Każdy easter egg Warhammer 40K w Space Marine 2

3 dni temu

Oto wszystkie nawiązania i ciekawostki dotyczące gry Space Marine 2, pochodzące z szerszego uniwersum Warhammer 40,000, wraz z wyjaśnieniem ich znaczenia.

Uważaj na spoilery dotyczące gry i jej otoczenia, które znajdziesz poniżej.

Uniwersum Warhammer 40K istnieje od 30 lat i ma ogromną ilość wiedzy i historii. Space Marine 2 zawiera wiele elementów tego w swoim budowaniu świata, ale wiele z tych terminów może nie mieć sensu dla graczy, którzy są nowicjuszami w uniwersum 40K.

Ponieważ Space Marine 2 to jeden wielki list miłosny do materiału źródłowego i od samego początku jest przesiąknięty fan service, zebraliśmy wszystkie easter eggi i odniesienia do szerszego uniwersum Warhammer 40K i zestawiliśmy je tutaj. Wyjaśnimy również, czym jest każdy z nich i co reprezentuje.

Rozmowy z Orkami

Games WorkshopOrkowie byli głównymi złoczyńcami w pierwszej grze o Space Marines.

Na początku kampanii Ultramarines rzucają cień na jednego ze swoich towarzyszy i twierdzą, iż odbyli „bardziej cywilizowane rozmowy z Orkami”. Jest to oczywiście odniesienie do hord Zielonoskórych, którzy są jednymi z głównych wrogów Imperium.

Byli również głównymi antagonistami Space Marine 1, dopóki nie pojawił się Chaos. Niestety, Orkowie są nieobecni w Kosmiczny Marines 2ale miło jest słyszeć, iż ktoś ich docenia, choćby jeżeli przybiera to formę obelgi.

Cesarz chroni

Imperator Ludzkości jest centralnym punktem Kultu Imperialnego, religii, którą wyznaje większość ludzi w 40K. Jednak wielu Kosmicznych Marines unika tej religii, wybierając zamiast tego Codex Astartes. Podczas gdy boskość Imperatora jest przedmiotem sporu w 40K, jest on przez cały czas niezwykle potężną istotą.

Podczas gdy ciało Imperatora jest złamane i ledwo żywe, wciąż udaje mu się chronić ludzkość przed Chaosem dzięki swoim psychicznym mocom. Niestety, nie może być wszędzie, więc zainstalował swojego „syna”, Prymarchę Ultramarines, Roboute Guillimana, podobnie jak Imperialnego Regenta.

Światy Grobowców

Kulminacja gry rozgrywa się na planecie Imperial Graveyard, która okazuje się być Necron Tomb World, gdzie miliony robotów Xenos leżą w stanie uśpienia. Obcy eksperymentowali z bronią, aby pokonać Chaos, i jeżeli wszyscy się obudzą, prawdopodobnie będą kontynuować tę misję – choćby jeżeli narazi to również ludzkość na niebezpieczeństwo. Chaos jest jednak świadomy tego spisku i przybył, aby przekręcić technologię Nekronów na swoją korzyść.

Pan Zmian

Focus Entertainment/Games WorkshopWładca Zmian jest Większym Demonem Tzeencha.

Pod koniec gry, gdy Chaos zaczyna najeżdżać przestrzeń Imperium, Tysiąc Synów przywołuje Wielkiego Demona Tzeencha zwanego Lordem Zmian. Podczas gdy my walczymy z tym stworzeniem w walce z ostatecznym bossem, niesamowitym widokiem jest oglądanie go z daleka, podczas gdy historia się rozwija.

Greater Daemons to odłamek ich patrona Chaos God, a Tzeench jest bogiem wiedzy i czarów. Często wyprzedza też wrogów o dziesiątki kroków, gdy myśli strategicznie.

Chwała Bogu Maszynie

Bóg Maszyny lub Omnissiah to to, do czego modlą się członkowie Kultu Mechanicum, a dla niektórych to i Imperator to to samo. Jednak inni widzą Imperatora jako pretendenta. W rzeczywistości obaj mają rację, przynajmniej częściowo.

Bóg-Maszyna jest prawdziwy, ale jest szansa, iż ​​to C’tan uciekający przed Nekronami, których Imperator zdołał pokonać i uwięzić pod Marsem. Przez tysiące lat Bóg-Maszyna szeptał do uszu Marsjan, wpływając na ich kulturę.

Służący

Jednym z ponurych aspektów 40K jest Servitors, czyli ludzie, którzy zostali poddani lobotomii i zamienieni w żywe automaty, a teraz służą Space Marines, Mechanicum i innym ludzkim siłom. Większość z nich to ludzcy przestępcy, którzy zostali przekształceni, a nie straceni. Można ich zobaczyć, jak kręcą się po statku Ultramarine, wykonując swoje proste zadania.

Tzangoors

Focus Entertainment/Games WorkshopTzangoors to skażone Chaosem bestie.

Tzangoors to przypominające ptaki zwierzęta, które walczą u boku Marines Tysiąca Synów. Nie są demoniczne z natury i są rasą ludzi, która zmutowała na przestrzeni lat. Zaczęli czcić Boga Chaosu Tzeencha i dopiero wtedy zaczęli rozwijać swoje bardziej demoniczne cechy. Podczas gdy Beastmen są często wykorzystywani w siłach Chaosu, Tzangoors są wyjątkową odmianą.

