Game File to wydawany trzy razy w tygodniu biuletyn poświęcony kulturze i biznesowi gier wideo, napisany przez długoletniego reportera gier Stephena Totilo (Kotaku, Axios, MTV News, The New York Times). Subskrybuj tutaj dla ciekawostek, wywiadów i regularnych aktualizacji na temat gier z prawie 8-letnimi bliźniakami autora.
Jest wzniosły powód, dla którego ta cała woda jest w środku Dolina Pomników 3w przyszłym tygodniu długo oczekiwana kontynuacja uwielbianej serii gier logicznych o wspinaniu się po złudzeniach optycznych.
I jest osobista motywacja.
Wyniosły? Dolina Pomników 3 pochodzi z Ustwo Games, które promuje się jako „pierwsze na świecie studio gier B-Corp”. To jest oznaczenie prywatne zarabiane przez firmy nastawione na zysk, które koncentrują się na robieniu czegoś dobrego dla środowiska i społeczeństwa Dolina Pomników 3 został przynajmniej częściowo zaprojektowany, aby osiągnąć.
Gdy woda podnosi się wokół jednej z wież w pokrytym wodą świecie gry, Dolina Pomników 3Projektanci mają nadzieję, iż to zauważysz. Może pomyślisz o podniesieniu poziomu mórz. Może sprawdzisz, co możesz z tym zrobić.
Jeszcze wyraźniejsza wiadomość znajduje się na górze napisów końcowych gry, przed listą nazwisk twórców:
„Na całym świecie 1,81 miliarda ludzi jest szczególnie zagrożonych powodziami. Ustwo Games wspiera programy pomocy przeciwpowodziowej.”
Studio zapewnia m.in połączyć aby uzyskać więcej informacji.
Jeśli chodzi o powód bardziej osobisty, rozważ kilka nowych poziomów w sequelu, które toczą się po morzu, na którym można żeglować, gdzie gracze mogą pilotować łódź, dokować na wyspie i wspinać się. To nie przypadek Dolina Pomników 3 reżyserka gier Jennifer Estaris mieszkała w duńskiej „wspólnocie kanałowej”. Sluseholmengdzie mogła wskoczyć z balkonu do wody i gdzie kajakować córkę do szkoły.
„To była całkiem idylla” – powiedziała mi na początku tygodnia podczas rozmowy wideo. „Chciałem pozwolić tym elementom żyć w grze i podzielić się z innymi tym, co było wyjątkowego w tym życiu”.
Dolina Pomników 3 to gra wideo, co oznacza, iż jest dziełem sztuki i handlu. Tak, został stworzony przez korporację B, ale jest również publikowany przez bardziej znaną korporację megakorporacyjną, jaką jest Netflix. jeżeli chcesz pobrać tę grę na telefon i tablet i grać w nią, musisz mieć subskrypcję tej firmy (iOS I Android10 grudnia).
I tak, mogłeś słyszeć, jak inni twórcy gier wypowiadali się pozytywnie na temat wpływu, jaki mają nadzieję, iż ich gry będą miały na graczy, a choćby na planetę. Rzadko zdarza się twórca gier, który reklamuje swoją nową kontynuację jako narzędzie nieszczęścia.
Niemniej jednak – ryzykując zanudzenie czytelników dobrą atmosferą – kontekst wokół Dolina Pomników 3 jest niezwykle pozytywny.
Tworzenie gry nie obyło się bez trudności: gry to trudna branża, scena gier mobilnych to swego rodzaju tonące morze, a Estaris, której LinkedIn wymienia jedną z jej wcześniejszych prac jako twórcy gier jako „wyimaginowaną maszynistkę”, w rzeczywistości nie zawsze jest to możliwe. upadając z radości.
Ale naprawdę wokół tego projektu jest wiele pozytywów.
Estaris określa Monument Valley jako „grę, która dociera do ludzi nie tylko umysłem, ale także sercem”.
Nowa gra jest kontynuacją wynikającą z badań nad duchowymi następcami. Estaris powiedziała, iż jej zespół przyglądał się trylogiom, ale bardziej pociągały go gry z luźniejszymi powiązaniami z przeszłością Niebo: Dzieci Światła następny Podróż– aby zobaczyć, jak bardzo możesz przesunąć granicę tego, co ludzie myślą o serii gier.
