Jeśli jesteś wielkim fanem Studia Ghibli lub marzysz o zanurzeniu się w jego światy podczas oglądania filmów, sprawdź nadchodzącą grę Wieże Aghasby. Na początku tego miesiąca firma Polygon wzięła udział w zdalnej zapowiedzi, podczas której twórcy zaprezentowali nagrane wcześniej spojrzenie na grę i opowiedzieli o swoich inspiracjach.
Gra polegająca na tworzeniu survivalu fantasy w otwartym świecie to pierwszy tytuł studia Dreamlit Games — deweloperzy pracowali już wcześniej nad wszystkim Hawkena Do Upadek Tytana I Call of Duty 2nie mówiąc już o filmach takich jak Dzień Niepodległości I Gotowy Gracz Pierwszy.
W Wieże AghasbyGracze wcielają się w rolę młodszego architekta fikcyjnego ludu Shimu, który musiał uciekać ze swojej ojczyzny po tym, jak tajemnicza siła spustoszyła ją. Teraz gracz musi ożywić krainę, przywrócić jej florę i faunę oraz odbudować wioski. Gdy to nastąpi, odblokowany zostanie tryb wieloosobowy – gracze będą mogli eksplorować, handlować, polować i walczyć z maksymalnie trzema przyjaciółmi.
Oryginalny pomysł na Wieże pojawił się w 2009 roku, czerpiąc inspirację z Minecrafta jako doświadczenie typu sandbox, w którym gracze wykorzystują zasoby do budowania, a także Cień Kolosa dla inspiracji wizualnych. Jednak największy wpływ, jak powiedział dyrektor generalny i reżyser Dreamlit Khang Le w nagranej zapowiedzi, miał film Ghibli Nausicaä z Doliny Wiatru. „Wydaje mi się, iż to miejsce, które chcę odkrywać i w którym chcę mieszkać” – stwierdził Le, po zwróceniu uwagi na duże stworzenia występujące w filmie, dziwny las i nastoletnią księżniczkę Nausicaä zbierającą zarodniki.
Le pchnął Wieże na drugi plan podczas wywoływania Hawkenaktóry ukazał się w 2012 roku. Potem, kiedy Legenda Zeldy: Breath of the Wild został wydany w 2017 roku, powrócił do tego pomysłu, tym razem postrzegając go bardziej jako grę polegającą na eksploracji i budowaniu, czerpiąc inspirację z Oddech Dzikiego I Przejście dla zwierząt: nowe horyzontyobok Żyj Pinatą I Księżniczka Mononoke ze względu na aspekt budowania lasów i wabienia stworzeń.
„Jeśli chodzi o styl wizualny, zdecydowano się na nieco bardziej afrykańskie i azteckie kultury oraz starożytne kultury, takie jak Jōmon z Japonii” – powiedział Le. „Myślę, iż plemienny styl fantasy pasuje do naszej mechaniki gry”.
Jedna z rzeczy, które Le chciał przetestować Wieże używał w grze prawdziwych, manualnie malowanych tekstur, zamiast robić wszystko cyfrowo. W ramach tego procesu zaprzyjaźnił się z jednym z artystów zajmujących się malowaniem tła ze Studia Ghibli,
który manualnie malował niektóre (ale nie wszystkie). Wieżetekstury przy użyciu kolorów plakatowych.
„Będąc wielkim fanem Ghibli Studio i wszystkich ich filmów, to dla mnie ogromny zaszczyt móc mieć kilka tych tekstur, w których można […] Kiedy patrzysz na swoje stopy, patrzysz na skałę lub niektóre ściany, widzisz na nich manualnie malowaną teksturę i jest to całkiem piękne.
Tekstury nie są jedyną analogową częścią procesu tworzenia gry; mapa również została wykonana manualnie, a Le podczas części podglądu zawierającej pytania i odpowiedzi stwierdził, iż „zajęło to dużo czasu”, a zespół „wciąż ją kończy”. Według Le możliwość manualnego tworzenia terenów była dla zespołu programistów częścią zabawy, zamiast korzystać z innych tradycyjnych narzędzi, takich jak generowanie proceduralne.
Nawet jeżeli nie jesteś fanem Studia Ghibli, wygląda na to, iż będzie w nim sporo do odkrycia Wieże Aghasby po wydaniu gry we wczesnym dostępie na PC i PS5 19 listopada.