Jakie są najlepsze sztuczki Wysokich Elfów w BG3?

1 rok temu

BG3 został oficjalnie wydany zaledwie kilka dni, a już wzbudza spore zainteresowanie! W dzisiejszym poradniku porównamy najlepsze sztuczki Wysokich Elfów w Baldur’s Gate 3.

Baldur’s Gate 3, wyczekiwana gra fabularna osadzona w uniwersum Dungeons & Dragons, podbiła serca graczy wciągającą fabułą i złożoną rozgrywką. W tym fantastycznym świecie gracze wcielają się w różne postacie, z których każda dysponuje własnymi zdolnościami i umiejętnościami.

Wśród tych zdolności są sztuczki, zaklęcia niskiego poziomu, które można rzucać w nieskończoność, zapewniając czarodziejom magiczne opcje usprawniające ich podróże. Sztuczki to najważniejsze narzędzia do pokonywania wyzwań i angażowania się w bitwy.

Zobacz zwiastun BG3 poniżej i jeżeli podoba Ci się to, co widzisz zdobądź BG3 przez Steam, korzystając z linku tutaj!

Jakie są najlepsze sztuczki Wysokich Elfów w BG3?

Sztuczki, znane również jako zaklęcia poziomu 0, to podstawowe zdolności magiczne, które postacie mogą rzucać bez zużywania miejsc na zaklęcia. Oferują szeroki wachlarz efektów, od zadawania obrażeń po zapewnienie użyteczności w różnych sytuacjach. W BG3 sztuczki mają duże znaczenie, pozwalając rzucającym zaklęcia brać udział w bitwach i rozwiązywać zagadki bez wyczerpywania ich potężniejszych zasobów zaklęć.

Elfy Wysokiego Rodu, znane ze swojego zamiłowania do magii, mają dostęp do wyboru sztuczek, które są zgodne z ich mistycznym dziedzictwem i oferują cenne korzyści w trakcie gry, dlatego wybór najlepszej sztuczki Wysokich Elfów ma najważniejsze znaczenie dla udanej rozgrywki w BG3. Przeanalizujmy je jeden po drugim.

Światło

Narzędzie Cantrip | Zasięg: Dotyk

Sztuczka Światła tworzy świetlistą aurę wokół obiektu, oświetlając otoczenie. Chociaż światło nie jest używane głównie do walki, jest niezbędną sztuczką użytkową, którą elfy wysokiego rodu mogą wykorzystać do oświetlania ciemnych obszarów, odkrywania ukrytych sekretów i eksploracji otoczenia z lepszą widocznością.

Światło można rzucić na przedmioty, aby stworzyć jasną aurę, co czyni je nieocenionym narzędziem do oświetlania ciemnych obszarów i odkrywania ukrytych sekretów (Kredyt obrazu)

Ta sztuczka staje się szczególnie cenna w sytuacjach, gdy ciemność stanowi przeszkodę, pozwalając czarodziejom Wysokich Elfów przewodzić i odkrywać ukryte ścieżki.

Promień Mrozu

Rodzaj obrażeń: Zimno | Zasięg: 18 metrów

Następną najlepszą sztuczką Wysokich Elfów w BG3 jest Promień Mrozu.

Promień Mrozu to mrożąca krew w żyłach sztuczka, która nie tylko zadaje obrażenia od zimna, ale także zmniejsza prędkość ruchu celu. Wysokie Elfy mogą wykorzystać tę sztuczkę, aby spowolnić przeciwników, tworząc taktyczną przewagę w bitwach, utrudniając im zbliżanie się do sojuszników.

Promień Mrozu zadaje obrażenia od zimna i zmniejsza prędkość ruchu celu, umożliwiając czarodziejom Wysokich Elfów ograniczanie mobilności przeciwników (Kredyt obrazu)

Promień mrozu jest szczególnie przydatny podczas kontrolowania pola bitwy i dyktowania tempa starć.

