Marvel Rivals – reset rang w połowie sezonu? NetEase nie jest zdecydowane

news.5v.pl 3 godzin temu
Zdjęcie: /materiały prasowe


Popularny team shooter NetEase doczekał się swojej pierwszej, większej kontrowersji. Nowe wieści ze świata rankedów Marvel Rivals doprowadziły do niemałej frustracji, która ostatecznie nie potrwała jednak długo.

Marvel Rivals to jedna z największych i najbardziej udanych premier ostatnich lat. Chociaż średnia liczba graczy na Steamie delikatnie spada z tygodnia na tydzień, trudno się temu dziwić. Jesteśmy już blisko połowy sezonu, wdarła się odrobina stagnacji i zadebiutowały nowe gry, więc część osób zdecydowała zrobić sobie przerwę. Nadchodząca aktualizacja z okazji połowy sezonu to jednak powód do wprowadzenia kolejnych rewolucji, nowych map i postaci oraz potencjalnie zmian w balansie. Jedna z podjętych decyzji nie wzbudziła jednak pozytywnych emocji wśród fanów Marvel Rivals.

Niespodziewany reset rang

Bardzo wielu graczy swoją rywalizację w Marvel Rivals od dłuższego już czasu ogranicza do trybu rankingowego. Quickplay i okazjonalne, ograniczone czasowo wydarzenia potrafią sprawiać frajdę, ale raczej na krótką metę. Potem dopaminy dostarcza głównie walka o coraz wyższe rangi w trybie Competitive i bezpośrednia rywalizacja z graczami na naszym poziomie umiejętności. Obserwowanie jak rozwijamy się w swojej roli i pniemy się w górę rankingów potrafi sprawić tonę satysfakcji.

Ku zaskoczeniu większości społeczności Marvel Rivals, NetEase doszło ostatnio do wniosku, iż połowa sezonu wystarczy, aby poznać rangę, na którą zasłużyliśmy w danym sezonie. W ramach niedawnego Dev Talku poinformowano o planowanym resecie rang. Gracze nie wracaliby do samego początku trybu Competitive, ale spadaliby aż o 4 rangi. Na początku każdego sezonu ranga spadałaby więc o 6 rang, a potem o kolejne 4 w połowie sezonu.

Gracze nie byli oczywiście zadowoleni i bardzo gwałtownie dali o tym znać deweloperom. Dla wielu streamerów czy osób, które spędzają z Marvel Rivals każdą wolną chwilę nie była to oczywiście aż tak zła wiadomość. Musieliby zabrać się poważnie do pracy i odrobić utracone w połowie sezonu rangi. Wiele osób nie ma jednak aż tyle czasu wolnego i kiedy usłyszeli wieści o planach tak szybkiego zresetowania rang, zniknęła ich wszelka motywacja do dalszej walki o wyższe pozycje.

Bardzo celnym w tym kontekście argumentem była również kwestia banów. Marvel Rivals w trybie Competitive oferuje bowiem dwa różne formaty wyboru postaci. Aż do Diamentu możemy wejść do gry, wybrać dowolną postać i nie zostają nam narzucane żadne ograniczenia poza tym, iż nie możemy mieć w drużynie dwóch tych samych bohaterów. Na wyższym poziomie wchodzi jednak możliwość banów i każda drużyna może wyeliminować konkretne postaci z gry. Funkcja ta w znaczący sposób wpływa na metę Marvel Rivals, a reset w połowie sezonu odebrałby tę wyjątkową funkcję bardzo wielu graczom, którzy walczyli pół sezonu, aby dojść do Diamentu.

Dlaczego NetEase wybrał takie rozwiązanie? Chociaż nie podali ku temu konkretnego powodu, nie jest trudno się domyślić. Niższa ranga to dla wielu dodatkowa motywacja do ciągłego grindu. Chcemy bowiem mieć jak najwyższą rangę i o ile wcześniej zasługiwaliśmy chociażby na Diament, chcemy tam wrócić. NetEase mógł więc potraktować to jako sposób na zmotywowanie graczy do dalszej gry.

Szybka zmiana zdania

W przeciwieństwie do licznych tego typu historii z innych gier live-service, tym razem mamy do czynienia z happy endem. niedługo po zapowiedzianej zmianie deweloperzy podziękowali za cały otrzymany w kontekście tej decyzji feedback i… zmienili zdanie. Zaledwie parę dni po opublikowaniu ostatniego Dev Talka pojawił się jeszcze jeden, który prawdopodobnie nie był wcześniej zaplanowany. Twórcy krótko powiedzieli, iż zapowiedzianego wcześniej resetu rang po prostu nie będzie.

Jak widać po powyższym poście na Reddicie, Marvel Rivals w pewnym sensie wyszło to na dobre. Do tej pory nie mieliśmy zbyt wielu poważnych, kryzysowych sytuacji w krótkiej historii gry. Moon Knight prawdopodobnie powinien dostać nerfa, a balans wszystkich postaci jest miejscami wątpliwy, ale ostatecznie tytuł ten sprawia tonę frajdy i mimo pewnych mankamentów potrafi zaangażować mnóstwo osób do trybu rankingowego.

Kilka dni temu stanęliśmy w rezultacie przed pierwszą, kontrowersyjną sytuacją, z której deweloperzy wybrnęli wręcz śpiewająco. Ogłosili odważną decyzję, prawdopodobnie nie spodziewali się aż tak dużego sprzeciwu i kiedy go zobaczyli, podziękowali za otrzymany feedback i całkowicie wycofali się ze swojego wcześniejszego podejścia. Mimo oryginalnie słabego pomysłu wielu graczy napawa to optymizmem, ponieważ widzą, iż deweloperzy ich słuchają i biorą pod uwagę to, co mają do powiedzenia.

Idź do oryginalnego materiału