Silent Hill 2 od Bloober Team oficjalnie. Xboksowcy muszą uzbroić się w cierpliwość
Głośno o Cichym Wzgórzu. Specjalna transmisja Konami
19 października 2022, podczas specjalnego wydarzenia na YouTube zatytułowanego „SILENT HILL Transmission”, Konami wreszcie odsłoniło karty i zapowiedziało Silent Hill 2 Remake. Powiedzieć, iż to oczekiwany tytuł, to jakby nic nie powiedzieć – od premiery oryginału na PS2 minęło już 21 lat.
Zwłaszcza iż gra uchodzi nie tylko za najlepszą w serii, ale wręcz za jeden z najważniejszych tytułów w historii branży. Przełomowe efekty wizualne, znakomita oprawa audio, świetnie prowadzona fabuła i po prostu niepowtarzalny klimat wyznaczyły standard dla interaktywnych, psychologicznych horrorów na kolejne dekady. Na szczęście niedługo znów wcielimy się w Jamesa Sunderlanda i przejdziemy przez spowite mgłą miasteczko Silent Hill, aby odnaleźć swoją zmarłą żonę.
Silent Hill 2 Remake – co wiemy o grze?
Pierwsze, co rzuca się w oczy, to oczywiście kolosalny skok graficzny. Gra powstaje na silniku Unreal Engine 5 z pełnym inwentarzem jego dobrodziejstw, m.in. technologią oświetlenia Lumen oraz Nanite do projektowania szczegółowych poziomów. O tym, co potrafi zaoferować ten silnik, przekonaliśmy się dzięki Matrix Awakens – demie technologicznym zaprezentowanym przy okazji nowego filmu sióstr Wachowskich.
Aż serce rośnie, iż za remake Silent Hill 2 odpowiada nasze rodzime studio – Bloober Team z Krakowa. Ten niewielki zespół ma za sobą kilka dużych i dobrych produkcji z gatunku psychologicznego horroru, m.in. Layers of Fear czy głośne The Medium. Wpływ gier od Konami widać gołym okiem w twórczości krakowian, więc rzec można, iż historia zatoczyła koło. Jak dowiedzieliśmy się z transmisji, studio podchodzi do remake’u z „wielkim szacunkiem” i dąży do „zachowania wyjątkowej atmosfery Silent Hill w nienaruszonym stanie”.
Zmiany mają zajść także w mechanikach gry, które zdążyły się nieco zestarzeć. M.in. kamera zostanie przeniesiona nad prawe ramię bohatera, co wpłynie nie tylko na zanurzenie w świecie gry, ale także na przebieg sekwencji akcji. Odświeżona zostanie też muzyka, za którą odpowiada ponownie Akira Yamaoka. Bloober Team wspiera ponadto artysta koncepcyjny Masahiro Ito, który pełnił funkcję dyrektora artystycznego przy oryginalnym Silent Hill 2.
Data premiery Silent Hill 2 Remake
Nie znamy jeszcze daty premiery Silent Hill 2 Remake. Wiemy jedynie, iż gra będzie przez 12 miesięcy ekskluzywna dla PC i PS5. Oznacza to jedno – użytkownicy Xboksów obejdą się smakiem na premierę. W Polsce otrzymamy wersję z napisami i oryginalnymi głosami, dubbingu nie przewidziano.
Trzy spin-offy Silent Hill w drodze. Jest na co czekać?
Chociaż sam remake Silent Hill 2 byłby wystarczającym powodem do euforii, Konami przedstawiło dość obszerne plany na przyszłość serii. Wygląda na to, iż seria spowita mgłą w ostatnich latach wreszcie powraca z pełnym impetem.
Silent Hill: Ascension wydaje się być interaktywną, wieloosobową grą przypominającą Until Dawn. Czeka nas więc podejmowanie trudnych decyzji bez możliwości ich cofnięcia. Jeszcze mniej dowiedzieliśmy się o drugiej grze, Silent Hill: Townfall. Jest ona tworzona we współpracy z No Code Studio i Annapurna Interactive – to ci od fenomenalnego Stray.
Wisienką na torcie wydaje się być Silent Hill f. Tytuł najwyraźniej rozgrywa się w Japonii, a horror będzie mocniej opierał się na wymownych elementach wizualnych. Za fabułę odpowiada Ryūkishi07. To znany autor japońskich powieści wizualnych, w których łączy tematykę tajemniczych morderstw z horrorem psychologicznym i zjawiskami nadnaturalnymi. Trzeba przyznać, iż pierwszy teaser jest bardzo, bardzo klimatyczny.
Sprawdź pełną ofertę gier w x-komie
Źródła: The Verge, Eurogamer, Konami