Shillelagh

Sztuczka ulepszająca | Zasięg: Dotyk

Shillelagh wzmacnia maczugę lub laskę, przekształcając ją w magiczną broń, która wykorzystuje zdolność rzucania zaklęć do rzutów na atak i obrażenia. Ta sztuczka jest dobrodziejstwem dla czarowników Wysokich Elfów, którzy znajdują się w sytuacjach walki wręcz.

Shillelagh wzmacnia maczugę lub kostur, pozwalając czarodziejom elfów wysokiego rodu przodować w walce wręcz (Kredyt obrazu)

Zwiększając skuteczność swojej broni, mogą skuteczniej uczestniczyć w bitwach wręcz, przez cały czas wykorzystując swoją magiczną sprawność. Shillelagh to strategiczny wybór, gdy stawiasz czoła wrogom odpornym na obrażenia magiczne lub gdy ważne jest oszczędzanie miejsc na zaklęcia.

Szokujący uścisk

Rodzaj obrażeń: Błyskawica | Zasięg: Dotyk

Porażający Chwyt dostarcza impuls energii błyskawicy do celu znajdującego się w zasięgu, co czyni go cenną sztuczką dla Wysokich Elfów walczących w zwarciu. Ta sztuczka nie tylko zadaje obrażenia od błyskawic, ale także zapewnia rzucającemu przewagę nad celami noszącymi metalowy pancerz.

Porażający Chwyt zadaje obrażenia od błyskawic w zasięgu dotyku, co czyni go potężną opcją dla Wysokich Elfów walczących w zwarciu (Kredyt obrazu)

Łącząc ataki wręcz z mocą żywiołów Porażającego Uścisku, czarodzieje Wysokich Elfów mogą skutecznie neutralizować przeciwników i wykorzystywać ich słabości w bitwach.

Okrutna kpina

Rodzaj obrażeń: Psychiczne | Zasięg: 18 metrów

Vicious Mockery zadaje celowi obrażenia psychiczne, jednocześnie nakładając warunek niekorzystnej sytuacji. Magowie Wysokich Elfów mogą używać tej sztuczki zarówno do zadawania obrażeń, jak i ograniczania skuteczności wroga w walce.

Vicious Mockery zadaje obrażenia psychiczne i nakłada na cel warunek niekorzystnej sytuacji, dzięki czemu jest skuteczna zarówno w przypadku obrażeń, jak i kontroli tłumu (Kredyt obrazu)

Wykorzystując słabości psychiczne przeciwników, Vicious Mockery to wszechstronny wybór, który pozwala elfom wysokiego rodu kontrolować pole bitwy i osłabiać przeciwników.

Rozprysk Kwasu

Rodzaj obrażeń: Kwas | Zasięg: 18 metrów | Obszar działania: promień 2 metry

Acid Splash to wszechstronna sztuczka, która zadaje 1k6 obrażeń od kwasu w promieniu 2 metrów, dzięki czemu jest skuteczna przeciwko skupionym wrogom. Czarodzieje Wysokich Elfów, w tym czarodzieje, czarodzieje i wojownicy Eldritch Knight, mogą w pełni wykorzystać swój potencjał Acid Splash.

Sztuczka Acid Splash jest szczególnie skuteczna przeciwko celom o wysokim pancerzu ze względu na jej zdolność do zmniejszania klasy pancerza (Kredyt obrazu)

Jego zdolność do zmniejszania klasy pancerza sprawia, iż ​​jest szczególnie przydatny przeciwko celom o dużej KP, takim jak ciężko opancerzeni przeciwnicy lub stworzenia z naturalnym pancerzem. Ta sztuczka doskonale sprawdza się w scenariuszach, w których wielu wrogów jest zgrupowanych razem, co czyni ją doskonałym wyborem do zadawania obrażeń z dużej odległości.

Święty Płomień

Rodzaj obrażeń: Promienny | Zasięg: 18 metrów

Sacred Flame zadaje promieniste obrażenia celowi w zasięgu 18 metrów. Tym, co wyróżnia tę sztuczkę, jest to, iż nie wymaga celowania w czas podróży, dzięki czemu jest skuteczna przeciwko ruchomym celom.

