobek i mocno to wpłynęło na postrzeganie graczy.Reklama


Deweloperzy starali się uratować wizerunek swojej hitowej produkcji i regularnie dodawali coraz więcej contentu do gry, ale nie wpływało to znacząco na popularność odnowionej gry. Ponadto w krótkim czasie zadebiutowało kilka różnych bijatyk, jak chociażby Street Fighter 6, co wpłynęło znacznie na trudności w odnalezieniu się na rynku Mortal Kombat 1. Teraz w mediach społecznościowych ujawniono informację dotyczącą liczby sprzedanych kopii gry. Ujawnił to sam Ed Boon, twórca Mortal Kombat i szef NetherRealm Studios, które odpowiada za produkcję gry. Wyniki mogą zaskoczyć.


Mortal Kombat 1 jednak utrzymuje się na rynku?


Aktualna liczebność graczy w wersji pecetowej Mortal Kombat 1 jest bardzo rozczarowująca. Według wykresu przedstawionego w serwisie steamdb.com, w peaku dobowym na serwerze legendarnej produkcji przebywa zaledwie nieco ponad 2,5 tysiąca graczy. Jak na serię, która ma ponad trzydziestoletnią tradycję i znana jest ogromnej rzeszy ludzi na całym świecie, nie może to być rezultat, który zadowala twórców. Jak widać, choćby regularne aktualizacje i poszerzanie contentu kilka pomaga. Ed Boon we wpisie w serwisie X jednak przedstawia losy bijatyki w nieco jaśniejszych barwach.


Taki wynik rzuca nieco inne światło na popularność gry. Wynika z tego, iż główną bazą konsumentów są posiadacze konsoli od Sony, a gracze PC stanowią względnie niewielki ułamek wszystkich fanów Mortal Kombat 1. Ponadto Boon zapowiedział nadejście kolejnych DLC rozszerzających obecną zawartość gry, a także... dziesięć wydarzeń LAN-owych, które zostaną zorganizowane na całym świecie. Inauguracja nastąpi w Mexico City już 22 lutego. Event Mortal Kombat Pro Kompetition w puli nagród posiada przeszło ćwierć miliona dolarów, więc jest o co walczyć. Zapisy do rozgrywek już ruszyły.


Idź do oryginalnego materiału