Marvel Rivals: Twórcy hitu na bruku mimo ogromnej popularności gry

3 tygodni temu
Zdjęcie: /123RF/PICSEL


Żyjemy w naprawdę dziwnych czasach. Marvel Rivals było hitem ostatnich tygodni, gra doczekała się pierwszych aktualizacji, w planie były kolejne... a tymczasem we wtorek gruchnęła wieść, iż zwolniono wszystkich pracowników studia odpowiedzialnego za ten tytuł.


Wydawać by się mogło, iż wydawcy powinni marzyć o takich "kurach znoszących złote jajka", jakim to jajkiem było Marvel Rivals. W kilka tygodni po premierze darmowy hero shooter przebił barierę 20 milionów graczy i przez cały czas przyciąga dziennie po 250 tysięcy osób na Steam. Jednak to nie powstrzymało wydawcy, chińskiej firmy NetEase, przed zwolnieniem całego amerykańskiego zespołu odpowiedzialnego za wydanie tej gry.
Reżyser Marvel Rivals, Thaddeus Sasser ujawnił informację o zwolnieniach w zlokalizowanym w Teksasie studiu w poście opublikowanym na LinkedInie:


ReklamaSasser nie ujawnił ile dokładnie osób straciło pracę w wyniku decyzji NetEase. Jednymi z osób, które potwierdziły informację o zwolnieniach byli Jack Burrows i Garry McGee - obaj pełniący rolę projektantów poziomów.


Decyzja NetEase może się wydawać niespodziewana w kontekście niezwykłego sukcesu Marvel Rivals, ale jest to kolejna fala zwolnień w studiach należących do tego wydawcy i zlokalizowanych na Zachodzie. W listopadzie poinformowano o "pauzie" w pracach studia Worlds Untold. Podobny los spotkał Jar of Sparks, które musiało przerwać prace nad niezapowiedzianym jeszcze tytułem, zwolnić pracowników i poszukać nowego wydawcy. Raptem kilka dni temu zwolniono też bliżej nieokreśloną liczbę pracowników szwedzkiego studia Liquid Swords.Dzisiejsze zwolnienia to też kolejny epizod prawdziwego tsunami, które przetacza się nie tylko przez studia NetEase, ale przez całą branże i to już od kilku lat. W samym tylko 2025 roku pracę stracili ludzie z Unity, HiRez Studios, Sumo Digital, Ubisoftu, Splash Damage oraz Midnight Society.
Idź do oryginalnego materiału