Krążą pogłoski o końcu gier dostępnych wyłącznie na Xbox, ponieważ coraz więcej studiów gier wdraża strategię jednoczesnego uruchamiania

cyberfeed.pl 3 godzin temu


Wygląda na to, iż koniec ery wyłączności na konsole pomaszeruje naprzód. Z jednej strony coraz więcej studiów gier przyjmuje strategie jednoczesnego uruchamiania, co niedawno podkreślili obaj Square Enix I Ubisoftu przyjęcie wieloplatformowych równoczesnych premier odpowiednio Fantasian Neo Dimension i Assassin’s Creed Shadows. Najnowszą grą, która przyłącza się do tego trendu jest Światy Zewnętrzne 2która ukaże się na wszystkich platformach – Xbox Series S|X, Windows, PlayStation 5, a choćby Game Pass – jednocześnie pod koniec 2025 roku. Zaskakującym elementem wieloplatformowej premiery The Outer Worlds 2 jest fakt, iż Microsoft kupił Obsidian Entertainment, studio stojące za The Outer Worlds, co doprowadziło wielu do przekonania, iż ​​przyszłe gry z tej serii będą oparte przede wszystkim na Xbox/Windows. Chociaż oryginalna gra Outer Worlds została wydana po zakupie Obsidianu przez Microsoft, umowa na premierę została zawarta przed przejęciem, więc premiera miała miejsce jednocześnie, niezależnie od własności Microsoftu.

Oprócz szeregu nowych gier obejmujących wiele jednoczesnych premier na platformach, Jez Cordonredaktor naczelny w Windows Central i szanowane źródło plotek o grach, niedawno również wywołał plotki, publikując post na X sugerujący, iż żadne przyszłe gry opracowane przez Microsoft lub jego zależne studia nie będą na stałe dostępne wyłącznie na konsolach. W odpowiedzi na komentarz, w którym krytykowano Microsoft za pozorne przechowywanie niektórych gier na konsoli Xbox, a innych nie, Cordon powiedział: „Nie robią tego. Wszystkie z czasem pojawią się na PlayStation”.

Cordon kontynuuje również dyskusję, sugerując, iż jedynym powodem, dla którego Microsoft nie zmusił swoich mniejszych studiów zależnych do przejścia na strategię pierwszego dnia uruchamiania międzyplatformowego, jest obciążenie programami i brak odpowiednich studiów, aby sobie z tym poradzić. z jednoczesnym uruchomieniem. Jest to coś, o czym weteran Square Enix, Naoki Yoshida, również nawiązał, mówiąc o przejściu Square Enix na strategię jednoczesnego uruchamiania.



Source link

Idź do oryginalnego materiału