Marvel Rivals – Pierwszy duży patch balansujący bohaterów

1 dzień temu
Zdjęcie: Marvel Rivals – Pierwszy duży patch balansujący bohaterów


Sezon 1 w Marvel Rivals jest już niemal na wyciągnięcie ręki. Wraz z nim trafi na konsole patch wprowadzający spore zmiany w balansie postaci.

Marvel Rivals, to bez dwóch zdań jedna z najpopularniejszych darmowych gier. Mimo końca sezonu, każdego dnia tylko na Steam przez cały czas gra w nią ponad 200 – 250k graczy. Bez wątpienia wśród graczy rosną oczekiwania na Sezon 1: Eternal Night Falls. Jego premiera odbędzie się już jutro – 10 stycznia 2025 r. Uniwersum gry rozszerzy się o oddział Fantastycznej Czwórki – jednak na start otrzymamy tylko dwie postaci. Otrzymamy też nowe trzy mapy osadzone w opanowanym przez wampiry Nowym Jorku oraz nowy tryb gry o nazwie Doom Match.

Jednak pierwszy sezon to coś więcej niż tylko nowa zawartość. Studio NetEase opublikowało własnię długą listę osłabień i wzmocnień dla istniejących bohaterów. Te ulepszenia mają na celu wstrząsnąć dynamiką rozgrywki, promować nowe strategie i kompozycje bohaterów w Marvel Rivals. Do szczegółowej publikacji zabierze was ten odnośnik, poniżej umieszczę najważniejsze zmiany.

Tank (Vanguard)

Kapitan Ameryka (Boost)

To postać, które otrzymuje największe wzmocnienie w pierwszy sezonie. Będzie miał zwiększoną przeżywalność, co pozwoli mu na częstsze wchodzenie w środek walki.

  • Skrócono czas regeneracji tarczy z 3 s do 2 s.
  • Skrócono czas odnowienia sarży z tarczą z 12 do 10 sekund.
  • Zwiększono podstawowe zdrowie z 650 do 675.
  • Zmniejsza koszt energii potrzebny do uwolnienia Szarży wyzwolenia (super umiejętność) z 3400 do 3100.

Thor (Boost)

  • Zwiększono podstawowe zdrowie z 650 do 675.
  • Dodano odporność na efekty kontroli podczas super umiejętność. czyli np. Peny Parke i inne postaci nie będą mogły go powstrzymać podczas używania supera.

Hulk (Nerf)

  • Zmniejszono wartość tarczy Niezniszczalnej Ochrona dla Hulka z 250 do 200

Venom (Boost)

  • Zwiększa premię symbiotycznej odporności do zdrowia (niebieski pasek), otrzymywaną za każdy utracony punkt zdrowia z 1 do 1,2.
  • Zwiększono podstawowe obrażenia Uczty Otchłani (super umiejętność) z 40 do 50.

Wojownik (Deulist)

Czarna Pantera (Nerf)

  • Zmniejszono dodatkowe zdrowie zapewniane po odświeżeniu Znaków Vibranium dzięki Rozdarcia Duszy z 40 do 30. Zmniejszono także górny limit dodatkowego zdrowia zapewnianego graczowi z 120 do 75.

Czarna wdowa (Boost)

  • Skrócono czas regeneracji Zimnego chodu z 12 do 4 sekund. Dobra zmiana dla snajpera, który teraz może się szybciej przemieszczać.

Hawkeye (Nerf)

Czyli najbardziej śmiercionośna, dystansowa postać obok Helii w Marvel Rivals otrzymuje mocne osłabienia.

  • Nieznacznie zmniejszono promień wybuchu Strzał Wybuchowych.
  • Zmniejszono podstawowe obrażenia z 80 do 70 oraz dystans, z których może je zadawać z 60 na 40 metrów. Nie jest to jakieś mocne osłabienie, ale przynajmniej sprawi, iż nie będzie was juz zabiła z dużej odległości.

Hela (Nerf)

Zmniejszono podstawowe zdrowie z 275 do 250. Cóż, Hela przez cały czas będzie zadawać wysokie obrażenia, ale teraz przynajmniej szybciej będziecie mogli ją zabić.

Magik (Buff)

  • Zwiększono obrażenia zadawane w trakcie super umiejętność z 115 do 135.

Moon Knight (Buff)

Wzmocniono jego super zdolność. Dziwne, iż nie osłabiają anchów – totemów, od których obijają się jego półksiężyce i błyskawicznie zabijają postaci mające mniej niż 250 punktów zdrowia.

  • Zwiększono liczbę szponów generowanych przez Rękę Khonshu (super umiejętność) z 10 do 14.
  • Zwiększono promień wybuchu każdego szpona z 4 metrów do 5 metrów.

Psylocke (Buff)

Jej super umiejętność — Taniec Motyla będzie teraz ignorować okrągłe tarcze, np Hulka, czy Magneto.

Punisher (Buff)

  • Zmniejszono rozrzut pocisków zarówno z karabinu, jak i strzelby. Dzięki tej zmianie łatwiej teraz będzie wam zadawać obrażenia. Dobra zmiana, o ile lubicie grać typową postacią znaną z innych strzelanek.

Scarlet Witch (Buff)

Postać, która nie wymaga praktycznie żadnego celowania, dostaje wzmocnienie do obrażeń. Z pewnością będzie jeszcze bardziej problematyczna na niskich rangach.

  • Zwiększono stałe obrażenia podstawowego ataku z 50/s do 60/s.
  • Zmniejszono obrażenia procentowe na sekundę z 5% do 3%.
  • Zwiększono obrażenia zadawane pociskami Chthoniana z 30 do 35.

