Ken Levine niedawno rozmawiał z GamesIndustry.biz w sprawie dyskusja na koniec roku o opowiadaniu historii w grach wideo, podczas którego podzielił się wieloma swoimi ambicjami Judaszjego pierwszy projekt po BioShock, nad którym pracuje w swoim nowym studiu.
Gry z opowieściami o duchach były przyjęty w 2017 r., po restrukturyzacji Irrational Games przez Levine’a, dzięki której spędził ponad dekadę, wypracowując sobie reputację jednego z wiodących dyrektorów kreatywnych w branży. Wszyscy oprócz 15 członków personelu Irrational byli puścić na miesiąc przed premierą finału BioShock Infinite ekspansja w 2014 r., kiedy Levine chciał „rozpocząć mniejsze, bardziej przedsiębiorcze przedsięwzięcie” skupiające się na „grach opartych na narracji dla głównych graczy, w które można w dużym stopniu odtwarzać”.
Wielu kwestionowało decyzję Levine’a o spaleniu wszystkiego, aby zasadniczo dalej tworzyć gry takie jak BioShock, a krytyka tylko nasiliła się, gdy w ogóle minęły lata, zanim pierwszy projekt studia został ujawniony publicznie. Zespół nie spuszczał głowy aż do momentu Judasz był w końcu ujawnione na The Game Awards w 2022 r.
„Bardzo łatwo jest pokazać graczowi historię” – Levine powiedział GamesIndustry.biz. „Najtrudniej jest nakłonić ich do wzięcia w tym udziału i zareagowania na sposób, w jaki uczestniczą. Nie sądzę, iż istnieje jeden sposób na tworzenie gier, ale osobiście, jako twórca gier narracyjnych, nigdy nie byłem wielkim fanem przerywników filmowych, ponieważ nie są one interaktywne. Jeden z powodów Judasz zajmuje tak dużo czasu, próbuje wymyślić, w jaki sposób sprawić, by gra znacznie lepiej reagowała na decyzje graczy. To naprawdę trudny problem.”
To, co widzieliśmy Judasz jak dotąd nosi wiele cech charakterystycznych, których można by się spodziewać po projekcie kierowanym przez Levine’a: komentarz społeczny, upadłe społeczeństwo pozostawione na pastwę losu we wrogim środowisku oraz mechanika strzelanek pierwszoosobowych wspierana przez efektowne supermoce. Po debiucie ludzie ponownie pytali, dlaczego Irrational Games musiało umrzeć, a jego liczny personel musiał zostać pozostawiony samym sobie, aby Levine mógł opracować kolejnego BioShocka pod wszystkim oprócz nazwy. Podczas rozmowy z GamesIndustry.biz dyrektor kreatywny dołożył wszelkich starań, aby te dwie nieruchomości od siebie oddzieliły się od siebie.
„BioShock I BioShock Infinitejeśli spojrzeć na nie z punktu widzenia rozwoju – co może być nieco odstraszające dla niektórych czytelników – ale w zasadzie są korytarzem. Bardzo, bardzo długi korytarz z mnóstwem punktów spustowych, które powodują, iż elementy historii mają miejsce. Judasz jest tworzony bardzo, bardzo inaczej, co sprawia, iż bardziej, miejmy nadzieję, odzwierciedla agencję graczy, ale jest też znacznie, znacznie trudniejszy do wykonania”.
Istota opowiadania historii w Judasz– wyjaśnił Levine – polega na sposobie, w jaki rozpoznaje działania gracza i odpowiednio na nie reaguje.
„Nawet zwykłe postacie obserwujące działania gracza z dużej odległości i komentujące je” – powiedział Levine. „Hej, widziałeś to i zrobiłeś tamto, a potem zrobiłeś to i to było interesujące, ponieważ to spowodowało to” – teraz robimy coś w tym rodzaju. Tak naprawdę to tylko obserwacja graczy, a następnie pisanie typów kwestii, które mogą reagować na różne rodzaje rzeczy. To ogromna ilość pracy, ponieważ musisz pomyśleć o wszystkich rzeczach, które gracz może zrobić, a następnie napisać reakcje postaci na te działania dla różnych postaci w sposób, który wydaje się organiczny.
Na szczęście nie wygląda na to, iż Ghost Story Games jest interesujące w wypełnianiu luk w procesie pisania tzw sztuczna inteligencja. Levine zwrócił uwagę na okropne zrozumienie przez sztuczną inteligencję wytrwałości: „Patrzysz na Sorę, generator wideo ChatGPT, widzisz kobietę idącą ulicą, a ulica jest piękna, ale gdyby się odwróciła i poszła tyłem, nie byłoby to możliwe. nie pamiętam, gdzie była” – co jest główną wadą jego potencjału twórczego. Studio unika również stosowania modeli generatywnych w grafikach koncepcyjnych ze względu na kwestie prawne, które mogą wyniknąć z liberalnego wykorzystania przez sztuczną inteligencję chronionych dzieł innych osób.
Judasz ukaże się wstępnie na PlayStation 5, Xbox Series X/S i PC kiedyś wcześniej 31 marca 2025 r.