Nowa architektura, mniej jednostek obliczeniowych
Nowy handheld od Sony ma działać w oparciu o układ SoC (System on Chip), który - jak potwierdza Kepler_L2 - powstaje w technologii 3 nm i wykorzystuje niezaprezentowaną jeszcze architekturę GPU autorstwa AMD. Opracowano go z myślą o pracy przy bardzo niskich napięciach, co ma zapewnić energooszczędność konieczną dla mobilnego formatu. Chociaż konkretna liczba jednostek obliczeniowych (CU - Control Unit) nie została jeszcze potwierdzona, insiderzy twierdzą, iż będzie ich mniej niż posiada PlayStation 5 (36 jednostek CU), ale jednocześnie, urządzenie ma być wydajniejsze od Xboxa Series S, który posiada 20 jednostek CU. Reklama
Według szacunków może to być ilość pomiędzy 28 a 32 jednostek CU. Finalny etap projektowania układu ma nastąpić kilka miesięcy po zakończeniu prac nad chipem przeznaczonym do głównej konsoli następnej generacji - PlayStation 6, co sugeruje, iż oba urządzenia są rozwijane równolegle.
PS5 w dłoni? Tak, ale z niższą rozdzielczością
Przenośna wersja nowej konsoli PlayStation będzie mogła natywnie uruchamiać gry z PS5, ale - jak zaznacza informator - nie w tej samej rozdzielczości i w poziomie animacji (liczbie klatek na sekundę), co standardowa wersja konsoli Sony. Powodem mają być ograniczenia związane z charakterystyką sprzętu mobilnego, w tym m.in. związane z przepustowością pamięci. Kwestia rozdzielczości nie powinna być problemem - biorąc pod uwagę mniejsze ekrany handheldów, różnice w jakości grafiki mogą być mniej odczuwalne.
PlayStation 6 - kiedy zadebiutuje?
Chociaż Sony milczy w sprawie swoich przyszłych planów sprzętowych, wiadomo już, iż PlayStation 6 zarówno w wersji stacjonarnej, jak i w przenośnej będzie wykorzystywać rozwiązania AMD. Według przecieków premiery obu konsol powinny nastąpić w przedziale lat 2027-2028.