Zelda nie zawsze była główną bohaterką Legenda Zeldy: Echa Mądrości. Na początku Nintendo myślało, iż to będzie Link. Oryginalny pomysł na grę brzmiało bardzo podobnie Twórca Marioa Link kopiował i wklejał przedmioty do Hyrule — ale jego miecz i tarcza wciąż mu przeszkadzały, według Echa mądrości programiści Eiji Aonuma, Tomomi Sano i Satoshi Terada. Jako część Seria „Zapytaj programistę” firmy NintendoAonuma, Sano i Terada wzięli udział w wywiadzie, w którym rozmawiali o Echa mądrości przed datą premiery 26 września. Do tej pory wydano trzy częścia najnowsza część opowiada o Zeldzie jako gwieździe gry.
Pierwszym pomysłem było użycie Linka, bez miecza i tarczyaby zachęcić graczy do korzystania z echa — głównej mechaniki rozgrywki w Echa mądrości. Później Link odzyskał swój miecz i tarczę. „Ale choćby wtedy myśleliśmy, iż gdy już dostaną miecz i tarczę, przestaną używać ech” — powiedział Terada, dyrektor w Grezzo, partnerskim deweloperze Nintendo Echa mądrości„To po prostu typowa gra Legend of Zelda. Co zrobimy?” dodał Aonuma, wieloletni producent Zeldy i starszy oficer Nintendo EPD, wewnętrznego dewelopera.
Ostatecznie zdecydowali się na uczynienie Zeldy protagonistką, ponieważ nie używa miecza ani tarczy. Ale to byłby pierwszy prawdziwy krok Zeldy jako protagonistki franczyzy, więc musiało to mieć sens. Zespół pomyślał o wszystkim, aż po strój Zeldy, ale nic nie pasowało, poza jej kultową sukienką — z dodatkiem kaptura Linka. Wszystko sprowadzało się do znalezienia powodu fabularnego, dla którego Zelda musiałaby zmierzyć się ze złem zagrażającym Hyrule; ponieważ jest królewską, to nie tak, iż wyszłaby, aby zmierzyć się z codziennymi potworami, z którymi Link zwykle sobie radzi, powiedział Aonuma.
„Więc ostatecznie zdecydowaliśmy, iż sceneria tej gry będzie obejmować wiele dużych, tajemniczych szczelin pojawiających się w Hyrule” – powiedział Aonuma. „Musieliśmy wymyślić coś, co nie byłoby potworem, ale czymś, co sprawiłoby, iż księżniczka pomyślałaby: ‘To jest złe! Muszę coś zrobić!’ Księżniczka jest córką władców kraju. Więc pomyślałem, iż motywacją do walki jest to, iż świat Hyrule jest niszczony i zmieniany”.
Wracając do stroju Zeldy; Nintendo i Grezzo uznali, iż dziwne byłoby, gdyby Zelda miała gotowy zupełnie nowy strój poszukiwaczki przygód, jakby wiedziała, iż wyruszy. Nie wiedziała, więc założyła różową sukienkę, zwieńczoną kapturem Linka jako wizualnym przypomnieniem jej misji uratowania Linka i Hyrule.
Echa mądrości brzmi, jakby było to wyzwanie, wokół którego trzeba było się rozwijać, co doprowadziło do wielu pytań. „Chociaż stworzenie początkowego świata było trudne, myśleliśmy też o tym, jaką rolę Link będzie odgrywał w grze” — powiedział Terada. „Co stałoby się z mieczem, gdyby rozgrywka skupiła się na echach? Czy ta postać w ogóle może istnieć w tej grze? Seria The Legend of Zelda ma wspaniałą historię. Jak mam to ująć? Jak daleko powinniśmy zagłębiać się w historię The Legend of Zelda?”
Według dyrektora gry Sano, Nintendo organizowało „boot campy”, które wydłużały całkowity czas tworzenia gry o dziewięć dni. Podczas nich pracowano nad historią od rana do nocy.
„Nawet przy tym tytule nie mieliśmy zamiaru tworzyć żadnych nowych teorii w historii serii” — powiedział Aonuma. „Link za każdym razem wyrusza na przygodę i doświadcza wielu rzeczy. Ale księżniczka Zelda zawsze musiała się cofnąć w serii Legend of Zelda. Ale tym razem księżniczka Zelda przeżywa własną przygodę, więc historia przyjmuje inną perspektywę niż wcześniej. Myślę, iż dlatego byliśmy w stanie stworzyć coś nowego również pod względem historii”.