Straż Śmierci

Deathwatch to Chapter Space Marines w czarnych zbrojach, z którymi Titus służy na początku gry. Są Chapterem w służbie Inkwizycji i są wykorzystywani jako ich własna prywatna siła łowców obcych.

Choć oddelegowanie do Straży Śmierci jest postrzegane jako wielki zaszczyt dla Kosmicznego Marines, a wszystkie Zakony zobowiązują się do wysyłania Marines do służby, może to być również miejsce, do którego trafiają zhańbieni Astartes, którzy nie są już w stanie służyć swojemu Zakonowi, z którego pochodzą.

Przekroczenie Rubikonu

Kiedy Titus budzi się z powrotem wśród Ultramarines po swoim czasie spędzonym w Deathwatch, dowiaduje się, iż „Przekroczył Rubikon”. Oznacza to, iż przeszedł operację, aby zostać Primaris Marine, nową rasą silniejszych i szybszych Astartes, która stopniowo zastępuje pierwotną odmianę „Pierworodnych”.

Choć Pierwotni Kosmiczni Marines wciąż istnieją, coraz więcej z nich przekracza Rubikon dobrowolnie. Jednak dla innych jest to ostateczna próba ratowania życia, jak w przypadku Titusa.

Herezja Horusa

Herezja Horusa jest kilkakrotnie wspominana w Space Marine 2. To był konflikt sprzed dziesięciu tysięcy lat, w którym połowa legionów Space Marines zwróciła się przeciwko Imperatorowi i przyjęła Chaos. Przegrali wojnę i uciekli do Oka Terroru.

Dziś legiony zdrajców, takie jak Thousand Sons, przez cały czas istnieją i przez cały czas nękają Imperium oraz planują jego upadek. Herezja ciąży Space Marines i żyją w strachu, iż coś podobnego wydarzy się ponownie.

Wstrętne Xenosy

Games WorkshopEldarzy są w zasadzie kosmicznymi elfami w 40K.

Być może zauważyłeś, iż ludzkość jest otwarcie wroga wobec wszystkich obcych w 40K, nie tylko Tyranidów i Orków. Podczas gdy ludzkość kiedyś żyła w pokoju z Eldarami, rozpad obu imperiów doprowadził do załamania się porozumienia i ostatecznie do wojny.

W 41. tysiącleciu ludzkość jest gwałtownie ksenofobiczna, a Wielka Krucjata Imperatora nie pomogła w tej sprawie. Jednak odkąd Eldarzy pomogli Primarsze Ultramarines Roboute Guillimanowi powrócić do świata, między obiema rasami nastąpiła większa kooperacja – a także nieuniknione nieporozumienia.

Umysł zbiorowy

Hive Mind to boska istota kontrolująca Tyranidów. Jest niezwykle potężna i inteligentna. Nie tylko planuje pochłonąć całą biomasę we wszechświecie, aby się wzmocnić, ale także chce znaleźć sposób na zniszczenie Bogów Chaosu i usunięcie ich z szachownicy. Jest również bezpieczna przed krzywdą, ponieważ znajduje się w odległej galaktyce, daleko od naszej.

Necron Silent King jest szczególnie zaniepokojony tą istotą, ponieważ uważa, iż ​​mogła już pochłonąć całe życie w sąsiednich galaktykach. Za przyciągnięcie jej uwagi należy również podziękować Horus Heresy.

Pan Marneus Calgar

Marneus Calgar jest mistrzem systemu Ultramar, Mistrzem Rozdziału Ultramarines i jednym z najbardziej legendarnych żyjących Space Marines. Od powrotu jego Prymarchy, Calgar nieco odsunął się na dalszy plan.

Jednakże, ponieważ Guilliman jest teraz Imperialnym Regentem, Calgar może kontynuować swoje obowiązki dowodząc Ultramarines. Calgar i Titus są również starymi przyjaciółmi Chapter Master, wiedząc, iż jego protegowany nigdy nie zostanie skorumpowany przez Chaos.

Prymarcha

Jeden z 20 półboskich synów Imperatora, Roboute Guilliman jest pierwszym lojalistycznym Prymarchą, który powrócił do świata po 10 tysiącach lat w stanie spoczynku. Po powrocie Guilliman natychmiast zaczął naprawiać Imperium i rozpoczął Krucjatę Indomitus, aby odeprzeć Chaos, Tyranidów, a choćby Nekronów.

Choć Guilliman nie pojawia się w grze, jest wspominany wiele razy, a jego obecność rzuca cień na całą grę.

Podczas gdy Ultramarines byli jego legionem, Prymarcha jest potrzebny na Ziemi (Terra), aby rządzić w imieniu ojca. Nie jest już sam, ponieważ Prymarcha jego brata Dark Angel, Lion El Johnson, również powrócił i powoli wraca do domu, jednocząc po drodze swój własny rozbity legion.

Leandros

Kapelanem na końcu gry okazuje się Leandros, ten sam Marine, który doniósł na Titusa Inkwizycji pod koniec Space Marine 1 i doprowadził do jego aresztowania. W ciągu 100 lat od pierwszej gry Leandros awansował w szeregach Ultramarine, stając się jednym z jej najlepszych dowódców.

Kiedy Titus wraca, Leandros jest wobec niego ostrożny i uważnie go obserwuje, aby upewnić się, iż jest wolny od korupcji. Istnieje jednak również powód, dla którego Leandros nie jest złym facetem, za którego go uważają.

Idź do oryginalnego materiału