Pierwsza nowa gra Mario & Luigi od prawie dziesięciu lat to długo oczekiwany powrót do wspaniałej subfranczyzy Nintendo obejmującej gry RPG akcji. Mario i Luigi: Braterstwo przywołuje wspomnienia Mario Bros.” beztroskie i kolorowe gry oparte na fabule, a także gry z innych gier Nintendo, takich jak Legenda Zeldy: Przebudzacz Wiatru I Ślady Ducha.
Bardziej zaskakujące jest to, jak bardzo Metal Gear Solid 5: Ból widmowy Poczułem, iż promieniuję od najnowszego występu Mario i Luigiego.
Mario i Luigi: Braterstwo wysyła Mario i Luigiego z misją ponownego połączenia zniszczonego świata znanego jako Concordia poprzez ponowne połączenie odrębnych i niepołączonych wysp. Mario i Luigi podróżują po morzach Concordii na własnej wyspie, statku znanym jako Shipshape Island. Rozwiązując problemy obywateli Concordii, żeglując na nowe wyspy, łącząc je z mistycznym Uni-Drzewem Concordii, dodadzą nowych członków załogi do Shipshape Island, wypełniając ją sprzedawcami i zwolennikami sprawy braci.
Innymi słowy, Wyspa Shipshape jest Bazą Matką Mario i Luigi: Braterstwostale rozwijająca się i potężniejsza struktura w oceanie, w której obywatele Concordii (a choćby niektórzy z Królestwa Grzybów) mogą znaleźć nowy dom.
Podczas niedawnego praktycznego pokazu z Mario i Luigi: Braterstwo zorganizowanej przez Nintendo w Nowym Jorku, miałem okazję pograć kilka godzin w nadchodzącą grę na Switcha. To, w co grałem, wydawało mi się bardzo znajome, jako wieloletni fan serii gier Mario & Luigi, ale z kilkoma nowymi opcjami taktycznymi, które powinny pomóc Braterstwo czuć się świeżo podczas długiej podróży. Mario i Luigi: Braterstwo ma na celu dodanie wyboru narracji i głębi walki w porównaniu z poprzednimi odsłonami, ale zawiera także wiele ustępstw, aby powitać nowych i młodszych graczy w serii Mario i Luigi.
Jeden z Mario i Luigi: BraterstwoNowością firmy jest mechanika o nazwie Luigi Logic. Podczas gdy Mario i Luigi zwykle podróżują w parze, Luigi Logic wyśle brata Mario z własnymi zadaniami, aby rozwiązał lekkie zagadki środowiskowe lub rozbił skrzynie z gadżetami w środku. Jak badałem Braterstworóżnych wysp było jasne, kiedy trzeba zatrudnić Luigiego Logica; obiekty w otoczeniu zapalałyby się, a sam Luigi ostrzegałby, gdyby miał coś do wniesienia.
Moim pierwszym celem zwiedzania Concordii była lokacja znana jako Wyspa Twistee. Po wystrzeleniu Mario i Luigiego z armaty Shipshape – co było odpowiednią formą podróży dla serii – wylądowałem na Twistee i zastałem jego mieszkańców w niebezpieczeństwie. Wraz ze świniopodobnym pomocnikiem Snoutletem poprowadziłem Mario i Luigiego w misji przywrócenia życiodajnego drzewa na wyspie, Twisten Sprout. Po rozmowach z różnymi NPC dowiedziałem się, iż Twisten Sprout potrzebuje muzyki i dobrych wibracji, aby się rozwijać — i tylko lokalny artysta z Twistee Island, Groovemaster Dyode, może przywrócić tę zwiędłą roślinę.
Aby pomóc odzyskać rytm Dyode i Twistee Island, musiałem znaleźć trochę wosku do włosów dla wykonawcy. Jego nastrój był zepsuty z powodu wiotkiego fryzury i tylko lokalny sprzedawca wosku do włosów Spiralia mógł uratować sytuację. Tak rozpoczęła się wędrówka w górę wyspy Twistee, gdzie na drodze Mario i Luigiego stanęła plaga kłopotliwej fauny.
Walka z tymi złymi ludźmi przybiera formę bitew turowych i opartych na czasie. Mario i Luigi są uzbrojeni w młoty i potrafią tupać wrogów, a każdy z tych typów ataków ma swoje mocne i słabe strony. Młoty są bezużyteczne przeciwko latającym wrogom, a ataki z wyskoku są nieskuteczne przeciwko kolczastym wrogom. To norma w grach Mario i Luigi od prawie dwóch dekad.
