Ta zmiana w Bandai Namco następuje pomimo dynamicznie rozwijającego się japońskiego przemysłu gier, który według doniesień będzie rósł o 6,66% rocznie do 2029 r. Twórca gier przypisuje wymuszone „dobrowolne” zwolnienia w Bandai Namco stratom generowanym przez stale słabe wyniki działu internetowego firmy , co rzekomo wygenerowało stratę netto w wysokości równowartości 51,35 mln dolarów w ostatnim roku podatkowym. jeżeli nasz ostatni raport cokolwiek wskazuje na to, wydaje się, iż nastąpiła zmiana na całym rynku gier, na którym młodsi odbiorcy wydają się preferować gry wieloosobowe (szczególnie PvP). Drugie miejsce po PvP zajmuje gra dla jednego gracza, która była niezmiennie preferowanym typem gry dla ponad 30% graczy, niezależnie od grup wiekowych. W tej ostatniej niszy najwyraźniej leżą mocne strony i publiczność Bandai Namco, a także wielu innych konkurentów japońskich studiów gier, takich jak From Software, Nintendo i Capcom.