Jak działa głosowanie w The Game Awards

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


W ciągu ostatnich 10 lat gala The Game Awards stała się popularną galą wręczania nagród najlepszym z najlepszych gier wideo dzięki efektownej prezentacji, występom gwiazd i ekskluzywnym ujawnieniom zapewnionym przez gospodarza i twórcę programu, Geoffa Keighleya. Nagrody Game Awards są również znane z samych nagród, chociaż często schodzą na dalszy plan.

Nie jest to niczym niezwykłym w przypadku ceremonii rozdania nagród, które często skupiają się na rozrywce, a nie na przemówieniach powitalnych wygłaszanych przez samych zwycięzców. Jednak nagrody przez cały czas stanowią ogromną część The Game Awards, zwłaszcza dla artystów, wykonawców, projektantów i producentów nominowanych co roku.

To, kto głosuje na nominowanych i zwycięzców The Game Awards, może nie być oczywiste dla widzów samego programu. Jednak organizatorzy The Game Awards dość przejrzyście mówią, kto stoi za procesem nominacji do nagród i kto decyduje o zwycięzcach. (Wskazówka: to nie jest Geoff Keighley.)

Mniej jasne jest to, kto jest odpowiedzialny za zestawianie głosów w poszczególnych nagrodach w miarę wzrostu znaczenia i wpływu programu z biegiem lat.

Kto głosuje na The Game Awards?

Od samego początku konkurs The Game Awards opiera się na jury złożonym z tradycyjnych mediów i wpływowych osób, które decyduje, które gry zostaną nominowane i które ostatecznie zwyciężą w swoich kategoriach.

W 2014 roku właśnie 28 indywidualnych członków mediów zajmujących się grami wyłonił zwycięzców inauguracyjnych TGA. W ciągu ostatniej dekady liczebność jury głosującego wzrosła ponad trzykrotnie, a jego liczebność i skład zmieniały się wraz ze wzrostem znaczenia nowych wpływowych osób i upadkiem mediów.

Na rok 2024 r jury głosujące składa się z ponad 100 publikacji — w tym Polygon — oraz wpływowych osób z całego świata, które według organizatorów programu „wybrano ze względu na ich historię krytycznej oceny gier wideo”. W jury głosującym zasiadają reprezentacje z ponad 30 krajów.

Oto, jak wygląda proces nominacji, według Często zadawane pytania dotyczące nagród Game Awards:

Każdy punkt głosowania przeprowadza poufną, nierankingową kartę do głosowania w oparciu o zbiorową i zróżnicowaną opinię całej redakcji, wymieniając pięć najlepszych wyborów w każdej kategorii. Karty do głosowania są zestawione w tabeli, a pięć gier, które pojawiają się na większości kart do głosowania, jest nominowanych. W przypadku remisu w danej kategorii zostanie ogłoszonych sześciu (lub więcej) nominowanych.

Głosowanie odbywa się w podobny sposób. Punkty sprzedaży i influencerzy głosują na nominowanych, korzystając z jednej karty do głosowania na każdy punkt sprzedaży.

The Game Awards ma również osobne, wyspecjalizowane jury głosujące w kategoriach nagród e-sportu i dostępności.

Kto gromadzi głosy w konkursie The Game Awards?

Lubią to media głównego nurtu uznali The Game Awards za Oscary w dziedzinie gier wideo. Być może jest to prawdą wyłącznie w odniesieniu do spektaklu, ale biorąc pod uwagę sposób, w jaki wyłaniani są nominowani i zwycięzcy, jest to nietrafne porównanie.

The Game Awards bardziej przypomina Critics’ Choice i Złote Globy. W przypadku hollywoodzkich rozdań nagród głosują profesjonalni krytycy mediów, w przeciwieństwie do nagród Emmy, Grammy, Oscarów i Tony, o których decydują członkowie odpowiednich akademii składających się z profesjonalistów z branży rozrywkowej. (Najbliższym konkursem dotyczącym gier mogą być nagrody GDC Awards, które realizowane są co roku w marcu.)

Jeśli kiedykolwiek oglądałeś ceremonię wręczenia Oscarów lub nagród Emmy, prawdopodobnie widziałeś pracowników firm księgowych, takich jak PricewaterhouseCoopers czy Ernst & Young, korzystających z obowiązkowego czasu ekranowego. Te firmy księgowe mają za zadanie weryfikować autentyczność głosów, aby zapewnić równe warunki działania i rozwiać wszelkie poczucie niestosowności wynikające z wpływów zewnętrznych.

Firmy księgowe, które zestawiają głosy decydujące o przyznaniu nagród Emmy, Grammy, Oscarów i Tony, często mają do czynienia z dziesiątkami tysięcy głosów, które decydują o zwycięzcach. W przypadku The Game Awards główny organ głosowania składa się z nieco ponad 100 głosów.

Organizatorzy Game Awards nie wyjaśnili jednak, kto jest odpowiedzialny za zestawienie i zapewnienie świętości prasy i głosowania publiczności. Poprosiliśmy organizatorów o wyjaśnienia, ale Geoff Keighley odrzucił naszą prośbę o wywiad na temat procesu głosowania nad nagrodami. Firma Polygon wielokrotnie kontaktowała się z przedstawicielami programu, aby zapytać, kto zestawia dziesiątki tysięcy głosów, które decydują o niektórych nagrodach lub mają na nie wpływ, ale nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Dlaczego publiczność nie głosuje w sprawie The Game Awards?

W pewnym stopniu tak. Zwycięzcy są wybierani w drodze głosowania łączonego pomiędzy głosującym jury – które stanowi 90% głosów – i publicznym głosowaniem fanów – które stanowi 10% głosów. Tak więc, choć społeczeństwo może wpłynąć na wynik głosowania, może to wpłynąć jedynie na wyniki w pewnym stopniu. Gospodarz nagród Game Awards Geoff Keighley powiedział w przeszłości iż „bawił się publicznym głosowaniem” w przypadku nagród, ale miał obawy związane z „inżynierią społeczną” i przekształceniem głosowania w „konkurs popularności” [that] jest naprawdę niesprawiedliwe w stosunku do gier First-Party. Tytuły te mają oczywiście mniejszą bazę odbiorców, do których można się zwrócić”.

Istnieje jednak jedna kategoria w ramach nagrody The Game Awards, w której głosują wyłącznie fani. To się nazywa Głos Graczyi jest w całości wybierana przez społeczeństwo w trakcie trzech rund głosowania. Players’ Voice został wprowadzony w 2019 roku. Wcześniej fani mogli głosować na gracza e-sportowego, drużynę e-sportową i najbardziej oczekiwane kategorie gier.
W przeciwieństwie do innych nagród dla gier, takich jak Game Developers Choice Awards i DICE Awards, twórcy gier sami nie głosują w sprawie The Game Awards. Według Keighleya„Głosowanie w grach metodą peer-to-peer jest trudne — większość programistów nie ma czasu, aby grać we wszystkie gry zaraz po ich wydaniu, są zbyt zajęci ich tworzeniem. Dlatego wolimy nasze podejście. Ale zawsze otwarty na ulepszenia.”



Source link

Idź do oryginalnego materiału