McDonald’s i Minecraft: Limitowane gadżety, kody do gry i… rozczarowanie?

23 godzin temu
Zdjęcie: INTERIA.PL


I ruszyła! McDonald's uruchomił nową ofertę promocyjną we współpracy z twórcami długo oczekiwanej produkcji "Minecraft: Film," oferując fanom unikalne doświadczenia smakowe, które łączą dwa światy - gry Mojang Studios oraz popularnej sieci fast food. Chociaż początkowo nie było pewne, czy kampania wystartuje także na rodzimym rynku, pomimo pierwszych zachwytów, niestety, nie obeszło się bez zgrzytów, które wywołują falę niezadowolenia wśród klientów.


Wspólna kampania McDonald’s i Minecrafta to wydarzenie na skalę globalną - promocyjna akcja została uruchomiona na 100 rynkach. Spróbować unikalnej fuzji - menu popularnej sieci fast food i uniwersum kultowej gry - z okazji premiery "Minecrafta.Filmu" mogą także polscy konsumenci.


ReklamaJednak nie do końca w pełnym wydaniu. Jak się okazało polska edycja zestawu "Minecraft Movie Meal" została poważnie okrojona, o czym z niezadowoleniem zaczęli powiadamiać fani za pośrednictwem komentarzy pod tematycznymi wpisami na oficjalnych profilach sieci McDonald’s Polska.


Szczęśliwy posiłek z bohaterami "Minecrafta.Filmu"


Najważniejszym punktem współpracy McDonald’s i Minecrafta jest "Zestaw Minecraft Movie". Zarówno wersje dla dorosłych, jak i dla młodszych konsumentów (Happy Meal) zawierają specjalne przedmioty kolekcjonerskie. W ramach specjalnych zestawów Happy Meal (posiłki ze standardowego menu) dostępnych jest łącznie 12 zabawek inspirowanych filmową adaptacją Minecrafta - sześć większych figurek z ruszającymi się głowami oraz sześć bloków, w których umieszczone zostały mniejsze postaci - lub książka. Wśród dużych figurek znalazły się moby z Minecrafta, jak:
Pszczoła,Wilk,Przywoływacz,Szkielet,Owca,Creeper.
Z kolei w blokach zamknięci zostali także filmowi bohaterowie:
Blok z figurką postaci Steve'a (Jack Black), Blok z figurką postaci Garetta Garrisona (Jason Momoa), Blok z figurką postaci Dawn (Danielle Brooks), Blok z figurką postaci owcy,Blok z figurką postaci lamy, Blok z figurką postaci creepera,Książka "Przygody w świecie Minecraft".
Ponadto do zestawów dołączany jest kod QR, który po zeskanowaniu, daje dostęp do mini gry inspirowanej światem Minecrafta - można go znaleźć także na oficjalnej stronie polskiego oddziału McDonald’s.


Poczuj smak Minecrafta z McDonald’s


W przypadku edycji dla starszych fanów Minecrafta kampania obejmuje dwa specjalne warianty posiłków, w zależności od lokalizacji, pozwalające wybrać np. w USA pomiędzy Big Maciem a McNuggetsami (10 sztuk), a w rodzimych oddziałach - między serkami mozzarelli w panierce (Cheese Coins - 6 szstuk), a McNuggetsami (6 sztuk) serwowanymi z nowym "ogniście ostrym" sosem Nether Flame. Każdy zestaw (np. w USA) zawiera także napój i frytki oraz jeden z gadżetów inspirowanych uniwersum Minecrafta wraz z przypisanym unikalny kodem, który odblokowuje specjalne skórki w grze. Pełna lista figurek, które mogą zostać obiektem pożądania kolekcjonerów prezentuje się następująco:
Big Mac Crystal - pikselowa wersja kanapki Big Mac.Birdie Wings - figurka moba w skórce Birdie the Early Bird z Elytry.Fry Helmet - hełm z opakowania po frytkach, który zapewnia ochornę przed znajomymi kradnącymi ostatnią frytkę.Grimace Egg - popularna postać Grymasa w formie smoczego jaja.Soda Potion - fiolka z miksturą.Zombie Hamburglar - figurka zombie moba w stroju Hamburglara.
Polskie wydanie "Zestawu Minecraft Movie" można ponadto uzupełnić o deser McFlurry w nowym smaku - z posypką inspirowaną strzelającymi blokami TNT z Minecrafta, która składa się z cukierków pokrytych polewami z mlecznej i białej czekolady.


Uczta (nie) dla wszystkich fanów Minecrafta


Cała akcja wywołała ogromne zainteresowanie - tylko przedpremierowy post w serwisie Instargram zgarnął 14,5 tys. polubień (w momencie pisania tekstu). Wielu fanów ucieszyło się, iż kampania dostępna będzie także w polskich oddziałach McDonald’s.


Czar nieco prysł po ujawnieniu szczegółów i uruchomieniu promocji. Pomimo tego, iż w ramach współpracy McDonald’s Polska zaoferowała kolekcjonerskie figurki oraz unikalne gadżety, jak bluzy, t-shirty i skarpetki, niestety, nie wszystkim klientom przypadła do gustu forma ich dystrybucji. Zamiast dołączać gadżety bezpośrednio do pudełek z posiłkiem (jak w przypadku opcji Happy Meal), polscy fani otrzymują kody uprawniające do udziału w losowaniu, w którym mogą wygrać wspomniane figurki. W dodatku klucze dodawane są wyłącznie do zamówień składanych via oficjalna aplikacja McDonald’s.
Ta zmiana, w porównaniu do zagranicznych odpowiedników (m.in. z rynku w USA) wywołała spore niezadowolenie. Klienci wyrażają swoje rozczarowanie w komentarzach na platformach społecznościowych, zwracając uwagę na nierówny dostęp do promocji w porównaniu z innymi krajami, gdzie figurki są dostępne bezpośrednio w zestawach.


Najlepszy loot w zasięgu ręki


Polska edycja kampanii McDonald's i Minecrafta może nie ustrzegła się potknięć, ale gracze z pewnością doskonale rozumieją, iż perfekcyjna premiera w dzisiejszych czasach to rzadkość - zwykle niezbędny jest solidny day-one-patch, a choćby seria mniejszych aktualizacji, by długo wyczekiwany produkt spełnił pokładane w nim nadzieje. To naturalny etap drogi do osiągnięcia pełnej satysfakcji konsumentów. Czy fast foodowy gigant odniesie się do głosów społeczności? Pozostaje to kwestią otwartą. Niewykluczone, iż miłośnicy popularnej sieci fast food doczekają się zmian dopiero w kolejnych odsłonach tego rodzaju współprac.
Chociaż polska wersja promocji McDonald’s i Minecraft może wydawać się skromniejsza od niektórych zagranicznych odpowiedników, wciąż oferuje szereg wyjątkowych doświadczeń, zamieniających zwykły wypad po frytki w pasjonującą wyprawę po skarby. W końcu każdy doświadczony gracz zdaje sobie sprawę, iż najcenniejszy loot wymaga dodatkowego wysiłku. Kto wie - być może do pełni zadowolenia brakuje tylko kilku kliknięć w aplikacji?
Idź do oryginalnego materiału