We wrześniu miałem okazję zagrać w małe demo Like a Dragon: Pirate Yakuza na Hawajach. Poznałem historię o tym, jak Majima dostał swoją najnowszą pracę jako pirat i wreszcie powrócił jako główny bohater, prawie dziesięć lat po wydaniu Yakuzy 0 w Japonii. Moja rozgrywka skupiała się głównie na walce i eksploracji obszaru Madlantis w gra. Było to krótkotrwałe doświadczenie, ale sprawiło mi tyle frajdy, móc ponownie zagrać jako głupkowaty Wściekły Pies, iż nie mogłem się doczekać okazji, by zagrać więcej. Niecały miesiąc dzieli nas od premiery Pirate Yakuza i ja w końcu dostałem szansę pełnego, praktycznego doświadczenia z bardziej głupią i ekscytującą nową zawartością, jaką ta gra ma do zaoferowania. Bazując na zaledwie kilku godzinach rozgrywki, nie mogłem uwierzyć, ile jest w tej grze, a pozwolili nam poznać tylko niewielką jej część. Doświadczenie było przytłaczające w najbardziej pozytywny sposób, a nowe funkcje w Pirate Yakuza w dalszym ciągu udowadniają, iż Ryu Ga Gotoku Studio jest mistrzami niecodziennych pomysłów i treści pobocznych skupiających się na postaciach. Rozmiar:640 × 360480 × 270 Chcesz, żebyśmy zapamiętali to ustawienie na wszystkich Twoich urządzeniach? Zarejestruj się lub Zaloguj się teraz! Do oglądania filmów użyj przeglądarki obsługującej HTML5. Ten film wideo ma nieprawidłowy format pliku. Przepraszamy, ale nie masz dostępu do tej zawartości! Aby to zobaczyć, wpisz swoją datę urodzenia wideoStyczeńLutyMarzecKwiecieńMajCzerwiecLipiecSierpieńWrzesieńPaździernikListopadGrudzień1 2345678910111213141516171819202122232425262728293031Rok2025202420232022220212020 20192018201720162015201420132012201120102009200820072006200520042003200220012000 19991998199719961995199419931992199119901989198819871986198519841983198219811980 19791978197719761975197419731972197119701969196819671966196519641963196219611960 19591958195719561955195419531952195119501949194819471946194519441943194219411940 19391938193719361935193419331932193119301929192819271926192519241923192219211920 19191918191719161915191419131912191119101909190819071906190519041903190219011900 Klikając „Enter”, wyrażasz zgodę na warunki GameSpot
Warunki korzystania i Polityka prywatności Wejdź w grę: 5 minut rozgrywki Like A Dragon Yakuza Pirate in Hawaii Aby gwałtownie podsumować to, co wiemy o tej historii, akcja Pirate Yakuza rozgrywa się sześć miesięcy po wydarzeniach z Like A Dragon: Infinite Wealth. Majima budzi się na wyspie i wydaje się, iż stracił pamięć. W końcu zostaje piratem i znajduje załogę, która ma rozwiązać problem zanieczyszczenia odpadami na wyspie Nele i odkryć tajemnice Madlantis – kryjówki organizacji przestępczych. Odzyskiwanie jego wspomnień to najważniejszy element gry i historii, a wszystko to przy jednoczesnej próbie nawigowania pomiędzy obecną piracką rodziną a dawnym stylem życia Yakuzy. Majima to jedna z najbardziej lubianych postaci w serii Like a Dragon/Yakuza, a jego głośny i brutalny a jednocześnie charyzmatyczna osobowość ugruntowała jego pozycję ulubieńca fanów. W Yakuza 0 mogliśmy zobaczyć Majimę z czasów przed premierą Mad Dog, który wydawał się zupełnie inną postacią niż urocza luźna armata, którą później się stał. Byłem ciekaw, jak sprawdzi się Wściekły Pies Majima w roli głównego bohatera, ale wygląda na to, iż Pirat Yakuza z Hawajów wykonuje świetną robotę, upewniając się, iż nowe funkcje i interakcje, jakie ma z postaciami, są idealnie dopasowane do jego zwariowanej natury i nowej pirackiej osobowości .Grałem we wszystkie tytuły Like a Dragon/Yakuza i chociaż wszystkie mogą wydawać się nieco powtarzalne, jeżeli chodzi o bieganie po mapach, pożeranie pełnych menu z jedzeniem i próbę Mahjonga po raz ósmy, aby zdobądź te osiągnięcia, każda gra zawiera własne, unikalne minigry i zadania poboczne, które odróżniają ją od innych tytułów RGG. Pirate Yakuza na Hawajach kontynuuje to dziedzictwo. Byłem pod wrażeniem całej świeżej i głupkowatej zawartości, którą odkryłem w ciągu zaledwie dwóch godzin rozgrywki: żeglowania po oceanie i walki z innymi statkami, wszystkich minigier o tematyce pirackiej, a choćby znajdowania nowych, głupich sposobów na łowienie ryb i gotowanie jedzenia. RGG dołożyło wszelkich starań, aby fani Majimy byli szczęśliwi po latach nieobecności Mad Dog z dala od blasku fleszy.
