
Z okazji 30. urodzin PlayStation w Europie Sony otwiera sejf z historią PlayStation. „PlayStation: The First 30 Years” to 400 stron zdjęć, szkiców i modeli, które kolekcjonerzy będą traktować jak relikwię.
Dokładnie 30 lat temu, 29 września 1995 roku, Sony wprowadziło konsolę PlayStation 1 do europejskich sklepów. Z myślą o tych wszystkich, którzy czują nostalgię do konsoli, Sony celebruje 30 urodziny PlayStation, ogłaszając wprowadzenie na rynek dwóch nowych gadżetów. Jednego, w który można się ubrać i drugiego, o który będę wiercić dziurę w brzuchu jako prezent na święta.
„PlayStation: The First 30 Years” to album, którego nie może przegapić żaden fan PlayStation
Jak poinformowano na oficjalnym blogu PlayStation, z okazji przestawienia się Playstation na „3 z przodu”, do sklepów trafi album „PlayStation: The First 30 Years” – duży, bo aż 400-stronicowy album fotograficzny dokumentujący historię marki od prototypów i szkiców koncepcyjnych aż po kultowe konsole i kontrolery. To pierwszy raz, kiedy Sony zdecydowało się pokazać tak szeroki wybór materiałów zakulisowych, które do tej pory pozostawały niedostępne dla mediów oraz graczy.




Album przygotowuje cenione wydawnictwo Read-Only Memory, specjalizujące się w książkach o historii gier i sprzętu. Standardowa edycja kosztuje 501 zł, natomiast edycja deluxe – w limitowanym nakładzie 1994 egzemplarzy – wyceniona została na 1263 zł. W tej wersji nabywcy otrzymają m.in. sygnowany przez projektanta Teiyu Goto i fotografa Benedicta Redgrove’a druk oraz ozdobne pudełko. Książkę w obu wariantach można już zamawiać w przedsprzedaży, a oficjalny debiut w sklepach Sony zapowiedziało na – niestety – wiosnę 2026 roku.
W chwili publikacji tego artykułu pozostało tylko 1250 kopii edycji deluxe.
Jeżeli jednak z książkami jesteś na bakier, bo nie da się nimi pochwalić na ulicy, Sony przygotowało coś jeszcze. W październiku na rynek trafi kolekcja butów PlayStation x Reebok 30th Anniversary Sneakers. To trzy modele popularnych butów Reebok inspirowane pierwszą konsolą. Zależnie od regionu, wygląd butów będzie się różnił – projektanci Reebok oprą się na różnych modelach obuwia: InstaPump Fury 94 dla Japonii, Pump Omni Zone II dla USA oraz Workout Plus dla Wielkiej Brytanii.

Każda para będzie zapakowana w pudełko stylizowane na opakowanie oryginalnego PlayStation i utrzymana w charakterystycznej szarej kolorystyce. Ceny butów nie zostały jeszcze ujawnione.
Oba produkty uzupełniają dotychczasową jubileuszową kolekcję Sony, w skład której weszły limitowane wersje PS5 i akcesoriów. Jednak to właśnie album fotograficzny „PlayStation: The First 30 Years” ma szansę stać się jednym z najbardziej pożądanych gadżetów w historii marki. jeżeli więc ktoś zastanawia się, co sprawić mi pod choinkę – jestem gotowa postawić choinkę w domu na Wielkanoc.
Może zainteresować cię także: