Korona Władzy oraz Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia – Wciągająca gra karciana. Podwójna premiera

planszowenewsy.pl 1 miesiąc temu

Korona Władzy oraz Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia – Wciągająca gra karciana to dwa tytuły wydawnictwa Rebel, które właśnie dziś mają swoją premierę. Fani gier karcianych z pewnością dobrze się odnajdą przy tych tytułach.

Korona Władzy. Opis gry

Wasze rody toczą wojnę od niepamiętnych czasów. Teraz nadeszła pora, by utworzyć jedno królestwo. Ale kto powinien założyć koronę? Czeka Was zacięta rywalizacja i kto wie, do czego będzie trzeba się posunąć. Czy jesteście gotowi na wszystko, aby zdobyć tron?

Korona władzy to wyjątkowa gra karciana, łącząca podstęp, zdradę i wyczucie czasu. Przez 4 rundy będziecie rekrutować najemników, wysyłać do rywali zamaskowanych bandytów, zwiększać swoje wpływy, a czasem choćby sięgać po odrobinę magii, by przeciwnicy tracili rubiny. A wszystko po to, aby wygrać w tej grze o koronę!

POLECAMY: Nutventure. Nowość wydawnictwa Albi już dostępna

Zasady gry

Rozgrywka trwa 4 rundy, a każda runda składa się z 3 faz: rekrutacjirekrutacji, odkrywaniaodkrywania i końca rundykońca rundy. Po 4 rundach gracz, który zgromadzi w swojej skrzyni najwięcej rubinów, zostanie zwycięzcą.

1. Rekrutacja

Gracze w kolejności od najbardziej do najmniej wpływowego rekrutują po 1 najemniku z królewskiego rynku. Rekrutacja obejmuje
następujące kroki:

  • Wybór najemnika z kolumny, poniżej której znajduje się kafelek kosztu rekrutacji. Można wziąć albo odkrytą kartę, albo zakrytą kartę z wierzchu stosu.
  • Opłacenie kosztu rekrutacji wybranego najemnika. Gracz odkłada ze swojej skrzyni do rezerwy tyle monet (lub rubinów), ile wynosi wskazany koszt rekrutacji. Zamiast monetami można płacić rubinami: 1 rubin zastępuje 1 monetę.
  • Włożenie karty zrekrutowanego najemnika w 1 z koszulek gracza (najemnik nosi teraz herb rodu gracza, który go zrekrutował) i dołożenie tej karty zakrytej do wspólnej talii. jeżeli gracz wybrał kartę z wierzchu stosu, ogląda ją w tajemnicy przed włożeniem w koszulkę i dołożeniem do wspólnej talii

Gdy wszyscy gracze zrekrutują po najemniku, należy uzupełnić królewski rynek. jeżeli w stosie zabraknie kart, aby uzupełnić kolumnę, należy zostawić puste miejsca. W pierwszej rundzie tę fazę należy wykonać 2 razy.

2. Odkrywanie

Należy potasować wspólną talię, a następnie odkryć wierzchnią kartę i natychmiast rozpatrzyć jej efekt. Potem należy odkrywać pojedynczo kolejne karty i rozpatrywać ich efekty, aż zostaną odkryte wszystkie karty ze wspólnej talii.

  • Gdy zostanie odkryta karta najemnika, gracz, który go zrekrutował, musi rozpatrzyć jego efekt.
  • Gdy zostanie odkryta karta wydarzenia, wszyscy gracze, których dotyczy dane wydarzenie, muszą rozpatrzyć jego efekt.

3. Koniec rundy

Aby przygotować następną rundę, należy wykonać następujące 3 kroki:

  • Należy przygotować nową zakrytą wspólną talię, odwracając wszystkie karty zagrane w danej rundzie.
  • Należy dobrać nową kartę wydarzenia i dołożyć ją zakrytą do wspólnej talii.
  • Należy wsunąć kafelek kosztu rekrutacji o wartości „0” we wgłębienie na planszy, przesuwając pozostałe kafelki w prawo. W ten sposób zmieniają się koszty rekrutacji i stają się dostępni nowi najemnicy.

W 4. rundzie należy zignorować tę fazę i przejść bezpośrednio do rozpatrzenia końca gry. Rozgrywka dobiega końca po 4. rundzie albo wcześniej, jeżeli któryś z graczy odpadnie z gry. Gracze otrzymują i tracą rubiny odpowiednio do swojej sytuacji (w podanej niżej kolejności):

  • Najbardziej wpływowy gracz otrzymuje 1 rubin.
  • Gracz (albo gracze), który ma najwięcej monet, otrzymuje 1 rubin.
  • Gracz (albo gracze), który ma przed sobą najwięcej żetonów zamaskowanych bandytów, traci 1 rubin.

Na koniec gracze ujawniają zawartość swoich skrzyń. Pamiątka rodowa jest warta 10 rubinów. Gracz, który ma najwięcej rubinów, wygrywa rozgrywkę i zostaje pierwszym władcą królestwa. W razie remisu wygrywa ten z remisujących graczy, który jest najbardziej wpływowy.

Podstawowe informacje:

Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana

Zbierz drużynę, z którą wkroczysz do legendarnego świata Śródziemia, gdzie wspólnie wyznaczycie tory opowieści podczas wypełniania specjalnych misji! Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana to kooperacyjne wyzwanie oparte o zbieranie lew. W 18 rozdziałach przedstawia pierwszą część klasycznej powieści autorstwa J.R.R. Tolkiena. Podczas podróży będziecie musieli podejmować rozważne decyzje, by unikać niebezpieczeństw i pokonywać kolejne etapy – od momentu opuszczenia Shire aż po brzemienny w skutki rozpad Drużyny Pierścienia. Gra obejmuje różne warianty rozgrywki i wprowadza wiele grywalnych postaci takich jak Gandalf, Tom Bombadil czy Galadriela.

