Microsoft zamienia się w kata. Zamknięte zostały cztery studia

1 tydzień temu

To smutny dzień dla graczy. Gigant z Redmond oświadczył, iż zamknięte zostały trzy ich studia, a czwarte wchłonął większy podmiot. Pozostaje liczyć, iż na tym poprzestaną.

Wygląda na to, iż Microsoft przeprowadza czystki w swoim portfolio twórców gier. Zgodnie z informacją od IGN, oddział Xbox zlikwidował trzy studia deweloperskieTango Gameworks (odpowiedzialne za Hi-Fi Rush, The Evil Within, Ghostwire), Alpha Dog Games (twórcy Mighty Doom) oraz Arkane Austin (znani z Prey, Redfall). Dodatkowo, Roundhouse Games zostanie wchłonięte przez ZeniMax Online Studios, aby wspomóc prace nad The Elder Scrolls Online.

Tango Gameworks jedynym japońskim studiem Microsoftu

Spośród trzech zlikwidowanych podmiotów, Alpha Dog Games jest prawdopodobnie najmniej znane naszym czytelnikom. Nie powinno to dziwić, bo był to deweloper gier na urządzenia mobilne. Ich produkcja, Mighty Doom, była strzelanką z widokiem z góry z postaciami z uniwersum Dooma. Cieszyła się dobrą opinią wśród graczy – w sklepie Google Play miała średnią ocenę 4,7/5, z ponad 300 000 recenzji. Według informacji na serwisie X (daw. Twitter), serwery gry zostaną zamknięte 7 sierpnia. realizowane są także prace nad programem mającym pozwolić graczom na otrzymanie zwrotu pieniędzy za zakupioną walutę w grze.

W porównaniu z poprzednim studiem, Arkane Austin cieszyło się większą popularnością, ze względu na odmiennych odbiorców. Chociaż ostatnia ich produkcja, Redfall, okazała się porażką (podobno sami deweloperzy nie chcieli tworzyć tej gry) to wcześniejsze, ciepło przyjęte tytuły (jak Prey) z pewnością umieszczają ich w elicie deweloperów gier RPG. Wygląda na to, iż główne studio, Arkane Lyon, na chwilę obecną jest bezpieczne.

Spośród trzech studiów, zamknięcie Tango Gameworks wydaje się wywoływać największe oburzenie wśród graczy. Jako jedyne japońskie studio Microsoftu, zdołało wydać kilka udanych tytułów. Ich ostatnia produkcja, Hi-Fi Rush, uznawana jest przez wielu za najlepszy ekskluzyw na konsole Xbox poprzedniej generacji.

Oczywiście, Microsoft ma usprawiedliwienie dla swoich działań. Matt Booty, dyrektor Xbox Game Studios, w mailu do swoich pracowników pisze: „Podjęliśmy te trudne decyzje, aby stworzyć możliwość zwiększenia inwestycji w inne części naszego portfolio i skoncentrować się na naszych priorytetowych grach”. Miejmy nadzieję, iż decyzja ta wpłynie pozytywnie na nadchodzące tytuły od wciąż otwartych studiów, jak The Elder Scrolls VI od Bethesdy.

Idź do oryginalnego materiału