Pierwszy przystanek, Rich Island
W wersji demonstracyjnej naszym pierwszym przystankiem była Rich Island, świat będący centrum Majimy. Jest tu tak wiele do odkrycia: mała społeczność mieszkańców i piratów, wspaniałe widoki na sąsiednie wyspy i wodę, a choćby minifarma zwana „Królestwem Goro”, w której możesz nawiązywać więzi i karmić różne zwierzęta. choćby jeżeli chodzi o łowienie ryb, istnieje duża różnorodność: możesz używać wędki, strzelać i łapać je dzięki haka lub wskakiwać do wody i łowić ryby gołymi rękami. (Chociaż nie można z nimi walczyć w wodzie; próbowałem). Wyspa nie jest bezpieczna przed wrogami, co czyni ją doskonałym miejscem do zdobywania kolejnych poziomów i ćwiczenia umiejętności walki. W Pirate Yakuza dostępne są „zlecenia”, na które możesz polować i walczyć przez całą grę, aby zarobić trochę dodatkowych pieniędzy, a na wyspie jest kilka z nich, które przesiadują na plaży. Kolejną fajną funkcją jest ulepszona możliwość dostosowywania strojów system. Podobnie jak Kiryu w Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name, możesz dostosować stroje dla Majimy, zamiast trzymać się ustawień domyślnych. Pirate Yakuza daje więcej opcji pełnego dostosowania wszystkiego, od fryzury po pełne stroje dla wszystkich ze stylów Majimy: Casual (Wściekły Pies) i Pirat (Sea Dog). Majima może także założyć do 10 pierścieni (po jednym na każdy palec) w dowolnym momencie, które zapewniają różne wzmocnienia w walce i rozgrywce. Możesz choćby wyposażyć tygrysa Goro w uroczy kapelusz. Przed wyruszeniem na wodę i na inne wyspy muszę zbadać statek Majimy, Goromaru. Ten statek ma wszystko: możesz śpiewać karaoke, uprawiać rośliny, zmieniać stroje i nawiązywać więzi ze swoją załogą. Istnieje choćby gra o gotowaniu o nazwie „Goro Goro Kitchen”, która jest zabawną odmianą mechaniki gotowania w Yakuza Ishin. Możesz wybrać, którzy członkowie załogi dołączą do Ciebie na morzu i zapewnić im prezenty, napoje i kolacje w dużych grupach. Członkowie załogi to mieszanka zupełnie nowych postaci oraz ukochanych i przypadkowych postaci ze wszystkich poprzednich tytułów. Momenty zacieśniania więzi są dziwnie urocze i przypominają mi czasy, gdy Majima miał swoją ekipę budowlaną w Yakuza Kiwami 2. To było w pewnym sensie nostalgiczne i jestem pewien, iż odegra integralną rolę w odzyskaniu wspomnień Majimy. Być może otrzymamy także kolejny chwytliwy utwór do wspólnego śpiewania.
Nowe funkcje w Pirate Yakuza w dalszym ciągu udowadniają, iż Ryu Ga Gotoku Studio jest mistrzami niecodziennych pomysłów i treści pobocznych skupiających się na postaciach.
Żegluj między wyspami
W Pirate Yakuza jest wiele imponujących nowych funkcji, ale dla mnie najbardziej ekscytująca była eksploracja oceanu. To właśnie tym Pirate Yakuza wyróżnia się na tle poprzednich tytułów z serii. Mimo iż poprzednie gry miały swoje własne, unikalne cechy, w każdym Like a Dragon/Yakuza stosowano podobną formułę, jeżeli chodzi o transport: spacerowanie lub podróżowanie taksówką pomiędzy obszarami lub mapami gigantycznych miast. Nigdy nie było powodu zmieniać tej formuły, dopóki nie dali Majimie pirackiego kapelusza, a odmieńców załoga własnego statku do pływania między wyspami. To jeden z najfajniejszych nowych dodatków do serii Like a Dragon i mam nadzieję, iż się spodoba inne sposoby, aby przywrócić je w przyszłości. Ryu Ga Gotoku poszedł na całość w eksploracji oceanów: od walki z innymi statkami, przez odkrywanie skarbów i mniejszych wysp, po bitwy i łupy. To jak The Legend of Zelda: Wind Waker dla przestępczości zorganizowanej. Podróżujesz pomiędzy wyspami na Hawajach, Rich Island, Nele Island i Madlantis, a razem dają one wiele do odkrycia. Wszędzie znajdziesz skarby. Możesz eksplorować mniejsze wyspy, walczyć z grupami pirackich gangów, zdobywać kolejne poziomy swojej załogi i zbierać jeszcze więcej skarbów. Moją ulubioną częścią była walka z innymi statkami na wodzie. Statek Majimy jest wyposażony w karabin maszynowy z przodu i działa po obu stronach, a wygląd statku i załogę można również dostosować. Walka była dość prosta i żaden z wrogich statków nie miał z nami szans. Mam nadzieję, iż w dalszej części gry staną się większym wyzwaniem, ale tak czy inaczej, dzięki tej funkcji uzyskasz wystarczająco dużo pirackich wrażeń i duży potencjał, aby ją rozwinąć. Byłem też zaskoczony, jak płynne było sterowanie statkiem i jak łatwo było nim manewrować. Statek jest masywny i wytrzymały, ale łatwo poruszać się po wodach, dzięki mechanice doładowania i walki. Żeglowanie jest dość proste, ale od czasu do czasu zdarzają się burze i musisz stawić czoła wirom i błyskawicom, aby uniknąć uszkodzenia statku. Bardzo chciałbym zmierzyć się z prawdziwymi trudnościami w wodzie, ponieważ wszystko wydawało się trochę zbyt łatwe, ale przez cały czas dobrze się bawiłem po prostu żeglując i od razu mnie to wciągnęło. Nie mogę się doczekać, kiedy spędzę ponad 20 godzin na statku i zapomnę o całej historii na tygodnie.
