Jak przetrwać na wodach zbuntowanych: wskazówki, jak pokonać ciągłą porażkę

3 dni temu

Śmierć jest częstym zjawiskiem w Rogue Waters. Podczas samouczka graczom mówi się, aby nie martwili się, jeżeli umrą, ponieważ obudzą się na swoim statku z całą załogą i nienaruszonymi łupami. To powiedziawszy, ciągłe umieranie we wczesnej fazie gry może być nieco nudne, dlatego oto przewodnik, co zrobić, jeżeli ciągle umierasz w Rogue Waters.

Chociaż umieranie jest częścią Rogue Waters, są rzeczy, które możesz zrobić, aby złagodzić obrażenia swojej załogi podczas bitew morskich i okrętowych. Pełny najazd będzie obejmował kilka bitew obu typów i będziesz miał szczęście, jeżeli znajdziesz na swojej trasie punkt, który wyleczy jakiekolwiek rany twojej załogi. jeżeli znajdziesz jeden z tych przystanków, zwykle możesz wyleczyć tylko jedną losową ranę ze swojej załogi.

Z tego powodu to od Ciebie zależy, czy Twoja załoga będzie zdrowa podczas nalotu. Istnieją różne sposoby dodawania dodatkowych punktów życia członkom załogi, w tym przedmioty, które mogą ich leczyć podczas bitew na statkach, oraz moduły statków, które zwiększają maksymalne HP załogi.

Poniżej znajdziesz kilka sekcji opisujących różne sposoby uniknięcia śmierci w Rogue Waters. Należą do nich klasy posiadające umiejętności zwiększające HP postaci, moduły, które można znaleźć/kupić/złupić ze statków, które dodają do maksymalnego HP Twojej załogi oraz przedmioty, które muszą być wyposażone przez Twoich specjalistów, aby je leczyć.

Jak uniknąć śmierci w Rogue Waters

Zrzut ekranu autorstwa Jugo Mobile

Pamiętaj, iż ten przewodnik jest przeznaczony dla nowych i mających problemy graczy, więc nie omawia modułów i przedmiotów, które zobaczysz w dalszej części gry, po spędzeniu sporej ilości godzin na raidach. Są to moduły i przedmioty, na które natkniesz się podczas swoich najazdów, więc utrzymanie się przy życiu będzie bardziej osiągalne.

Zajęcia z umiejętności zdrowotnych

Zrzut ekranu autorstwa Jugo Mobile

Wiele klas ma co najmniej jedną umiejętność, którą możesz odblokować, aby zyskać dodatkowe zdrowie. Oto lista klas posiadających takie umiejętności. Nie jest to lista wyczerpująca, ale zawiera dużą liczbę klas, które dość często można spotkać w Tawernie.

Klasa Umiejętności, które dodają HP
Morderca Szybki i solidny.
Awanturnik Szybki i solidny.
Pięściarz Trudne II.
Medyk bojowy Leczenie I, Leczenie II, Leczenie III, Twardość II.
Dowódca Zbierzcie się I, Zbierzcie się II, Zbierzcie się III.
Nożownik Szybki i solidny.
Ucieczka Trudne II.
Szermierz Trudne II.
Grappler Trudne II.
Ciężkie ramię Nieporęczny i powolny, twardy I.
Hunter Szybki i solidny.
Muszkieter Szybki i solidny.
Rozbójnik Ugryź I, Ugryź II, Pożeracz Ciała, Twardy I.
Pasterz Obecność Shiva I, Obecność Shiva II, Obecność Shiva III, Obecność Shiva IV.
Włócznia Szybki i solidny.
Człowiek silnej ręki Nieporęczny i słaby, odporny I.
Silny Nieporęczny i powolny, Odporny II, Wytrzymały II.
Podstępny strzał Odporny I.
Zjadliwy Szybki i solidny.

Moduły dodające HP Twojej załodze

Zrzut ekranu autorstwa Jugo Mobile

Dostęp do niektórych modułów będziesz miał przed wyruszeniem w podróż i możesz wybrać, które z nich pójdą ze sobą, udając się do Stoczni. Inne moduły można zdobyć ze statków podczas bitew morskich lub kupić w różnych portach podczas podróży. Oto niektóre z częściej spotykanych modułów, które mogą dodać HP Twojej załodze:

Nazwa modułu Efekt
Chaty Ufortyfikowane I Wszyscy członkowie załogi zyskują +1 maks. HP.
Ufortyfikowana Kantyna Partnerzy zyskują +2 maksymalne HP, ale -1 Ruch.
Ufortyfikowany pokład nadbudowy Kapitan Cutter zyskuje +2 maks. HP.
Wzmocniony pokład Spar Chwytaki zyskują +1 Ruchu i +1 Maks. PŻ.
Proporczyk Wytrzymałości +1 Maks. HP dla wszystkich towarzyszy.
Dostawa rumu I Na początku Twojej tury wszyscy członkowie załogi leczą jeden punkt.
Jednolite kolory Towarzysze są odporni na eksplozje bomb i leczą jeden punkt na początku twojej tury.

