Mistrzostwa XXV-lecia Heroes III i half-time show

acidcave.net 3 godzin temu
Właśnie dobiegają końca Mistrzostwa XXV-lecia Heroes III organizowane w Gdańsku przez h3.gg przy wsparciu m.in. Lenovo. Po sobotnim pojedynku, który rywale rozgrywali niemalże do ostatnich punktów życia swych jednostek, zdobywcą pierwszego miejsca został Pumba, wygrywając 2:0 z Gongwazym. Obaj gracze pokazali opanowanie zasad gry do perfekcji wykorzystując możliwości każdej tury do maksimum. I choć w optymalnej rozgrywce turniejowej nie ma zbyt wiele miejsca na rozwój miasta czy ekonomię, a główna uwaga graczy skupia się na bankach stworzeń, puszkach pandory i smoczych utopiach, to jednak tego typu rozgrywka jest doceniana przez wielu fanów Heroes III, a Mistrzostwa były oglądane przez ponad tysiąc widzów. Całość zapisu imprezy można obejrzeć na kanale YT h3.gg.

Jednakże choćby jeżeli e-sportowe turniejowe rozgrywki nie są rozrywką dla wszystkich, to podobnie jak na amerykańskim Super Bowl, wielu ludzi mogło docenić pewnego rodzaju half-time show. Dzięki temu całe wydarzenie okazało się prawdziwym świętem dla wszystkich fanów gry.

Drugiego dnia Mistrzostw w przerwie między zmaganiami finalistów na scenę wszedł nasz wieloletni Grotowicz, a także od niedawna polski Community Manager dla Unfrozen - Etharil. Pokazał nowy teaser gry HoMM: Olden Era zawierający gameplay na mapie przygody i na polu bitwy. Podsumował znane do tej pory informacje i zdradził także kilka szczegółów fabularnych. Ze znanych informacji wiemy już np., iż w grze będą 4 szkoły magii - magia świtu, magia zmroku, magia pierwotna i magia tajemna. Wiemy też nieco więcej o frakcjach - Temple ma mieć związek ze Świątynią Słońca znaną z fabuły Might & Magic, Nekromanci niekoniecznie są tu w roli czarnego charakteru, Sylvan jest niejako połączeniem leśnych stworzeń z siłami żywiołów, Loch jest wynikiem paktu mrocznych elfów z Alvaru i różnych podziemnych stworzeń, a natomiast Rój jest niejako rozwinięciem motywu z Might & Magic VIII, gdzie można było spotkać gniazda niemalże samoświadomych insektów - os. Na naszym Smoczym Forum znajdziecie też bardziej szczegółowe podsumowanie słów Etharila zredagowane przez Garetta.

Dostaliśmy również potwierdzenie, iż jednym z bohaterów Olden Era będzie Thant znany z Heroes III i M&M VIII. Wystąpi w roli jednego z głównych bohaterów kampanii. To on widnieje w logo gry. Dodatkowo Etharil specjalnie dla Kwasowej Groty przybliżył nieco pozostałe postaci towarzyszące Thantowi w tymże logo. Pierwszą jest Aeos, wojowniczka Słońca, która dzięki niemu przetrwała najazd Roju na swoją wioskę. Faleor z kolei jest energicznym ;) żywiołakiem ognia wspierającym druidów z Murmurwoods. Meduza Ylwari natomiast specjalizuje się w dyplomacji i reprezentuje grupę meduz, które dołączyły do Paktu Alvarskiego w Lochu. Będzie próbowała rozwiązać konflikt wśród swojej rasy. Na końcu mamy Tho - pierwotnie mrocznego elfa, męczennika, który poświęcił się w obronie ważnego posterunku przed Rojem i został przywrócony do życia jako pół-konstrukt.

Po prezentacji Olden Era na scenę wyszedł również znany nam z Groty Trith i przedstawił nadchodzący projekt nieoficjalnego dodatku Day of Reckoning wraz z nowym trailerem. Przypomnijmy, iż dodatek zawierać będzie aż trzy nowe miasta - Pałac będący domem śnieżnych elfów z Vori, Forge, czyli znane wszystkim technologiczne miasto wywodzące się z Might & Magic VII oraz Grotto, czyli - nomen omen - Grotę :), miasto podziemnych magicznych stworzeń. Trith w materiałach zespołu DoR po raz pierwszy pokazał częściowy wygląd Groty, a także zdradził, iż na 7 poziomie spodziewać się możemy ametystowych smoków. Zobaczyliśmy także "redesign" miasta Forge, który powstał w konsultacji z jego pierwotnym autorem, Gregiem Fultonem, a muzykę do niego skomponował nie kto inny, jak Paul Anthony Romero - pozdrawiając zresztą w trailerze uczestników i fanów Mistrzostw. W Day of Reckoning zobaczymy także nowe frakcyjne umiejętności, obiekty, zaklęcia, artefakty, a także nowy silnik graficzny wykorzystujący możliwości kart graficznych, za pomocą którego gra będzie wyglądać lepiej w wyższych rozdzielczościach i umożliwiać korzystanie z efektów wizualnych takich jak odbicia w wodzie. Fabuła dodatku nawiązywać będzie bezpośrednio do wydarzeń prowadzących do Rozliczenia znanego z Heroes IV, a jedną z nowości gameplayowych ma być rozdzielenie prędkości stworzeń od inicjatywy.
  • Pałac
  • nowy wygląd Forge
  • Grota
  • mapa przygody z nowymi obiektami

Jakby tego wszystkiego było mało (a zdaję sobie sprawę, iż ten nius jest już nieprzyzwoicie długi), to z okazji Mistrzostw swoje dołożyli także twórcy VCMI pokazując usprawnienia, jakie wprowadzi platforma - m.in. możliwość ustawiania handicapa dla graczy, włączanie podpisów pod obiektami na mapie, pasek na podręczne czary podczas walki czy research czarów w gildii magów. Z kolei twórcy Horn of the Abyss pokazali film, który wygląda na zapowiedź nowej pirackiej kampanii. Podsumowując, na Mistrzostwach pojawił się chyba każdy projekt odnoszący się do przyszłości serii Heroes, a Kwasowa Grota miała tu swoją dumną reprezentację :>.
  • podpisy pod obiektami (VCMI)
  • pasek zaklęć (VCMI)
  • research zaklęć (VCMI)
  • scenka kampanijna (HotA)

Idź do oryginalnego materiału