Chociaż Hyper Light Breaker ma tę samą nazwę i ma wiele takich samych nut estetycznych jak Hyper Light Drifter, nie jest to dokładnie kontynuacja w klasycznym sensie. Akcja Hyper Light Breaker rozgrywa się „dziesiątki lat przed” wydarzeniami z Hyper Light Drifter, a grafika wygląda na ulepszoną wersję hiperstylizowanej grafiki 3D, którą widzieliśmy z Heart Machine w Solar Ash, w przeciwieństwie do pikselowej grafiki 2D z widokiem z góry na Hyper Light Drifter. Jednak w przeciwieństwie do Solar Ash, główna pętla rozgrywki będzie opierać się na mechanice rogue-lite oraz walce typu hack and slash, co czyni ją wyjątkową odsłoną uniwersum Hyper Light. Dodatkowo Hyper Light Breaker będzie grą kooperacyjną, w której będzie mogło grać maksymalnie trzech graczy w drużynie.
W ramach ogłoszenia daty premiery i ceny wczesnego dostępu, Heart Machine wypuściło zwiastun Hyper Light Breaker, dający wgląd w to, czego można się spodziewać po nadchodzącej niezależnej wersji. Na początek akcja Breaker będzie rozgrywać się w otwartym świecie, z mieszanką proceduralnie generowanych, szeroko otwartych przestrzeni i ciasnych wnętrz, ponownie podobnych do projektu poziomów w Solar Ash, a bitwy z bossami również wydają się mieć podobny przebieg David vs. Skala Goliata. Wszystko to powinno sprawić, iż gra Hyper Light Breaker będzie jeszcze bardziej znajoma graczom poprzednich gier Heart Machine.
Sądząc po samym zwiastunie, walka wydaje się dość płynna i szybka, a Heart Machine pokazało wiele różnych ruchów, drażniąc się także z wymagającym systemem walki, który wymaga umiejętności i strategii. Wygląda na to, iż gracze będą mogli także łączyć kombinacje, co jest prawie rzeczą oczywistą we współczesnych grach typu hack-and-slash, ale i tak warto to zobaczyć. Heart Machine twierdzi, iż eksploracja zajmie centralne miejsce w Hyper Light Breaker, a twórca wydaje się zapewniać graczom wiele sposobów, aby to zrobić, w tym rozkładany szybowiec.