Starfield wciąż jest naprawiany, choć poziom zmian nie przypomina tych z Cyberpunk 2077. Być może jednak tytuł od strony technicznej będzie sprawował się lepiej. Wiadomo już, co przyniesie najnowszy patch do gry.
Starfield z kolejnym patchem
Bethesda ostrożnie aktualizuje Starfield, wydając najpierw każdego patcha w formie bety. Gracze mogą sprawdzić, czy deweloperzy słynący już z zabugowanych gier tym razem czegoś nie zepsuli, zanim aktualizacja pobierze się każdej osobie. Wrześniowy patch ma przynieść poprawki zadań, pojazdu REV-8 (dopiero co wprowadzonego!), kreatora statków i wiele innych zmian. Oto czego się spodziewać.
Nowość
- (Creation Kit) Udostępniono zautomatyzowany proces tworzenia modeli z różnymi poziomami szczegółowości, uzależnionymi od odległości od kamery.
Ogólne
- Ogólne poprawki wydajności i stabilności.
- Usunięto problem ograniczający liczbę wczytanych dzieł do 255.
- Wprowadzono zmiany i ulepszenia związane z oświetleniem w grze.
- Wprowadzono kilkanaście usprawnień i poprawek błędów związanych z modelami broni.
- Usprawniono śledzenie głowy gracza podczas opuszczania rozmowy.
- Wyeliminowano szarpnięcie kamerą gracza podczas wykonywania skoku.
Zadania
- (Przerwa w dostawie prądu) Usunięto błąd z postępem zadania po rozmowie z Joyce Osaką w Nowej Osadzie.
- (Czas zapłaty) Usunięto rzadko występujący błąd z pojawianiem się okrętu odrzuta dłużnika.
- (Naoczny świadek) od dzisiaj gracz nie może już wejść na pokład zniszczonego statku na lądowisku portu kosmicznego.
- (Wroga inteligencja) Usunięto błąd, który sprawiał, iż drzwi do biura ochrony były niedostępne, jeżeli gracz użył szybkiej podróży i czekał w trakcie realizacji tego etapu zadania.
- (In memoriam) Usunięto błąd, który mógł zablokować postęp zadania podczas realizacji celu „Porozmawiaj z Sarą” w pobliżu wodospadu.
- (In memoriam) Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić wypełnienie celu „Udaj się na Kasjopeję I”, jeżeli planeta została już wcześniej odwiedzona.
- (Przywódca stada) Usunięto błąd, który mógł sprawić, iż osobnik ashta alfa nie stawał się agresywny.
- (Koniec Dziedzictwa) Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić interakcję z Delgadem, jeżeli gracz stanął po stronie SysObu.
- (Koniec Dziedzictwa) od dzisiaj uwolnieni więźniowie Karmazynowej Floty nie będą atakować Ikandego po zdobyciu broni.
- (Zarządzanie aktywami) Usunięto rzadko występujący błąd, który mógł uniemożliwić pojawienie się Tomo w Paradiso.
- (Wielki skok) Usunięto błąd, który mógł spowodować odtwarzanie niewłaściwej muzyki podczas sceny z Jednością.
- (Wielki skok) Usunięto błąd związany z muzyką, który mógł wystąpić podczas wyświetlania napisów końcowych.
- (Mały krok) Usunięto rzadko występujący błąd kamery, który mógł występować, gdy gracz wszedł na pokład pierwszego statku Karmazynowej Floty w samouczku.
- (Objawienie) Usunięto błąd z niespójnością celu zadania podczas finalnego spotkania.
- (Szczur trafia do kanałów) od dzisiaj Dmitrij Mołdawski zareaguje zgodnie z założeniami, gdy Austin Rake zginie podczas potyczki.
- (Szczur trafia do kanałów) Usunięto błąd, przez który jeden z członków załogi Ragana używał niewłaściwej animacji broni.
- (Twarde lądowanie) Usunięto rzadko występujący błąd z pojawianiem się statku Mileny Axelrod.
