Life Is Strange: Double Exposure to godny powrót do historii Maxa

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Życie jest dziwne: podwójna ekspozycja nie jest typową grą kryminalną. Zamiast być niedopieczonym, wybierz własną przygodę, Podwójna ekspozycja to intuicyjny i kierowany głównie przez gracza dramat psychologiczny, który pisze na nowo dialog między artystą a publicznością i zaprasza własną publiczność do zbadania znaczenia samoakceptacji.

Opracowany przez Deck Nine, Podwójna ekspozycja jest bezpośrednią kontynuacją gry z 2015 roku Życie jest dziwnei podobnie jak poprzednie prace studia Prawdziwe kolory I Przed burząjest to serializowany kryminał, który ostatecznie zmienia się w pytanie „Co się do cholery dzieje?” Akcja rozgrywa się 10 lat po tragediach w Arcadia Bay w stanie Oregon. Fabuła koncentruje się wokół Maxa Caulfielda, który był także bohaterem gry z 2015 roku i którego życie potoczyło się od Lakeport w stanie Vermont, gdzie pracuje jako nowa fotografka-in- pobyt na Uniwersytecie Caledon. Max to przez cały czas Max – przez cały czas strasznie niezręcznie flirtuje, ma talent do wkradania się do cudzych pokojów i myśli, iż The Powrót żywych trupów to arcydzieło poświęcone apokalipsie zombie – ale nie korzystała ze swoich mocy przewijania czasu od prawie dziesięciu lat, ponieważ, jak twierdzi, przysporzyły jej one jedynie „więcej problemów i jeszcze więcej złamanego serca”. Dzieje się tak do czasu, gdy jej nowa najlepsza przyjaciółka na całe życie, Safiya Llewellyn-Fayyad, nie zostaje zamordowana na stanowisku obserwacyjnym w kampusie, a Max odkrywa, iż ​​jej zdolność odwracania rzeczywistości ewoluowała w zdolność do rozdzierania części płaszczyzny astralnej i przeskakiwania między dwoma naprzemienne ramy czasowe.

Max może nie być w stanie cofnąć swoich wyborów, ale jej nowe moce pozwalają jej z nimi żyć i badać wszelkie skutki, jakie po nich nastąpią. Mechanicznie Max może teraz korzystać ze zdolności zwanej Pulsem, aby przeglądać osie czasu ze swojego obecnego świata, oraz swojej nowej umiejętności Przemiany, aby stworzyć metafizyczny portal, który pozwala jej przemierzać dwie rzeczywistości w ustalonych lokalizacjach w całym Caledonie. Może także użyć jeszcze jednej zdolności, zwanej Uwikłaniem, do splatania obiektów pomiędzy dwiema liniami czasu. Wszystkie trzy umiejętności pozwalają jej odkrywać różne scenariusze, zagadki, sekrety, chwile zen i opcje dialogowe, które nie są ograniczone do pojedynczej narracji. Podwójna ekspozycja przez cały czas nawiązuje do popularnego znaku towarowego serii Life Is Strange, polegającego na konieczności dokonywania większych i mniejszych wyborów zmieniających środowisko i relacje międzyludzkie – na przykład przyjęcie skręta od innego profesora lub zmiana oceny w pracy studenckiej – ale surfowanie po rzeczywistości pozwala również graczom zanurzyć się w anegdoty o tym, kim stał się Max.

Zdjęcie: Deck Nine Games/Square Enix za pośrednictwem Polygon

Jako dwudziestokilkulatka, która wciąż współczuje wszystkim, Max odchodzi od introwertycznych dziwactw, które definiowały ją jako 18-latkę, ale wciąż przeżywa traumę po ofiarach w Arcadia Bay, co uczyniło ją odludkiem ilekroć wspomina Chloe Price i inne aspekty swojego życia, które stały się „były”. Max wciąż stara się poradzić sobie ze stratą, bólem serca i wszystkimi innymi skomplikowanymi emocjami, które sprawiają, iż czuje się jak maleńka kropka niepasująca do wartości RGB otaczającego ją świata, ale jej nowe moce pozwalają jej przetwarzać różne emocje. etapy żałoby i w pełni przyjąć odpowiedzialność za własne wybory.

Trudno omawiać jej historię bez wchodzenia w spoilery, ale skłonność Deck Nine do budowania świata przez cały czas jest na poziomie A. Podwójna ekspozycjaWizualizacje są absolutną rozkoszą, ponieważ Lakeport łączy paletę kolorów Haven Springs i zdjęcia Przed burzą aby stworzyć zimowy krajobraz złożony z równych części Donniego Darko, Nastoletni WilkI Dziewczyna, która skoczyła w czasie. Tworzy to scenerię, w której mniej jest subtelności, a wszystko dla naćpanych krasnali ogrodowych, lig kręgli LGBTQ, imprez Krampus, podcastów o prawdziwej zbrodni i sanktuariów takich jak Żółw Jaszczurowaty – bar na kampusie wyłożony whisky i misterne murale zaczerpnięte z tożsamości i wielokulturowości które przywodzą na myśl prace artystów wizualnych, takich jak Ola Volo, Tristan Eaton i Mariell Guzman. A potem jest muzyka – podczas gdy poprzednio Życie jest dziwne części podniosły gatunek przytulnej tragedii dzięki piosenkom Bonobo, Daughter oraz Angus i Julia Stone, Podwójna ekspozycja rozmyśla o intymności z NewDad, Chloe Moriondo, Tessą Rose Jackson i szafą grającą Feel For Music wypełnioną własnymi utworami, które eksplorują różne stopnie „niezależnego szaleństwa” na wszystkich płaszczyznach czasowych.