Sacred Flame zadaje obrażenia od promieniowania w promieniu 18 metrów, zapewniając elfom wysokiego rodu niezawodną opcję celowania we wrogów z dystansu (Kredyt obrazu)

Czarodzieje Wysokich Elfów mogą używać Świętego Płomienia do walki z wrogami na odległość, szczególnie tymi, którzy są zwinni lub trudno trafić innymi atakami dystansowymi.

Ognisty pocisk

Rodzaj obrażeń: Ogień | Zasięg: 18 metrów

Fire Bolt to potężna sztuczka dystansowa, która ciska w cel kulę ognia, zadając 1k10 obrażeń od ognia. Czarodzieje Wysokich Elfów mogą wykorzystać tę sztuczkę do zadawania potężnych obrażeń dystansowych, co czyni ją niezbędnym narzędziem zarówno w ofensywnych, jak i strategicznych stylach gry.

Ognisty Pocisk ciska kulę ognia, która zadaje 1k10 obrażeń od ognia z odległości 18 metrów, co sprawia, iż ​​jest to opcja zadająca duże obrażenia dystansowe elfom wysokiego rodu (Kredyt obrazu)

Wszechstronność Ognistego Pocisku sprawia, iż ​​nadaje się on do różnych scenariuszy walki, umożliwiając elfom wysokiego rodu atakowanie wrogów z bezpiecznej odległości.

Nieziemski wybuch

Rodzaj obrażeń: Siła | Zasięg: 18 metrów

Eldritch Blast to charakterystyczna sztuczka elfów wysokiego rodu, znana ze swojej wszechstronności i potężnego uderzenia. Ta sztuczka rzuca promień, który zadaje obrażenia od mocy, co czyni ją niezawodnym wyborem zarówno do walki dystansowej, jak i kontroli tłumu.

Eldritch Blast wysyła potężny promień, który zadaje obrażenia od mocy, zapewniając elfom wysokiego rodu niezawodną i wszechstronną opcję ataku dystansowego (Kredyt obrazu)

Czarodzieje Wysokich Elfów mogą dzierżyć Eldritch Blast z niszczycielskimi efektami, wykorzystując jego zasięg i potencjał obrażeń, aby stawić czoła szerokiej gamie wyzwań.

Przewodnictwo

Narzędzie Cantrip | Zasięg: Dotyk

Naprowadzanie to wszechstronna sztuczka, która zapewnia sojusznikom premię 1k4 do testów umiejętności. Czarodzieje Wysokich Elfów mogą wykorzystać tę sztuczkę, aby zwiększyć możliwości swojej drużyny, czyniąc z niej cenne narzędzie do pokonywania wyzwań, łamigłówek i interakcji społecznych.

Wskazówki zapewniają sojusznikom premię 1k4 do testów umiejętności, zwiększając ich szanse na powodzenie w różnych sytuacjach (Kredyt obrazu)

Oferując przewodnictwo swoim towarzyszom, Wysokie Elfy mogą przyczynić się do ogólnego sukcesu swojej drużyny w różnych sytuacjach i właśnie to sprawia, iż ​​Przewodnictwo jest jedną z najlepszych sztuczek Wysokich Elfów w BG3.

Czarodzieje Wysokich Elfów mają dostęp do różnorodnych sztuczek, które odpowiadają ich magicznemu dziedzictwu i zapewniają strategiczną przewagę w bitwach i eksploracji. Od zadawania obrażeń od żywiołów po zwiększanie zdolności bojowych i oferowanie użyteczności, te sztuczki pozwalają elfom wysokiego rodu radzić sobie z wyzwaniami BG3 z finezją i sprytem.

Teraz, gdy zdecydowałeś się na najlepszą dla siebie wycieczkę Wysokich Elfów, możesz sprawdzić opcje romansów Baldur’s Gate 3, nie pożałujesz!


Kredyt na wyróżniony obraz: Baldur’s Gate 3/Steam.

Idź do oryginalnego materiału