- (Najlepsi z najlepszych) Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić Huan przejście na statek Jade Swan po pierwszym spotkaniu.
- (Najlepsi z najlepszych) od dzisiaj statek Jade Swan jest dostępny, gdy gracz wciąż ma aktywne zadanie „Przeszukanie i przejęcie”.
- (Najlepsi z najlepszych) Usunięto błąd, który mógł sprawić, iż OZK Vigilance był trudny do zlokalizowania z powodu dużego oddalenia.
- (Starcie) Usunięto rzadko występujący błąd, przez który drzwi prowadzące do kryjówki Napastników pozostawały zablokowane.
Lokacje
- (Akila) Zaktualizowano niektóre tekstury w slumsach.
- (Akila) Usunięto błąd związany z wykrywaniem kolizji z łóżkami piętrowymi.
- (Opuszczone laboratorium biotyczne) Naprawiono brakujące panele zewnętrznej podłogi.
- (Leże Mantis) Usunięto niewielkie błędy związane z teksturami, które mogły wystąpić na niektórych panelach.
- (Tunele parowe w Londinionie) Usunięto problemy z wykrywaniem kolizji, które mogły doprowadzić gracza do wypadnięcia z lokacji.
- (Maheo I) Zamknięto otwór w dachu posiadłości Sonny’ego Di Falco.
- (Neon, mieszkanie Nyxa) Usunięto błąd związany z wykrywaniem kolizji.
- (Neon) Usunięto błąd związany z wykrywaniem kolizji, który dotyczył paneli z kratownicą w Zęzie.
- (Nowa Atlantyda) Usunięto błąd, przez który woda w jeziorze na północ od Nowej Atlantydy wyglądała, jakby przecinała ląd.
- (Stocznia Stroud-Eklund) Usunięto błąd związany z wykrywaniem kolizji.
- (Klinika) Usunięto błąd oprawy graficznej, który mógł pojawić się w gabinecie doktora Cassidy’ego.
- (Czerwona Mila) Usunięto błąd związany z wykrywaniem kolizji pod platformami w finałowym obszarze.
Statki
- (Kreator statków) Dodano nową opcję w ustawieniach gry, która umożliwia korzystanie ze swobodnego odwracania.
- (Kreator statków) Usunięto błąd dźwiękowy, który mógł wystąpić podczas usuwania kwatery.
- (Kreator statków) Usunięto błąd, który mógł powodować nagłe wyłączenie gry podczas modyfikowania statku zawierającego aktywną minę.
- Usunięto błąd, który mógł umożliwić sprzedaż niesprzedawalnych statków handlarzom.
Pojazd
- Usunięto błąd związany z opcją „Ustaw jako aktywne” w menu pojazdu podczas korzystania z kontrolera.
- Usunięto błąd związany z rozmieszczaniem graficznego efektu specjalnego kół.
- Usunięto błąd związany z otwieraniem menu ulubionych podczas wchodzenia do pojazdu.
- Poprawiono wyświetlanie plakietek z nazwami oraz pasków zdrowia podczas korzystania z pojazdu.
- Od teraz ustawienia czułości kamery będą wpływały na kamerę pojazdu.
- Od teraz Kaiser i Vasco nie będą siedzieli w REV-8, gdy podążają za graczem.
- Ikona pojazdu nie będzie już wyświetlana na mapach wnętrz.
- Po wczytaniu zapisu gry światła pojazdu nie będą już automatycznie włączane.
- Dystans szybkiej podróży dla pojazdu jest teraz zgodny z innymi interesującymi punktami i statkami, które wylądowały na powierzchni.
Interfejs użytkownika
- (Xbox – ustawienia wyświetlania) Usunięto błąd, przez który ustawienie docelowej liczby klatek na sekundę na 60 powodowało przełączenie priorytetu z powrotem na wydajność.
- Usunięto tekst debugowania wyświetlany podczas przesyłania zapisów na konsoli Xbox do działu obsługi klienta.
