Marvel's Spider-Man 2 i klątwa niedopracowanych portów Sony na PC

2 godzin temu
Zdjęcie: © 2025 Associated Press


Fani Człowieka-Pająka, którzy mieli nadzieję na wielki triumf Marvel's Spider-Man 2 na PC, zamiast emocjonującej przygody dostali grę, która na razie bardziej przypomina sieć pełną błędów. Po ciepłym przyjęciu przez użytkowników systemu PlayStation 5, wersja na komputery niestety, nie miała tyle szczęścia, spotykając się z mieszanym odbiorem użytkowników platformy Steam, z których tylko połowa (56 procent) pozytywnie oceniła port gry Insomniac Games. Powód? Problemy techniczne, które skutecznie odbierają frajdę z gry.





Błędy, glitche i optymalizacja do poprawki


Lista problemów zgłaszanych przez graczy jest długa i pełna niespodzianek - niestety, nie tych przyjemnych. Wśród najczęściej powtarzających się skarg znajdziemy:
częste zawieszanie się gry,spadki płynności choćby na mocnych sprzętach,błędy oświetlenia i cieni,problemy z dźwiękiem,brakujące tekstury,zepsute DLSS,losowe zamrażanie ekranu,nieoczekiwane "T-posing" postaci (zamrożenie animacji bohatera w pozycji litery "T"),znikające modele bohaterów.


Dodatkowo, użytkownicy donoszą o problemach z przegrzewaniem się kart graficznych oraz z wyjątkowo długimi czasami ładowania.Reklama

Czy Sony celowo nie promowało Marvel's Spider-Man 2?


Zaskakującym może być to, iż Sony i Insomniac Games nie zdecydowały się na większą kampanię marketingową przed premierą Marvel's Spider-Man 2. Niektórzy sugerują, iż niezbyt dobre wyniki sprzedaży God of War Ragnarok na PC sprawiły, iż firma postanowiła ograniczyć wydatki na promocję. Inni wskazują, iż być może Sony testuje, czy porty gier na wyłączność sprzedadzą się dobrze, bez inwestycji w reklamy. Po dolegliwościach premierowych można dojść do jeszcze jednego wniosku - gra nie była gotowa na debiut i wydawca zdawał sobie z tego sprawę.



Pierwsza poprawka już gotowa


Na szczęście deweloperzy nie pozostają obojętni i już wypuścili pierwszą aktualizację - Marvel's Spider-Man 2 PC Hotfix v1.31.0.0. Łatka ma poprawić niektóre z największych problemów, w tym błędy związane z włączonym ray tracingiem. Twórcy obiecują kolejne poprawki w przyszłości i zachęcają graczy do zgłaszania błędów.

Zmarnowany potencjał?


To nie pierwszy przypadek, gdy Sony ma problemy z przenoszeniem swoich hitów na PC. Wcześniejsze porty, jak np. The Last of Us Part I, również startowały z poważnymi błędami, ale ostatecznie zostały one poprawione. Czy podobny los czeka Spider-Mana? Wszystko zależy od tempa i jakości nadchodzących aktualizacji. jeżeli twórcy gwałtownie poradzą sobie z łataniem największych błędów, gra powinna odzyskać zaufanie społeczności - zwłaszcza iż wersja na PS5 udowodniła, jak solidna przygoda czeka na fanów superbohaterów.
Idź do oryginalnego materiału