Indonezyjskie niezależne studio gier Piknelsia było w trakcie tworzenia opartej na rytmie powieści wizualnej EP-ka Afterlove kiedy otrzymał druzgocącą wiadomość: Mohammada Fahmiegozmarł założyciel i dyrektor kreatywny studia. „Pamiętam, iż kiedy to się stało, nasz grafik postaci, Soyatu, zadzwonił do mnie około 2 w nocy i zapytał: «Czy Fahmi znowu żartuje o śmierci?». Tym razem to nie jest śmieszne, proszę, powiedz mi, iż to nieprawda!” EP-ka Afterlove producent gier Ivor Dwitomo powiedział Polygon.
EP-ka Afterlove został zawieszony na czas nieokreślony, podczas gdy zespół opłakiwał stratę współpracownika i przyjaciela. „Nie wykonano żadnej pracy EP-ka Afterlove w tym czasie, ale potem zebraliśmy się, porozmawialiśmy o rozwoju gry i wszyscy zgodziliśmy się, iż będziemy kontynuować EP-ka Afterlove bez względu na wszystko” – powiedział Dwitomo. Powiedział, iż gra opowiada o miłości i śmierci, a jej akcja rozgrywa się w Dżakarcie, a Fahmi nakreślił jasną wizję gry. Reszta zespołu chciała zrealizować tę wizję.
Fahmi, uznany twórca Toge Productions Rozmowa przy kawiezmarł w marcu 2022 r. Rozmowa przy kawie, wydany w 2020 roku, to powieść wizualna i symulator kawiarni skupiony wokół baristy pracującego w fantastycznej wersji Seattle. To gra, która doskonale oddaje atmosferę kawiarni w deszczowy dzień – z dodatkiem lekkich elementów fantasy. EP-ka Afterlove ma inne, ale wciąż wyraźne poczucie miejsca; Akcja rozgrywa się w Dżakarcie w Indonezji, gdzie dorastał Fahmi. Fabuła łączy te trzy gatunki (powieść wizualna, symulator randkowy i gra rytmiczna), koncentrując się na Ramie, młodym muzyku, którego dziewczyna właśnie zmarła.
“Z EP-ka AfterloveFahmi naprawdę chciał pokazać kawałek życia, jak to jest być młodym i mieszkać w miejscach, w których sam dorastał i w których mieszkał” – powiedział Dwitomo. Reżyser gry i programista Dany dodał: „Mamy nadzieję, iż spodoba im się poznanie naszego domu poprzez lokalizacje i klimat spotykanych postaci, natomiast jeżeli pochodzisz z Dżakarty lub ją znasz, być może poczujesz nostalgię za niektórymi z miejsca, które zdecydowaliśmy się odtworzyć w grze.”
Fahmi bardzo przemyślał swoją wizję EP-ka Afterloveoraz szczegółowo opisał grę i jej bohaterów wraz z głównym reżyserem narracji Galuhem Elsą, który również jest Sashą. Dwitomo powiedział, iż cała historia i jej bohaterowie są już na swoim miejscu, a zespół Pikselnesia dopiero zaczynał układać wszystko w całość.
„Naszym głównym celem jako zespołu po śmierci Fahmiego zawsze było utrzymanie zgodności zarysu z jego wizją podczas tworzenia całej zawartości gry – szczególnie podczas pisania dialogów i scenariusza” – powiedział Dwitomo. „Zaangażowaliśmy dodatkową pomoc w pisaniu i projektowaniu narracji, ponieważ było dużo pisania. Ale ponieważ Sasha tak blisko współpracowała z Fahmi nad zarysem historii, postaciami i ogólną wizją, była w stanie tego wszystkiego pilnować i kierować scenarzystami, aby pomóc im pozostać wiernymi temu.”
Edytowanie i dostosowywanie gry wprowadziło kolejny poziom trudności. „Fahmi zdecydowała się zostać częścią EP-ka Afterlove nie bez powodu i nie chcę tego zdradzać” – powiedział Dwitomo.
„Największym wyzwaniem było pozostanie wiernym swojej wizji i jednoczesne przygotowanie się do wprowadzenia zmian, ponieważ w miarę prac nad rozwojem Fahmi również wprowadzał zmiany i miał nowe pomysły” – powiedział Dany. „Musieliśmy więc zastanowić się, co by zrobił i czy wszystko jest zgodne z jego główną wizją”.
Pikselnesia przez cały czas pracuje EP-ka Afterloveale tylko studio opublikował demo jako część wydawcy Fellow Traveller’s LudoNarraCon. Oczekuje się, iż gra ukaże się w tym roku na Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X.
„Ta gra jest naszym hołdem złożonym Fahmi” – powiedział Dany. „Posiadanie gry, którą zaprojektował, wyobraził sobie i nad którą tak ciężko pracował [releasing it] światu to nasz najlepszy sposób, aby to zrobić.”