Mistrzowie College League of Legends i Valorant muszą zapłacić za swoje trofea

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Przez ostatni rok studenci college’ów i gracze esportowi z Texas A&M University i St. Louis University żonglowali pracą szkolną i grami wideo, mając jeden cel: zdobyć puchar mistrzowski. 9 czerwca pięciu graczy Texas A&M Walorant gracze wznieśli oszałamiające trofeum wykonane z błyszczących czerwonych odłamków po wygraniu College Valorant Championship; dzień wcześniej St. Louis University Liga Legend Gracze podnieśli własne trofeum – efektowny czerwony klejnot otoczony polerowanym srebrem – po zdobyciu mistrzostwa College League of Legends.

Po swoich zwycięstwach obaj Liga Legend I Walorant mistrzowie szkół wyższych zostali poinformowani, iż trofea jednak nie należą do nich. jeżeli chcieli mieć własne, musieli zapłacić. Cena? Każde trofeum kosztowałoby około 10 000 dolarów. Liga Legend graczy na Uniwersytecie St. Louis, to jedna piąta z 50 000 dolarów wygranych, które im przyznano. Ale dla Walorant gracze w Texas A&M, to podwojenie ich nagrody w wysokości 5000 $. Od tego czasu zespoły próbowały zwrócić się o pomoc do Riot Games i jego zewnętrznych partnerów, ale kilku członków społeczności również stara się pomóc: JT Vandenbree, który kierował programem esportu uniwersyteckiego Riot, dopóki nie został zwolniony w styczniu, rozpoczął GoFundMe pomoże Ci zebrać pieniądze na trofeaDo tej pory udało się zebrać prawie 2000 dolarów z zakładanego celu, który wynosił 20 000 dolarów.

„Kiedy dowiedziałem się, iż drużyny będą musiały zapłacić za trofeum, zwłaszcza wiedząc, iż TAMU jest drużyną klubową bez wsparcia instytucjonalnego, byłem załamany” – powiedział Vandenbree Polygon. „Nie mając środków, aby cokolwiek zrobić w Riot, pomyślałem, iż mogę zrobić coś innego i sprawdzić, czy istnieje inny sposób, aby uczniowie otrzymali trofea”.

Brak trofeum upamiętniającego zwycięstwo nie umniejsza osiągnięć uczniów, ale jest wielkim rozczarowaniem dla graczy i personelu wspierającego drużyny. Pierce Ray, prezes klubu esportowego Texas A&M, powiedział Polygon, iż zwycięstwo jest ogromne dla tych graczy, którzy poświęcili znaczną część swojego życia sportom elektronicznym, I na uniwersytet. „Ci gracze poświęcili godziny na treningi i wyszli na szczyt, ale teraz są zablokowani przez paywall” – powiedział. „Uważam, iż to niedopuszczalne”.

Obie drużyny nie zdobyły już żadnego trofeum od ponad miesiąca i nie ma rozwiązania. Vandenbree powiedział, iż Riot Games po prostu nie ma już zespołu wspierającego szkolne esporty; wszyscy zostali zwolnieni lub przeniesieni. Jeszcze przed zwolnieniami pracownicy Riot esports chcieli się upewnić, iż program esportowy będzie się rozwijał pod kierownictwem GGTech, trzeciego partnera organizacyjnego. Obejmowało to naciski pracowników na pierwsze mistrzostwa college’ów, aby zwycięzcy mogli zabrać do domu swoje trofea, przepiękne kreacje od Volpin Propsproducenta specjalizującego się w rekwizytach do gier wideo i trofeach e-sportowych.

Ani Riot Games, ani partner turnieju, GGTech, nie odpowiedzieli na prośbę Polygon o komentarz.

„To, co kocham w szkolnym esporcie w porównaniu z zawodowcami, to fakt, iż chodzi o szerszy obraz. Opiera się na społeczności, rywalizacji i przygotowywaniu uczniów do osiągnięcia sukcesu przez całe życie” — powiedział Vandenbree. „Trofea są symbolem ciężkiej pracy uczniów, trwałym odzwierciedleniem ich sukcesu dla szkoły i społeczności oraz aspiracją dla wszystkich, kto chce mieć szansę w przyszłym roku”.

Dodał: „Mają resztę życia, żeby być rozczarowanymi dorosłymi — nie chcę, żeby zaczynali w tym miejscu”.



Source link

Idź do oryginalnego materiału