Zbieranie lew w grze Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana

Mechanika zbierania lew wykorzystywana jest w wielu klasycznych grach karcianych (takich jak kierki, piki, juker, brydż, Doppelkopf czy tarot). Lewę tworzy się, gdy każdy z graczy zagrywa kartę z ręki na środek stołu. Jeden z graczy wygrywa lewę i bierze karty.

Gracze mają na ręce karty, które reprezentują świat Śródziemia i wpływ, jaki wywiera na niego Jedyny Pierścień. Umiejętnie rozgrywając karty, gracze współpracują, aby osiągnąć cele wszystkich postaci i wygrać. Każde rozdanie talii nazywane jest rundą. Składa się na nią seria rozegranych lew. Lewa składa się z zagranych przez poszczególnych graczy pojedynczych kart. Poniżej znajduje się więcej szczegółów dotyczących kluczowych terminów, sposobów zagrywania kart i ustalania zwycięzcy każdej lewy.

CZYTAJ TAKŻE: Przedsprzedaż gry Nieustraszeni: Stalingrad ruszyła

Fazy gry

Rozpoczęcie. Gracz rozpoczynający lewę (nazywany graczem rozpoczynającym) zagrywa dowolną kartę z ręki na środek stołu. Kolor tej pierwszej karty jest kolorem atutowym lewy (pagórki, góry, lasy, cienie albo pierścienie). Pierwszą lewę rozpoczyna Frodo.

Zagrywanie do koloru. Pozostali gracze, w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara (czyli następna jest osoba siedząca po lewej stronie gracza rozpoczynającego), wykładają na stół karty zgodne z kolorem atutowym, jeżeli to możliwe. Nazywa się to zagrywaniem do koloru. jeżeli gracz nie może zagrać karty do koloru, może zagrać dowolną kartę z ręki.

Wygrana. Gdy wszyscy gracze zagrają do lewy po 1 karcie, należy sprawdzić, kto wygrał. Lewę wygrywa gracz, który zagrał kartę koloru atutowego o najwyższej wartości. Ten gracz bierze wszystkie karty z lewy i układa je zakryte na stosie przed sobą. Zwycięzca lewy rozpoczyna kolejną lewę.

Komunikacja

Podczas przygotowania do gry i podczas rozgrywki gracze mogą omawiać tylko informacje widoczne dla wszystkich. Gracze nie mogą omawiać ani pokazywać swoich lub cudzych kart na ręce. Podczas przygotowania do gry gracze nie powinni omawiać preferencji dotyczących postaci, ponieważ mogą w ten sposób ujawnić informacje. Gracze mogą przypominać sobie wzajemnie o celach swoich postaci i szczególnych zasadach oraz rozmawiać o aktualnym stanie realizacji celów i wszelkich innych informacjach znanych wszystkim graczom, takich jak karty leżące odkryte na stole. Wygrane lewy należy odkładać na bok zakryte, aby nie pomylić ich z kartami na ręce. W razie potrzeby gracze mogą odkładać odkryte te wygrane karty, które są związane z celem postaci (na przykład pierścienie w przypadku Froda), ale nie mogą pomylić kart na ręce z kartami zagrywanymi.

Cel gry i jej koniec

Każda postać ma swój cel. Gracz, który ją wybrał w danej rundzie, musi go osiągnąć. Oznaczanie osiągniętych celów. Po spełnieniu warunków celu postaci (i gdy w dalszej grze niepowodzenie osiągnięcia celu nie jest możliwe) należy położyć żeton gwiazdy na swojej postaci, aby pozostali gracze pamiętali, iż gracz osiągnął swój cel.

Runda dobiega końca, gdy wszyscy gracze zagrają wszystkie karty z ręki (oprócz Gandalfa, który przez cały czas będzie miał 1 kartę). jeżeli wszyscy gracze osiągną cele swoich postaci w tej rundzie, wygrywają i kończą rozdział. Kartę tego rozdziału należy odłożyć na bok i wyjąć z pudełka kartę kolejnego rozdziału wraz ze wszystkimi potrzebnymi nowymi kartami. jeżeli choć 1 gracz nie osiągnie celu swojej postaci, wszyscy przegrywają. Można rozegrać rundę jeszcze raz. Kolejne rozdziały rozgrywa się podobnie jak pierwszy. Karty rozdziałów zawierają informacje o wszystkich potrzebnych kartach.

Informacje podstawowe:

POLECAMY: Ptaszki od Naszej Księgarni dolecą w marcu

Podwójna premiera

Od dziś w sklepach znajdziemy zarówno Koronę Władzy jak i grę Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia. Wciągająca gra karciana. Sugerowana cena detaliczna pierwszej z nich wynosi 149,95 zł., zaś drugiej 99,95 zł. Obydwa tytuły znajdziecie w sklepach znacznie taniej np. tutaj i tutaj.

Najnowsze artykuły o podobnej tematyce:

SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji. Gorąca przedsprzedaż ruszyła

Ptaszki od Naszej Księgarni dolecą w marcu

Abyss: De profundis po polsku już w lutym! Wydawnictwo Rebel uruchomiło przedsprzedaż

Idź do oryginalnego materiału