Twórcy gry Minecraft przedstawili plan rozwoju gry na najbliższe miesiące. Podczas specjalnego wydarzenia podzielono się szczegółami dotyczącymi pierwszej tegorocznej aktualizacji, a także udostępniono ekskluzywne materiały pochodzące z aktorskiego filmu pełnometrażowego. Kultową produkcję czeka też graficzne odświeżenie – fani marki mogą przede wszystkim liczyć na poprawę oświetlenia, implementację wolumetrycznej mgły czy realistycznych cieni. Nie ma jednak mowy o porzuceniu charakterystycznej stylistyki.
Minecraft będzie wyglądał tak samo, ale inaczej
Minecraft LIVE: March 2025 to pierwsza w tym roku okazja do szczegółowego zapoznania się z tym, co niedługo trafi do wszystkim dobrze znanej produkcji. Deweloperzy po raz kolejny dali znać, iż zmienili sposób dystrybucji aktualizacji. Będą one mniejsze, ale zaczną pojawiać się częściej niż dotychczas. Dzięki temu kontakt ze społecznością stanie się głębszy i bardziej aktualny (przynajmniej teoretycznie).
Tegoroczny rozdział historii gry Minecraft rozpocznie update o nazwie Spring to Life, który zadebiutuje na wszystkich platformach już 25 marca. Wtedy też użytkownicy uzyskają dostęp do szeregu nowych bloków – głównie takich rozbudowujących florę. Fani roślin i innych krzaków będą więc zadowoleni. Zadbano też o nowe warianty zwierząt: na poszczególnych terenach znajdziemy inne krowy, świnie czy kurczaki. Do tego dojdą zmiany dotyczące poszczególnych wieśniaków (bardziej zoptymalizowany handel i inne ulepszenia).

Nie można przejść obojętnie obok Vibrant Visuals, czyli nadchodzącego zestawu usprawnień graficznych. Twórcy postanowili zająć się usprawnieniem wizualnej strony gry, ale bez niszczenia niemalże 16-letniej stylistyki. Nie dojdzie zatem do zmian w obrębie samych mechanik zabawy. System oświetlenia stanie się znacznie dynamiczniejszy, natomiast cienie i refleksy – bardziej realistyczne. Udostępnione materiały robią ogromne wrażenie, zwłaszcza te odbicia na powierzchni wody.
Update, którego wszyscy potrzebowali?
Odświeżenie graficzne poskutkuje też tym, iż klimat każdego terenu będzie jeszcze bardziej się wyróżniał. Wchodząc do dżungli wszystko stanie się mroczniejsze, ale odwiedzając pustynię od razu zdamy sobie sprawę z panującej tam temperatury. To samo dotyczy przestrzeni podwodnych – nałożone filtry po prostu podkreślą wyjątkowość warstwy wizualnej kultowej gry Minecraft (niedawno uruchomionej na… Windows 98) Na szczęście nowość będzie opcjonalna, co bez wątpienia ucieszy posiadaczy starszych sprzętów.
Niestety nie znamy jeszcze daty premiery, ta zostanie podana niedługo wraz z innymi szczegółami. Warto jednak zaznaczyć, iż początkowo opcja trafi wyłącznie do posiadaczy Bedrock Edition, właściciele Java Edition muszą na swoją kolej poczekać nieco dłużej. Należy również podkreślić, iż Vibrant Visuals nie zastąpi tryb RTX, te ulepszenia można ze sobą swobodnie łączyć.
Co jeszcze? Za kilka miesięcy przyjdzie czas na kolejny update, ten wprowadzi kilka nowych bloków w Netherze, a przy okazji szereg świeżych potworów. Niektóre z nich będą przyjazne i latające – dlatego też pojawi się opcja ich osiodłania i tym samym łatwiejszy sposób na budowanie wysokich konstrukcji. realizowane są także testy funkcjonalności o nazwie Player Locator Bar – kolejny element interfejsu przyda się szczególnie w trybie wieloosobowym. Pozwoli on na łatwiejsze lokalizowanie graczy znajdujących się na serwerze.

Trzeba przyznać, iż Minecraft rozwija się całkiem prężnie. Grę wciąż odwiedzają miliony graczy i raczej trudno sobie wyobrazić, by ten stan rzeczy miał ulec zmianie. Inaczej wygląda kwestia związana z wersją VR, która nie tak dawno straciła wsparcie.
Źródło: Mojang / Zdjęcie otwierające: Mojang