Milestone zapowiedział premierę najnowszej odsłony motocyklowej serii, czyli MotoGP 25. Gra ma zadebiutować 30 kwietnia 2025 roku na wszystkich wiodących platformach, wliczając w to PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X|S, Xbox One, Nintendo Switch i PC.
Nowe tory i możliwości
W nadchodzącej części serii znajdziemy wszystkich zawodników i tory z sezonu 2025, w tym dwie nowe lokalizacje: legendarne Brno w Czechach, powracające po pięcioletniej przerwie, oraz debiutujący Balaton Park na Węgrzech. Twórcy reklamują grę hasłem „Serce Wyścigów”, co ma oznaczać połączenie umiejętności technicznych, wytrzymałości psychicznej i pasji do motocyklowych wyścigów.
Jedną z największych nowości będą sesje treningowe, które pozwolą graczom ćwiczyć swoje umiejętności poza zawodami. W ich ramach będzie można doskonalić technikę jazdy w dyscyplinach takich jak Motard, Flat Track i Minibikes, a także podejmować specjalne wyzwania na oryginalnych trasach.
Między symulacją a przystępnością
Twórcy chwalą się również wprowadzeniem nowego Arcade Experience, czyli uproszczonego modelu jazdy dostępnego we wszystkich trybach gry. Ma to być ukłon w stronę mniej doświadczonych graczy, którzy chcą poczuć emocje związane z MotoGP, ale niekoniecznie są gotowi na pełną symulację.
Gra została zbudowana na silniku Unreal Engine 5, co ma przełożyć się na lepszą oprawę wizualną. Deweloperzy zapowiadają również odnowione efekty dźwiękowe motocykli, zrealizowane dzięki specjalnym sesjom nagrywania oryginalnych maszyn.

Powrót lubianych funkcji
W MotoGP 25 powrócą znane z poprzedniej części funkcje, takie jak Riders Market i FIM MotoGP Stewards. Pojawi się również nowy system rozwoju motocykli, który ma dać graczom większą kontrolę nad ewolucją ich maszyn w trakcie sezonu. Deweloperzy obiecują także możliwość zarządzania relacjami z innymi członkami padoku.
Dla fanów rywalizacji online przewidziano pełną rozgrywkę międzyplatformową (z wyjątkiem wersji na Nintendo Switch) oraz nowe wyścigi rankingowe, które mają umożliwić graczom rywalizację z przeciwnikami na podobnym poziomie umiejętności. Powróci również LiveGP Championship, a dla preferujących lokalną rywalizację przygotowano tryb dla dwóch graczy na podzielonym ekranie.
Personalizacja bez granic
Gracze będą mogli ponownie pokazać swoją kreatywność dzięki rozbudowanym edytorom. Znajdą się wśród nich narzędzia do projektowania kasków, numerów wyścigowych, naszywek, naklejek, a choćby emotek na podium. Co ciekawe, twórcy przypominają, iż jeden z projektów kasków stworzonych przez graczy w poprzedniej części stał się rzeczywistym kaskiem noszonym przez Mavericka Viñalesa podczas ubiegłorocznego GP San Marino.
Jeżeli podobał Wam się materiał, to koniecznie dajcie znać na X (dawny Twitter), Bluesky, naszym Discordzie, Redditcie lub Fediverse. Jesteśmy też dostępni w Google News!