Brytyjski zespół wyścigowy McLaren Racing ogłosił wieloletnie partnerstwo z Sonikiem, kultową postacią z gier wideo, co potwierdziła firma Sega. kooperacja ma na celu podkreślenie obu marek jako „globalnie rozpoznawalnych ikon prędkości” i ma przynieść szereg kreatywnych działań oraz doświadczeń, które połączą światy motorsportu i gier wideo. Dzięki temu partnerstwu McLaren i Sonic chcą zaangażować odbiorców w każdym wieku. Zarówno na torze wyścigowym, jak i przed ekranem.
Wspólna inicjatywa wpisuje się w tegoroczną kampanię Sonic Team pod nazwą „Racing Around the World” i będzie kontynuowana w ramach obchodów 35-lecia istnienia Sonika. To także okazja do świętowania jubileuszowego, tysięcznego Grand Prix zespołu McLaren F1.
Introducing the newest member of the papaya family, @Sonic_Hedgehog #McLaren #Sonic
— McLaren (@McLarenF1) June 26, 2025Sega określa tę współpracę jako „ponowne spotkanie po ponad trzydziestu latach”, choć pierwotne wydarzenie, do którego się odnosi, nie dotyczyło bezpośrednio McLarena.
W 1993 roku Europejskie Grand Prix Formuły 1, rozegrane na torze Donington Park w Wielkiej Brytanii, odbywało się pod silnym patronatem Segi. Organizatorzy nadali wyścigowi nazwę XXXVIII Sega European Grand Prix, a cały obiekt wypełniły materiały promocyjne japońskiej firmy. Dodatkowo Sega sponsorowała zespół Williamsa, umieszczając wizerunki Sonika na bolidach Alaina Prosta i Damona Hilla.
To właśnie Prost i Hill uchodzili za faworytów do zwycięstwa, jednak wyścig wygrał Ayrton Senna z zespołu McLaren. Ten wbrew oczekiwaniom uniósł na podium wyjątkowe trofeum z podobizną Sonika – przygotowane z myślą o zwycięstwie kierowcy Williamsa.
To unikalne trofeum do dziś znajduje się w archiwach McLarena. Dlatego nowe partnerstwo z Segą można uznać za oficjalne przypieczętowanie nieoczekiwanej współpracy, która rozpoczęła się ponad trzy dekady temu.
Look what we found…
Ayrton Senna's iconic SEGA trophy from *THAT* 1993 #F1 race at Donington! pic.twitter.com/aCA6se6IFM
źródło: videogameschronicle.com