Przedmioty z efektami HP

Zrzut ekranu autorstwa Jugo Mobile

Przedmioty można kupić w niektórych portach podczas wyprawy najazdowej, choć niektóre można zdobyć z plądrowania statków. Aby można było z nich skorzystać, musi być w nie wyposażony jeden z członków załogi. Niektóre będą wymagały manualnej aktywacji – możesz to zrobić podczas tury tej jednostki w bitwie na statku. Oto niektóre z najczęściej spotykanych przedmiotów, które mogą dodać HP Twojej załodze:

Nazwa przedmiotu Efekt
Napar Uzdrowienia Wypij łyk, aby wyleczyć jedno HP. Trzy zastosowania.
Woda Oczyszczająca Wypij łyk, aby wyleczyć jedno HP. Usuwa zarazę i krwawienie. Jedno użycie.
Fantazyjna klamra +1 Maks. PŻ, +1 Ruch
Skórzany pasek +1 Maks. PŻ.
Pierścień linienia Jednostka leczy trzy punkty na początku swojej tury. +1 Maks. PŻ, -1 Pancerz.
Pierścień Odnowy Jednostka leczy cztery punkty na początku swojej tury.
Pierścień ze skóry morskiej Jednostka leczy jednego na początku swojej tury.
Solidny pasek +3 Maks. PŻ, -1 Ruch.

10 wskazówek, jak utrzymać się przy życiu w Rogue Waters

Zrzut ekranu autorstwa Jugo Mobile
  1. Nawet jeżeli umierasz, napadaj dalej. Nie ma znaczenia, jeżeli nie ukończysz najazdu, przez cały czas zachowasz swoje punkty doświadczenia, szkło i plany.
  2. Miej pełny załoga zastępcza dostępne przez cały czas. Zamiast rozpoczynać nowy nalot z wyspecjalizowanymi członkami załogi, którzy mają rany, zamień ich na innych specjalistów czekających w Galerze.
  3. Pozwól swojej załodze wyzdrowieć. Podobnie jak w powyższym punkcie, zawsze, jeżeli to możliwe, pozwól swojej załodze leczyć się. Jest to trudniejsze na początku gry, gdy nie masz wystarczającej ilości pieniędzy, aby zatrudnić więcej specjalistów.
  4. Zawsze napad z pełną załogą. Najazdy z mniejszą liczbą osób nie przynoszą żadnych korzyści. Wróg prawie zawsze będzie miał przewagę liczebną, więc weź na wyprawę jak najwięcej członków załogi.
  5. Unikaj walki z mniej niż dwoma działami, które to umożliwiają atakować inne działa. Podczas bitwy morskiej działa twojego wroga wyrządzą wszystkie szkody twoim armatom, modułom i członkom załogi. jeżeli masz tylko jedno działo, które może atakować inne działa, zostaniesz pobity.
  6. Zdobądź więcej Punkty dowodzenia. Pozwalają one wystrzelić więcej armat podczas bitew morskich.
  7. Miej przynajmniej jednego oddany uzdrowiciel w swojej załodze. Chociaż Kapitan Cutter ma zdolności lecznicze, na początku możesz nie chcieć używać swojego kapitana jako sanitariusza; zwłaszcza, iż ​​istnieją specjaliści należący do klasy Combat Medic. W moim przewodniku po załodze Rogue Waters znajdziesz tabelę, która przedstawia specjalistów posiadających umiejętności lecznicze, których możesz zatrudnić w Tawernie przed najazdem.
  8. Skorzystaj z lin. Liny mogą pomóc członkom załogi szybciej przedostać się przez pokład statku. jeżeli posiadasz specjalistów z określonymi umiejętnościami zadającymi większe obrażenia, możesz wysłać te postacie do samodzielnej walki. Radziłbym wysłać specjalistów, którzy potrafią posługiwać się bronią palną, posiadają umiejętności walki wręcz lub mają odblokowane umiejętności zadające większe obrażenia. Mają większe szanse przetrwać wroga niż nowi specjaliści bez odblokowanych umiejętności.
  9. Wciągaj wrogów w ogień. Specjaliści klasy chwytaka są przydatni, jeżeli jesteś na statku, na którym płoną plamy ognia. Wykorzystaj ich umiejętności zapaśnicze, aby wrzucić wrogów do ognia. choćby jeżeli Twój specjalista od chwytaków nie może sam wyrządzić szkód, może zamiast tego wykorzystać swoje otoczenie, aby je spowodować.
  10. Mieć specjalistów pracować razem. Najlepiej połączyć w pary określonych specjalistów, aby ze sobą współpracowali. Weźmy na przykład klasę Grapple i Spearmaiden. Grapplerzy muszą odblokować różne umiejętności, aby zadawać obrażenia podczas rzucania wrogami, a Włóczniczki mogą trafić maksymalnie dwóch wrogów w dobrze ustawionym ataku. Użyj Grapplera, aby ustawić wrogów na pozycjach i zaatakuj swoją Włócznicą.

Więcej treści o Rogue Waters znajdziesz na stronie Jugo Mobile? Sprawdź naszą recenzję Rogue Waters i nasz przewodnik po najlepszych modułach i armatach dla Twojego statku w Rogue Waters.

Idź do oryginalnego materiału