Storm (Buff)

Bardzo mało było Storm w meczach, zarówno w szybkich rozgrywkach, jak i rankingowych. Stąd też otrzyma solidne wzmocnienia.

  • Zwiększono prędkość pocisku podstawowego ataku ze 100 m/s do 150 m/s i obrażenia zadawane z 50 do 55.
  • Zwiększono obrażenia od Uderzenia Gromu z 70 do 80.
  • Po uwolnieniu Huraganu Omega (super umiejętność), premia do zdrowia, jaką otrzymuje, zostanie zwiększona z 350 do 450. Co więcej, po jej zakończeniu dodatkowe zdrowie nie zniknie natychmiast, ale będzie malało z szybkością 100 na sekundę.

Squirrel Girl (nerf)

  • Zmniejszono zdrowie Wiewiórczego Tsunami z 600 do 300. Dziwna zmiana… Ult, który niemal nie zadaje obrażeń, a bardziej przestawia graczy po mapie. Sporo graczy nie wiedziało jednak, iż te wiewiórki można zabić, stąd pewni nerf ich wytrzymałości.

Zimowy Żołnierz (Buff)

Again, again, again… Moim zdaniem ta postać była dobrze zbalansowana i raczej nie wymaga żadnych zmian, a już na pewno nie wzmocnień.

  • Zwiększa premię do zdrowia zapewnianą przez bioniczny hak i zanieczyszczone napięcie z 30 do 40.
  • Zwiększono obrażenia zadawane podstawowym atakiem z 70 do 75.
  • Zmniejsza obrażenia obszarowe z 70 do 65 i zmniejsza spadek obrażeń z 65% w odległości 40 metrów do 60%.
  • Zwiększono podstawowe zdrowie z 250 do 275.

Wolverine

  • Zwiększono podstawowe zdrowie z 300 do 350.
  • Zmniejsz współczynnik redukcji obrażeń zapewniany przez Nieśmiertelne Zwierzę z 50% do 40%.

Stratedzy, supporty, lekarze w Marvel Rivals

Cloak & Dagger (Buff)

  • Skrócono czas odnowienia Burzy Sztyletów z 15 do 12 sekund.
  • Zwiększono liczbę skoków w umiejętności Nierozerwalna Wieź (super umiejętność) z 3 do 4.

Jeff Rekin Lądowy (Nerf/Buff)

  • Zbalansowano parametry pola, które może pochłonąć graczy. Teraz wynosi one 10 metrów na płaszczyźnie oraz działa do 5 metrów wysokości (cylinder).
  • Zwiększa skuteczność podstawowego leczenia dzięki Radosnego Plusku ze 140/s do 150/s.

Mantis (Nerf)

  • Zmniejsza premię do ruchu z 2,5 m/s do 1,5 m/s. Całkowicie zbędny nerf, Mantis to jeden z najlepiej zbalansowanych supportów w tej grze. Jej wysoka prędkość poruszania byłą dużym atutem, aby gwałtownie wrócić do walki.

Szop Roocket (Buff)

  • Zwiększono skuteczność leczenia w trybie naprawy z 60 na 70 na sekundę.

Jak widzicie, zmian jest całkiem sporo i z pewnością przynajmniej na początku pierwszego sezonu zmienia trochę metę gry. Osobiście trzymam kciuki, aby gracze przekonali się do tanków i zaczęli nimi częściej grać.

Rozgrywki rankingowe

Jeżeli braliście udział w rozgrywkach rankingowych, to wasza ranga spadnie o 7 dywizji pod koniec Sezonu 0. Szybki przykład: kończąc sezon zero z Platyną 1, w okresie 1 zacznie od Srebra 2.

Twitch drop

Podobnie, jak na start sezonu zero, takze i w pierwszy sezonie otrzymamy nagrody z Twitcha za oglądanie transmisji z Marvel Rivals. Na grafice widniej napis Part 1, więc wielce prawdopodobne jest, iż otrzymamy więcej takich nagród. Przez pierwsze dwa tygodnie będziemy mogli zdobyć banner oraz skin dla Helii.

Darmowe skiny w Marvel Rivals

Marvel Rivals, to darmowa gra, w której możecie zdobyć kilka unikatowych i darmowych skinów. Jak je zdobyć opisujemy w tym poradniku. Zabierze was do niego ten link.

Wszystkie darmowe skiny w Marvel Rivals. Jak zdobyć?

Opis gry

Marvel Rivals to drużynowa strzelanka PVP – 6 na 6 z superbohaterami. Gracze mogą zebrać gwiazdorską drużynę Marvela, obmyślać niezliczone strategie, łącząc moce w celu otrzymania unikalnych umiejętności grupowych. Mogą też walczyć na zniszczalnych, ciągle zmieniających się polach bitew w stale ewoluującym uniwersum. Do wyboru mamy szeroką gamę ulubieńców publiczności, kultowych superbohaterów i superzłoczyńców z serii Avengers, Strażnicy Galaktyki i X-Men. Jak również wielu innych postaci z multiwersum Marvela, które daje nieskończone możliwości. Każdy sezon wprowadza na pole bitwy nowych superbohaterów i dodaje do gry wymagające, zróżnicowane mapy.

Koniecznie sprawdź choćby wrażenia z zamkniętych beta testów. Zabierz was do nich ten odnośnik.

Pamiętajcie, iż znajdziecie nas również w mediach społecznościowych. Bardzo chętnie porozmawiamy z Wami zarówno na Facebooku, jak i w serwisie X (na dawnym Twitterze). Zapraszamy was również na nasz Discord.

Źródło: VideoGamer, oficjalna strona gry
Idź do oryginalnego materiału