- Zaktualizowano menu umiejętności, aby rozwiązać problem w trybie dużego fontu w niektórych wersjach językowych.
- Długie nazwy zasobów są teraz przycinane podczas skanowania w trybie dużego fontu.
- Rozwiązano problem z trybem dużego fontu w menu handlu podczas sprzedaży większej liczby przedmiotów.
- Tymczasowy tekst nie będzie już wyświetlany, gdy gracz gwałtownie wybierze w menu głównym opcję „Kontynuuj”.
- Koszty rejestracji statku będą teraz wyświetlać prawidłową kwotę zarówno u sprzedawców, jak i w menu hangaru.
- Poprawiono wyświetlanie masy podczas sprzedaży przedmiotów z ładowni statku.
- Wyskakujące okienka wyzwań umiejętności będą teraz w razie potrzeby wyświetlać skrócony tekst zamiast pomniejszonego.
- Rozwiązano problem ze studniami grawitacyjnymi pojawiającymi się w menu misji po otwarciu go z poziomu mapy gwiezdnej.
- Nazwy lokacji i cele zadań będą od dzisiaj prawidłowo skracane na mapie planety.
- Od teraz nazwa sklepu z dziełami wyświetla się w pełni we wszystkich językach.
- Od teraz przy próbie wczytania zapisu, który jest powiązany z dziełem niedostępnym na bieżącej platformie, pojawi się odpowiedni komunikat.
- Jeśli dzieło ze skórką broni jest wyłączone, w menu broni domyślnie będzie wyświetlana oryginalna skórka.
- Usunięto błąd związany z sortowaniem najlepszych wyników w menu dzieł.
- Usunięto nieprawidłowe powiadomienie o niewystarczającej liczbie kredytów, gdy dostępna jest wyjątkowo duża liczba kredytów.
- Od teraz liczniki amunicji powinny wyświetlać poprawnie wartości większe od 100 tysięcy.
- Pojawiający się na ekranie tekst z informacją o obrażeniach może wyświetlać od dzisiaj liczby o długości większej niż 4 cyfry.
- Usunięto błąd występujący po użyciu celownika broni podczas kradzieży kieszonkowej.
- Od teraz menu załogi będzie poprawnie wyświetlało informację o przypisaniu kogoś do domu gracza.
- Przycisk naprawy nie jest już widoczny w menu hangaru.
- Usunięto błąd związany z czekaniem, który mógł powodować wyświetlenie przypadkowego tekstu.
- Od teraz w podglądzie przedmiotów leczniczych znajduje się informacja o ilości przywracanego przez nie zdrowia.
- Od teraz waga pojemników jest aktualizowana, gdy znajdujące się w nich przedmioty zostaną usunięte.
- Od teraz znacznik statku na skanerze będzie wyświetlany w prawidłowej lokalizacji, gdy jest zadokowany do stacji kosmicznej.
- Poprawiono wyświetlanie komunikatu o zakończeniu tworzenia przedmiotów w przypadku dłuższych nazw.
- Plakietki z nazwami stworzeń, które potrafią kopać, tunele lub związane z tymi stworzeniami znaczniki celu nie będą już wyświetlane, gdy stworzenia kopią tunel.
- Od teraz anomalie wykryte przez skaner mogą być celem lądowania, gdy statek gracza znajduje się na orbicie.
Jeśli chcecie wypróbować zaktualizowaną wersję beta gry Starfield, wykonajcie następujące kroki:
- Otwórzcie bibliotekę w kliencie Steam i odszukajcie grę Starfield.
- Kliknijcie prawym przyciskiem myszy grę Starfield i w menu podręcznym wybierzcie opcję „Właściwości”.
- W nowym oknie adekwatności przejdźcie na zakładkę „Bety”.
- W rozwijanym menu „Udział w wersji beta” wybierzcie pozycję „[beta]”.
- Poczekajcie, aż klient Steam pobierze nową wersję gry Starfield, a następnie ją uruchomcie.