Microsoft Flight Simulator 2024 zapowiada się na dość wymagający tytuł. Z bardzo wydajnego systemu potrzebnego do uzyskania idealnych specyfikacji systemu, gra wykorzystuje w tej chwili do 180 Mbit/s przepustowości Internetu, gdy użytkownik jest w locie i ładuje się teren. Odpowiada to aż 81 GB danych na godzinę w Internecie, co jest koszmarem dla użytkowników z limitem danych. Limity danych są często standardem w domach w USA, a dostawcy Internetu nakładają własne zasady na maksymalnie 1 TB nielimitowanego ruchu, który później znacznie spowalnia. Nowy Flight Simulator 2024 może być nieco za duży dla użytkowników, którzy nie mają wydajnych systemów i planów transmisji danych.
Microsoft Flight Simulator 2024 wymaga 30 GB miejsca na grę. Wersja alfa ma tylko 9 GB, co oznacza, iż pobiera większość zasobów z serwerów Microsoftu, co wymaga tak ogromnej przepustowości do płynnego działania. Microsoft zaleca połączenie internetowe o przepustowości 50 Mbit/s dla ostatecznej wersji gry, co oznacza, iż końcowa instalacja o rozmiarze 30 GB będzie zawierała więcej tekstur, zmniejszając w ten sposób ogromne obciążenie serwerów Microsoftu. Oczywiście 180 Mbit/s to obciążenie szczytowe, a najniższe zmierzone obciążenie wynosi około 10 Mbit/s. Gra zwykle działa poniżej 50 Mb/s, ale ta wartość szczytowa jest dość zauważalna.