Lista modyfikacji dostępnych w next-genowym Wiedźminie 3
Wiedźmin 3: Dzik Gon w wydaniu next-genowym może zaskoczyć liczbą mniejszych poprawek i nowości. Znajdziesz w nim nie tylko ulepszenia wdrożone przez deweloperów gry, ale także fanowskie, uznane przez graczy modyfikacje. Studio CD Projekt RED otrzymało naturalnie zgodę umieszczenie ich w grze (twórcy modów zostali wynagrodzeni, a ich nazwiska pojawią się w napisach końcowych).
Co ważne, integracja modyfikacji z Wiedźminem 3 nie polegała jedynie na leniwej pracy, którą fani wykonali tak de facto za deweloperów. Autorzy gry postanowili je przerobić i zoptymalizować, choć nie w każdym przypadku były to wielkie zmiany.
Marcin Momot ze studia CD Projekt RED oficjalnie potwierdził pełną listę fanowskich modów, które pojawią się bezpośrednio w next-genowym Wiedźminie 3. Są to:
- The Witcher 3 HD Reworked Project (autorstwa HalkaHogana) – jest to kompleksowa paczka, która poprawia m.in. jakość tekstur i modeli obiektów.
- HD Monsters Reworked (Denroth) – lepsza jakość modeli potworów.
- Immersive Real-time Cutscenes (teiji25) – poprawiony wygląd przerywników filmowych, które są renderowane w czasie rzeczywistym (wyższy fps, lepsza grafika, usunięte błędy).
- Nitpicker’s Patch (chuckcash) – szereg poprawek błędów.
- World Map Fixes (Terg500) – naprawia błędy na mapie świata.
- FCR 3 – Immersion and Gameplay Tweaks (Andrzej Kwiatkowski) – szereg modyfikacji balansujących rozgrywkę stworzonych przez jednego z projektantów Wiedźmina 3. Tylko niektóre z nich zostały uwzględnione w next-genowym patchu.
Jakie mody będą działać w next-genowym Wiedźminie 3? Pełna lista
Wydanie next-genowego patcha budzi obawy, czy dotychczasowe mody, które działają z aktualną wersją gry (tj. 1.32) będą współpracować z odświeżonym Wiedźminem 3. Są one niebezpodstawne – bo choćby niewielka aktualizacja potrafi całkiem zaburzyć działanie modyfikacji.
Z tego powodu studio CD Projekt RED udostępniło rozbudowaną listę (nie)kompatybilnych modyfikacji. Uwzględnia ona aż 71 modów, z których 29 będzie bez problemu współpracować z next-genowym Wiedźminem 3. Miej jednak na uwadze, iż niektóre z nich nie będą w pełni funkcjonalne (np. TW3 Gameplay Tweaks).
Oto lista obsługiwanych przez next-genowego Wiedźmina 3 modyfikacji:
- All Quest Objectives On Map
- Over 9000 – Weight limit mod
- Fast Travel from Anywhere
- Super Turbo lighting Mod
- High Quality Faces
- Increased Creature Loot
- Better Trophies
- Lore-friendly Witchers
- No Fall Damage
- No Dity Lens Effect
- More Money Fro Traders (1.31)
- The Gwent Card Dealer
- Disable Storybook videos
- Geralt HairWorks Colors and Styles
- TW3 Gameplay Tweaks (modBlizzard, modCatSenses, modFairPrices, modFastTravel, modGallop)
- More XP
- Lore-friendly Silver Swords
- Phoenix Lighting Mod
- Wiedzmin Lighting Mod
- Galloping in Cities
- Real Witcher Eyes – Geralt
- Young Geralt
- The Wolf Medallion
- Hairworks on eveything but Geralt
- Fear’s Roach and Horse Overhaul
- New Clouds
- More Shadows
- E3DodgeSystem
- Glowing Witcher Eyes
Listę kompatybilnych i niekompatybilnych modów z next-genowym Wiedźminem 3 znajdziesz w specjalnym pliku udostępnionym przez CD Projekt RED. Pamiętaj o tym, iż aktualność tej listy może się zmienić po premierze patcha, ponieważ niektórzy fani mogą dostosować swoje dzieła do nowo wydanej wersji gry. Ponadto deweloperzy ze studia CD Projekt RED mają pomagać twórcom modów, którzy będą mieli problemy z poprawnym działaniem danej modyfikacji po aktualizacji next-genowej.
Źródło: CD Projekt RED
Sprawdź inne tematy związane z Wiedźminem 3:
- Wiedźmin 3 – kody. Nieśmiertelność, zmiana wyglądu, wygranie partii Gwinta
- Next-genowy Wiedźmin 3 z datą premiery! Wiemy, iż nadejdzie od północy, ale kiedy?
- Kiedy ruszysz na polowanie na potwory w next-genowym Wiedźminie 3? Godzina wydania patcha
- Odświeżony Wiedźmin 3: Dziki Gon trafi na PS5, Xbox Series X i PC. Przypominamy, dlaczego wciąż warto grać w superprodukcję CD Projekt RED
- Wiedźmin na Unreal Engine 5 pobudza wyobraźnię. Na myśl o czym drżą nasze medialony?
- CD Projekt RED ogłosili remake Wiedźmina 1. Powstanie na Unreal Engine 5
- Wiedźmin 4 – czego oczekujemy od gry CD Projekt RED? Nadzieje i obawy redaktorów Geeksa
- Wiedźmin 4 oficjalnie zapowiedziany. Powstanie na silniku Unreal Engine 5