Jej zespół zaczął tworzyć Dolina Pomników 3 ponad trzy lata temu, eksperymentując z perspektywą pierwszoosobową, trybem wieloosobowym i poziomami tworzonymi przez graczy. Podzielili się na trzy „kapsuły”, aby zbadać rozgrywkę związaną z żeglarstwem, treściami generowanymi przez użytkowników i życiem na wsi („wielu z nas grało Przejście dla zwierząt bo wyszło w czasie pandemii”). Żeglowanie wypadło najlepiej, choć dotknięcia pozostałych dwóch zawodników zakończyły się sukcesem.
Zespół programistów odbiegał od standardów branży gier, co można było rozpoznać po grupowym zdjęciu lub na podstawie MV3napisy końcowe, które zaczynają się od notatki o powodzi, a następnie rozwijają listę imion obejmującą Lili, Emily, Mairi i Holly.
Zapytana o to Estaris przyznała, iż to najwięcej kobiet, z którymi pracowała w zespole zajmującym się grami od wieków, a następnie gwałtownie dodała, iż zespół ten jest również zróżnicowany kulturowo.
„Po prostu cudownie było usłyszeć te wszystkie głosy” – powiedziała, przypisując zmiany w nowej grze mieszance środowisk w zespole. Wskazała Dolina Pomników 3bogactwo delikatniejszych i bardziej organicznych kształtów oraz bardziej odległa inspiracja dla architektury. (Nasza rozmowa została na krótko przypadkowo przerwana przez menadżera finansowego gry; pochodzi z Nigerii, wspomniał Estaris, i pomógł zainspirować budynki w grze oparte na Hausa architektura).
Podczas dyskusji Dolina Pomników 3Estaris zauważył, iż w ścieżce dźwiękowej albumu znalazły się instrumenty „mniej słyszalne”, w tym kora z Afryki Zachodniej i flety bambusowe z Laosu i Tajlandii.
Żadne z tych dotknięć nie było wymuszone – stwierdziła. „To było dla nas po prostu naturalne”.
The Dolina Pomników 3 zespół stworzył gęstszą kontynuację. W każdym rozdziale znajduje się więcej łamigłówek niż w poprzednich grach z tej serii, ale twórcy pracowali nad tym, aby nowe wydanie było przejrzyste i trwało dość krótko. Tę trzecią grę, podobnie jak poprzednie, można ukończyć w ciągu kilku godzin.
„Niektórzy z naszych graczy mówili o ponownym rozegraniu dwóch poprzednich, ponieważ zapewniło im to mentalne, medytacyjne doświadczenie” – powiedział Estaris. „Chcieliśmy pozwolić graczom na dalsze robienie tego.”
Dolina Pomników 3 będzie dłuższy. Premiera nastąpi w przyszłym tygodniu z 10 rozdziałami, ale wyświetla symbole zastępcze dla czterech kolejnych, które mają „spowolnić” do zimy 2025 r. Jest to częściowo zainspirowane, twierdzi Estaris, komentarzem gracza, który pomylił wszystkie Dolina Pomników 2poziomy w samouczku, a potem okazało się, iż nie ma już w co grać.
Estaris od ponad dekady pracuje nad grami zawierającymi rozszerzenia i elementy „operacji na żywo” (jej poprzedni występ to wszechobecny hit mobilny Surferzy metraktórym również się zajmował komunikaty świadome ekologicznie wśród jego aktualizacji). Rozwijanie gry jest tym, do czego jest przyzwyczajona. Słuchanie opinii graczy, aby pomóc w kształtowaniu nowych rozdziałów, jest normą. „Dla mnie to jest jazz” – powiedziała, opisując gry jako usługę w sposób, jakiego nie byłby w stanie zrobić żaden dyrektor promujący Call of Duty. „Słyszę, czym interesuje się gracz, i muszę… nie zmieniać, ale może pomóc wspierać to, co go ekscytuje w grze”.
Estaris dołączyła do Ustwo kilka lat temu – powiedziała, ponieważ „chciałam być częścią studia, które pracowało również nad grami ważnymi dla dobrobytu świata”.
Tworzenie gry z przesłaniem ma znaczenie. To także może pomóc coś zmienić, stwierdziła: „Myślę, iż istnieją różne podejścia do tej zmiany kulturowej, która może być konieczna, aby zapewnić bardziej zrównoważoną przyszłość”.