Talent głosowy i scenariusz to elementy, które naprawdę błyszczą w sequelu. Hannah Telle ponownie wciela się w rolę Maxa, a dołącza do niej znakomita obsada drugoplanowa, w skład której wchodzą Safi (Olivia AbiAssi), Moses (Blu Allen), Amanda (Samantha Bowling), Diamond (Ilasiea Gray) i Gwen (Rachel Crowl) – wszyscy z których przyczynia się Podwójna ekspozycjabezceremonialne, ale słodko-gorzkie momenty i nieprawdziwe fanfiction grupy wsparcia dla kryminalistów. Powściągliwość narracji sprzyja bardziej szczerym dyskusjom o samotności, stawkach emocjonalnych, kosztach relacji i l’esprit de l’escalieri chociaż z pewnością jest miejsce na więcej, motywy te są wspomagane przez zdolność gracza do ujawnienia większego kontekstu i wskazówek poprzez odpowiadanie na wiadomości tekstowe i śledzenie znajomych za pośrednictwem znajdującej się w grze platformy mediów społecznościowych o nazwie Crosstalk. Inaczej niż w pierwszym Życie jest dziwneMax może także używać swojego analogowego aparatu do natychmiastowych zdjęć, Polaroid Now Generation 2 i-Type, aby robić w grze „migawki” zaimprowizowanych chwil w Caledon. Jest to dodatek, który mógłby wykorzystywać więcej funkcji, takich jak filtry, lampy błyskowe i regulowane zakresy przysłony oraz czasy otwarcia migawki, aby zapewnić dodatkowe zanurzenie się w grze, ale jej aparat jest zintegrowany z funkcją podwójnej ekspozycji, która jest integralną częścią tworzenia dwóch odmiennych doświadczeń w pięciu rozdziałach gry.

Zdjęcie: Deck Nine Games/Square Enix za pośrednictwem Polygon

Zdjęcie: Deck Nine Games/Square Enix za pośrednictwem Polygon

Zdjęcie: Deck Nine Games/Square Enix za pośrednictwem Polygon

Zdjęcie: Deck Nine Games/Square Enix za pośrednictwem Polygon

Sytuacji jest bardzo mało Podwójna ekspozycja które sprawiają wrażenie odłączonego, ponieważ jedyne rażące rozbłyski obiektywu to tempo i niechęć do zejścia na głęboką wodę w najbardziej Lynchowski sposób. Czas trwania gry wynosi zaledwie 12 godzin – jeżeli nie zdecydujesz się na zupełnie inną drugą grę – i chociaż projektanci Deck Nine stworzyli grę, która szanuje dowolne zakończenie, które uznałeś za kanon w oryginale Don’t Nod, ponadczasowy wątek luźnej gry kończy się na dwóch równoległych liniach czasowych, może wydawać się sekwencją snów, na którą nigdy się nie zapisałeś. Podwójna ekspozycja nie powinno być postrzegane jako niesprawiedliwość wobec narracji Maxa, zwłaszcza gdy relacje i romantyczne zainteresowania są teraz bardziej niż kiedykolwiek zależne od wyborów gracza, ale trudno zignorować szczegóły, które mogły dodać do tej abstrakcyjnej opowieści. Albo przynajmniej popchnął wahadło w kierunku, który jest w stylu Dom Liści I Nowe dziwactwo.

Podwójna ekspozycja to wciąż wspaniały i znakomicie napisany thriller, który zasługuje na uwagę. Nie robi nic przełomowego, ale jest nową odsłoną w Życie jest dziwne serial opowiadający o rozstaniu Max Caulfield z Arcadia Bay, jej zmaganiach z rozpamiętywaniem przeszłości i tym, jak powoli osiągnęła wyższy poziom samoakceptacji – pomimo skomplikowanej historii śmierci, która zawsze znajdowała do niej drogę powrotną. Może nie jest to kontynuacja „Max i Chloe na zawsze”, jakiej oczekiwało wielu fanów (co jest zrozumiałe), ale jest to fascynująca przygoda, która podkreśla, w jaki sposób wady mogą budować charakter — czy to służąc jako motywacja do naprawienia starych nawyków, czy też do marzeń o przyszłości .

Życie jest dziwne: podwójna ekspozycja została wydana 29 października na Nintendo Switch, PlayStation 5, Windows PC i Xbox Series X. Gra została sprawdzona na PlayStation 5 przy użyciu kodu do przedpremierowego pobrania dostarczonego przez Deck Nine Games. Vox Media ma partnerstwa partnerskie. Nie mają one wpływu na treść redakcyjną, chociaż Vox Media może otrzymywać prowizje za produkty zakupione za pośrednictwem linków partnerskich. Możesz znaleźć dodatkowe informacje na temat polityki etycznej firmy Polygon można znaleźć tutaj.



Source link

Idź do oryginalnego materiału