Rozmowa z Jörgiem Neumanem, szefem Symulator lotu Microsoft franczyza, to zawsze przyjemność. Miałem okazję zrobić to po raz pierwszy w okolicach premiery rebootu zatytułowanego Symulator lotu Microsoftw 2020 roku i jeszcze kilka razy w całej grze od tego czasu dokonano prawie 50 aktualizacji treści. Co ciekawe, po ponad trzech dekadach w okopach, wydaje się bardziej podekscytowany niż kiedykolwiek, aby wykonywać ciężką pracę tworzenia gier. Tak było z pewnością, gdy niedawno siedziałem z nim w pobliżu Grand Canyon National Park w Arizonie, aby ponownie omówić odważny kawałek oprogramowania, który wyrósł z niebytu, aby ponownie zająć miejsce na czele portfolio systemu konsumenckiego Microsoftu.
Jedną z pierwszych rzeczy, o które zapytałem Neumanna, była ogólna kondycja firmy, a on miał kilka bardzo zaskakujących rzeczy do powiedzenia. Okazuje się, iż to Symulator lotu42-letnia istniejąca baza fanów, która naprawdę stanowi rdzeń firmy. Ponad trzy miliony klientów pracuje na licencjach lub w pudełkowych produktach starej szkoły, które z dumą kupili na półce sklepowej lub u dystrybutora online. Neumann wyjaśnił, iż Xbox Game Pass nie ma sensu choćby dla tej zagorzałej bazy użytkowników. I praktycznie żaden z nich nie przejmuje się Xbox Series X.
„Rdzeń rdzenia, rdzenia rdzenia jest na PC” – powiedział Neumann – „i będą robić dokładnie to, co robili przez ostatnie dekady. Jesteśmy spełnieniem ich hobby i myślę, iż to jest to, co napędza rdzeń biznesu”.
A jednak popularny program subskrypcji Game Pass udostępnił oprogramowanie milionom użytkowników, bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Microsoft twierdzi teraz, iż ponad 15 milionów konsumentów łącznie wypróbowało grę od czasu jej premiery, a łącznie gracze ci zainicjowali ponad miliard lotów w grze – z czego 300 milionów w ciągu ostatnich 12 miesięcy.
Jednak prezentacja, w której uczestniczyłem na początku tego miesiąca w Arizonie, kładła nacisk na coś subtelnie różniącego się od pierwotnej prezentacji, którą świat usłyszał cztery lata temu, a konkretnie na to, Symulator lotu pomagając w stworzeniu „cyfrowego bliźniaka” Ziemi.
Oto fragment tej rozmowy z Neumannem, nieznacznie zredagowany w celu zwiększenia przejrzystości i zwięzłości:
Polygon: Słyszeliśmy już o tym pomyśle cyfrowego bliźniaka, gdy rozmawialiśmy o Microsoft Flight Simulator, ale tym razem na pewno częściej o tym wspominałeś. Słyszałem też o wiele więcej wyliczeń i katalogowania: Rzeczy takie jak 900 i więcej platform wiertniczych skatalogowanych tutaj po raz pierwszy; Milion pionowych przeszkód, takich jak anteny i wiatraki, które gra będzie teraz renderować w 3D; Mówisz też, iż przeprowadziłeś pierwsze prawdziwe rozliczenie około 80 000 lądowisk dla helikopterów, a także każdego lotniska szybowcowego na świecie.
Kiedy rozmawiasz ze swoim szefem w firmie Microsoft, jaką wartość Microsoft Flight Simulator oferuje całej organizacji?
Jörg Neumann: Myślę, iż ożywiliśmy Binga. To jedna z nich. Miałem ciekawą rozmowę telefoniczną z Billem Gatesem, w której powiedział: „Cóż, Jorg, wziąłeś dwie franczyzy, które były w trendzie spadkowym i umieściłeś je z powrotem w trendzie wzrostowym”. I pomyślałem, iż to była interesująca rozmowa, ponieważ ma on bardzo konkretny pogląd na historię firmy. Był tam na początku Flight Sim i zasadniczo widział, iż Flight Sim trochę zanikł, nic nie zrobiliśmy [with it for a number of years]. Bing nie był zbyt innowacyjny, a ja nagle oddałem wszystkie swoje rzeczy Bingowi. Więc kiedy tworzymy drzewa, Bing dostaje nasze drzewa.
Kiedy programista macha rękami w grze Microsoft Flight Simulator, Bingowi pojawiają się drzewa.
Połowa miast, które budujemy [in our regular World Updates]? w tej chwili mam samoloty [gathering data] w Afryce, Ameryce Południowej i Azji. Latam tymi samolotami, ponieważ symulatorzy lotów chcą [those areas in the game]Ludzie z Binga mają zupełnie inny powód istnienia. Szukają wyników wyszukiwania i tego typu rzeczy. Więc mówię: „Hej, lecę do Brazylii. Chcesz tego?”. Oni mówią: „Tak!”. „Okej. Oto brazylijskie miasta. Czego jeszcze chcesz?”.
Wystarczy włączyć LIDAR kiedy tam będziesz.
Ale wszystkie te rzeczy – Aby mogli tworzyć przeszkody pionowe, takie jak wieże i linie energetyczne? Czy potrzebują tego w Bingu? Nie, ale to też nie jest złe dla Binga. To w zasadzie dobre, ponieważ to bogatsze doświadczenie. Więc oni też trochę zmieniają [Flight Sim].
Cyfrowy bliźniak jest dla mnie w pewnym sensie czynnikiem umożliwiającym. Możesz zrobić wiele rzeczy [with a digital twin]. Możesz zrobić nieskończenie wiele rzeczy, jeżeli naprawdę chcesz. Ale musisz to zbudować [first]i myślę, iż trzeba mieć jakiś cel [to get it built]Flight Sim daje ci to. Flight Sim ma cel.
Flight Sim zawsze chciał mieć całą Ziemię.Tak realne, jak to tylko możliwe.To było [the vision] na zawsze. choćby wtedy, gdy był to tylko prostokąt dla Chicago. „Hej, jest Chicago”. To prostokąt. Ludzie mówią: „O tak, Chicago! Oczywiście”. Teraz to jest prawdziwe Chicago. Zeskanowaliśmy je do pięciu centymetrów, albo coś takiego.
Myślę, iż inspirujemy innych w firmie. Dostaję tego dużo, na całej linii. Ludzie w [a Microsoft office in China] zadzwoń do mnie i powiedz: „Hej, czy możemy zrobić to, to i to?”. Oczywiście, mamy nową współpracę z Aktywizacja. Dzwonią do mnie cały czas. To coś w stylu: „Hej, chcemy to zrobić z miastem”. „Hej, możesz nam pomóc z tego rodzaju wsią?” „Jak byś się do tego zabrał?” Tak więc to po prostu wiedza, którą się dzielimy, a oczywiście dzielimy się nią, gdzie tylko możemy. Jesteśmy zespołem.
Czy to obejmuje Siła zespół?
Absolutnie. Mam na myśli, iż pracują nad tym, nad czym pracują, a ja dam im wszystko, co mogę.
Symulator lotu Microsoft 2024 ma się ukazać 19 listopada na komputerach z systemem Windows i konsoli Xbox Series X.Ujawnienie: Niniejszy artykuł powstał na podstawie wydarzenia Microsoft Flight Simulator Global Preview, które odbyło się w Wielkim Kanionie 10 września 2024 r. Xbox Game Studios zapewniło podróż i zakwaterowanie Polygon na to wydarzenie. Dodatkowe informacje na temat polityki etycznej Polygon można znaleźć Tutaj.