Electronic Arts nie chce powielać błędów przeszłości, które odcisnęły olbrzymie piętno na najnowszej odsłonie serii, Battlefieldzie 2042. Tytuł zaliczył katastrofalną premierę i kładzie spory cień na całą legendarną wojenną franczyzę rozwijaną od ponad dwudziestu lat.
Nad procesem produkcyjnym nad Battlefieldem 7 (roboczy tytuł) czuwają cztery zespoły deweloperskie, odpowiadające za inne aspekty rozgrywki. W ramach ogłoszonego programu Battlefield Labs to społeczność będzie mogła również wziąć udział w rozgrywce i testach, dzieląc się przy okazji swoimi wnioskami i sugestiami z producentami gry.
Twórcy odkryli właśnie całkiem sporo kart o nowym strzelankowym tytule. Na tapetę wzięli przede wszystkim aspekty związane ze strzelaniem i mechanikami poruszania się. „Skupiamy się na udoskonalaniu najlepszych elementów z poprzednich tytułów, unowocześnianiu ich i sprawdzaniu, czy są zabawne i satysfakcjonujące, a także czy mają odpowiednią równowagę między intuicyjnym sterowaniem a dynamiczną walką” – możemy wyczytać.
Co można przez to rozumieć? Twórcy jawnie chcą bazować na utartych i lubianych przez fanów mechanikach z gier Battlefield 3 i 4. Strzelanie ma być bardziej responsywne, a odpowiadać za to będą mniejsze opóźnienia między graczem i serwerem m.in. dzięki optymalizacji częstotliwości taktowania 60 Hz. To oczywiście ma wpłynąć na precyzyjniejsze strzelanie.
Deweloperzy pracują również nad systemem odrzutu, który powodował będzie większe wstrząsy kamery. „Broń stabilizuje się wizualnie, im dokładniej ją obsługujesz, dzięki czemu czujesz, iż faktycznie strzelasz i kontrolujesz ją” – dowiadujemy się.
jeżeli zaś chodzi o aspekt poruszania się żołnierza, to deweloperzy chwalą się odnowieniem animacji i przywrócenia kilku słynnych mechanik z Battlefielda 5. Mowa o sprincie przy kucnięciu i nurkowaniu w powietrzu oraz lądowaniu.
Pierwsze testy Battlefield Labs mają zostać w pełni poświęcone wydajności i stabilności serwerów. Uczestnicy gry będą zaś mogli zapoznać się z mechanikami strzelania i ruchu, w tym przede wszystkim:
- Wrażeniach podczas użytkowania różnych broni
- Ulepszeniach celowania i sterowania
- Balansie broni i aspekcie zabawy
- Wyglądzie i wrażeniach poruszania się
- Movementu i interakcji na mapie
- Tempie walki