Bitwy i eksploracja Madlantis Coliseum
W drugiej części demonstracji udaliśmy się do Madlantis, aby obejrzeć bitwy w Koloseum i poznać niektóre minigry. Tym razem Majima osiągnęła pełny poziom, więc mogliśmy doświadczyć pełnej skali umiejętności i zdolności Majimy, w tym ulepszonego statku. Bitwy w Koloseum to moja ulubiona aktualizacja minigier, w które grałem do tej pory. Zamiast walk na arenie, jak w poprzednich tytułach, stadion wypełnia się wodą, a każdą bitwę rozpoczynasz walcząc łeb w łeb z wrogimi statkami. Ponieważ nasz statek jest w pełni ulepszony, do naszej broni dodano mechanikę żywiołów, taką jak miotacze ognia, które atakują wrogów z boku. Gdy wygrasz z wrogiem, wskocz na jego statek i weź udział w ogromnej bójce grupowej. To nie tylko drobna kłótnia; to wojna o morza. To zabawny dodatek do systemu Koloseum, pasujący do naszego chaotycznego bohatera. Bitwy w Koloseum zawsze były dla mnie ciekawym wyzwaniem w grach Yakuza, ale dodatkowy piracki motyw i mechanika sprawiają, iż ta wersja jest bardziej epicka i niesamowicie przyjemna w graniu. Walka wciąż robi na mnie wrażenie: myślałem, iż widziałem wszystkie funkcje podczas moich ostatnich rozdań -na demo, ale okazuje się, iż możliwości Majimy to jeszcze więcej. Kiedy krąg ciepła Majimy osiągnie maksimum, może on wyciągnąć instrument muzyczny i przywołać jednego z czterech różnych „Mrocznych Bogów”, czyli bogów zwierzęcych, którzy będą pomagać w walce. Grając na odpowiednim instrumencie, potrafi przywołać meduzę, papugę, małpę i rekiny. Wydaje się, iż bogowie nie zadają wielkich obrażeń, ale są zabawną pomocą w dużych bitwach grupowych. Wygląda to tak dziko, jak się wydaje, zwłaszcza gdy w połowie bitwy wyciąga skrzypce, a z ziemi zaczyna wylatywać grupa rekinów, by atakować wrogów. Poza bitwą w Koloseum. Sprawdziłem inną zawartość poboczną w Madlantis. Każda podstawowa minigra z poprzednich tytułów (golf, hazard, baseball) miała motyw piracki, co było odświeżającym dodatkiem do tej gry. Od razu moją obsesją stała się minigra w baseball w klatce bojowej o nazwie Bang Bang, w której zamiast próbować trafić home run, uderzasz w eksplodujące beczki, aby zdobyć punkty.Galeria W ostatniej części wersji demonstracyjnej krótko zwiedzałem Hawaje, aby zobaczyć, ile zawartości Infinite Wealth zostało wciśniętych w tę i tak już ogromną grę. Oczekiwana ogromna mapa już tam jest, ale tym razem RGG przywraca ukochany Smoczy Kart. Mechanika minigry nie uległa większym zmianom, ale ściganie się po drogach Honolulu w przepięknym tropikalnym tle to dla mnie wystarczająca przyjemność. Dwugodzinne demo ograniczało się do tego, co udało mi się zwiedzić i zobaczyć, ale już teraz mogę powiedzieć, iż fani będą zachwyceni cała zawartość zwariowanego pirata i Majimy zawarta w grze. Oczywiście wciąż jest wiele elementów historii, o których nie wiemy i jestem bardzo ciekaw, jak ta gra będzie podsumowywać sagę Majimy, ale z tego, co widzieliśmy do tej pory, widzę, iż ma ona potencjał znowu szarpnij mnie za serce. Odzyskiwanie starych wspomnień z przeszłych związków podczas tworzenia nowych może spowodować konflikt w nowym pirackim stylu życia Majimy i nie mogę się doczekać, aby zobaczyć, jak to się dzieje, podczas gdy brzydko płaczę w fotelu do gier.