Mario i Luigi mają do dyspozycji o wiele więcej ruchów, prawie wszystkie to ruchy zespołowe, które wymagają zarówno braci, jak i starannie dobranego naciskania przycisków. Te ataki Bros. obejmują ruchy ofensywne, które obejmują kopanie pocisków i rzucanie kulami ognia — klasyczne rzeczy z Super Mario Bros. Mario i Luigi: Braterstwo miesza jednak rzeczy z nowym systemem o nazwie Battle Plugs. Te wzmocnienia mogą zapewnić Mario i Luigiemu specjalne zdolności ofensywne i defensywne, takie jak możliwość wykonania ataku Kaboom, który emituje falę uderzeniową, która po ataku z wyskoku zadaje obrażenia pobliskim wrogom, oraz łatwe kontrataki, które sprawiają, iż kontrataki są prawie automatyczne.
Gracze mogą początkowo wyposażyć tylko dwa wtyczki bojowe na raz, ale w miarę postępów mogą odblokować więcej miejsc. Wtyczki bojowe mogą również odblokowywać nowe umiejętności dzięki odpowiedniej kombinacji, dlatego zachęca się graczy do mieszania i dopasowywania. (Wtyczki bojowe również mają ograniczone ładunki i wymagają ponownego naładowania, co w zasadzie zmusza graczy do ich wymiany.)
Mario i Luigi mogą wytwarzać wtyczki bojowe, korzystając z zasobu kolekcjonerskiego znanego jako żarówki Sprite. Im więcej wtyczek stworzysz, tym więcej odblokujesz. Grając w tę grę, widziałem sporo, w tym:
- Niespodzianka Żelazna Kula, która zrzuca na pole bitwy metalową kulę z kolcami, która zadaje wrogom obrażenia, jeżeli wykonasz „Doskonały” atak czasowy
- Pewna Straż, która zapobiega potknięciu się lub oszołomieniu efektów przez wroga
- Auto Mushroom, który automatycznie da Mario lub Luigiemu grzyb przywracający życie, gdy będą mieli mało zdrowia
- Specjalista Anti-Spike, który zapewnia gwarantowane trafienia krytyczne podczas używania młota przeciwko kolczastemu wrogowi
- Specjalista przeciw lataniu, który zapewnia gwarantowane trafienia krytyczne podczas ataku z wyskoku przeciwko latającemu wrogowi
- Dizzifying Attack, który ogłusza wrogów, wyłączając ich z prowizji na turę
Doświadczyłem także jednej specjalnej kombinacji Wtyczek Bojowych: Żelaznej Ka-Ball, która łączy Atak Kaboom i Niespodziankę Żelazną Kulę, aby zrzucić kolczaste metalowe kule na wszystkich wrogów, którzy zostaną trafieni falą uderzeniową Ataku Kaboom.
Poza bitwami Mario i Luigi mogą połączyć siły w Bros. Moves, specjalnych akrobatycznych ruchach, które pomagają im poruszać się po otoczeniu. W jednym z nich Mario i Luigi zaczęli tańczyć tango, a następnie na krótko przekształcili się w latający spodek, pomagając im pokonać szeroką przepaść, która była zbyt daleko, aby ją przeskoczyć.
Kiedy już przywróciłem włosom Groovemastera Dyode ich idealną fryzurę pompadour dzięki wosku do włosów Twistee Island — i po tym, jak Mario i Luigi otrzymali zadanie zatańczenia do melodii Dyode w krótkiej grze rytmicznej — bracia ponownie nawiązali połączenie wyspy z Uni-Tree. Dzięki temu uzyskasz dostęp do mieszkańców wyspy Twistee w Shipshape i szeregu zadań pobocznych, których nie miałem okazji zbadać, ale czekam z niecierpliwością.
Poza Twistee Island leży znacznie więcej, w tym Merrygo Island, lokalizacja inspirowana parkiem rozrywki, oraz Lottacoins Island, gospodarcze centrum Concordii, najwyraźniej zamieszkane przez przygnębionych pracowników biurowych. Wyspy w grze wydają się zróżnicowane tematycznie, a ocean, który Mario i Luigi będą eksplorować za pośrednictwem Shipshape, wygląda na ogromny — i pełen tajemnic.
Mario i Luigi: Braterstwo gra jak solidną, choć nieco znajomą odsłonę serii Mario & Luigi. Najbardziej kuszące aspekty to głębia walki, rozgałęziona narracja i obsada kolorowych postaci z motywem gniazdka elektrycznego. Mam pewne zastrzeżenia co do sposobu rozgrywki — wydajność gry była trochę słaba, a bitwy nie wydawały się tak żwawe jak w przypadku poprzednich gier na urządzenia przenośne Mario & Luigis — ale mimo to jestem podekscytowany nową odsłoną serii Mario & Luigi.
Przygoda Mario i Luigiego na wyspie zostanie wydana 7 listopada na Nintendo Switch.