Mroczny Mesjasz ładniej i z kumplami

acidcave.net 3 tygodni temu
Ostatnimi czasy doszło do przełomu w moddingu Messiaha -- zostało to ogłoszone w na modDB przez zespół wiltOS Technologies, ich oficjalny serwer Discorda możecie znaleźć tutaj. Grupa ta rozwija szereg modów do DMa i niektóre z nich są bardzo interesujące:

Współpraca z Ubisoftem:
  • nawiązano oficjalną współpracę z Ubisoftem, co wspomoże rozwój fanowskiego SDK dedykowanemu DMowi;
  • dodatkowo Ubisoft przekazał wycięty content, który można dodać do gry;
  • odbędą się również rozmowy między wiltOS a Ubisoftem na temat rozwoju.

  • The Dark Messiah Mod Launcher:
  • wOS stworzyło launcher do modów, można go pobrać stąd;
  • umożliwia on proste zarządzanie modami i ich instalowanie oraz łatwe kombinowanie modów;
  • dołączono garść bugfiksów.

  • Fanowski Software Development Kit:
  • wciąż rozwijany, ale zawiera już dodawanie w pełni animowanych obiektów, ;
  • trwają zaawansowane prace nad m.in. łącznością przez sieć i edytowaniem poziomów;
  • usprawni tworzenie modów przez graczy;
  • zamysł jest taki, by umożliwić tworzenie modów również ludziom bez zdolności programistycznych;
  • dodano MapAdds -- proste narzędzie umożliwiające modyfikowanie poziomów w dowolnym momencie rozgrywki. Narzędzie to ma bardzo szerokie możliwości, użyto go do dodania między innymi customowych drzewek zdolności;

  • The Restoration Mod:
  • pierwotnym założeniem było fiksowanie błędów gry -- ewidentnych niedoróbek psujących przyjemność z gry;
  • wOS uzyskał dostęp do assetów z wersji wydanej na Xboxa 360, dzięki temu dodano bonusowe misje z edycji konsolowej oraz elementy wycięte z gry, na przykład cały poziom (The Caves) oraz bronie: Sword of Misery lub laska nekromanty;
  • dodano możliwość wyboru mapki, zmieniono menu nowej gry.
  • więcej info o modzie można znaleźć na modDB.

  • Dark Messiah RTX:
  • odświeżenie wyglądu gry z dodaniem raytracingu;
  • łączy oryginalną wersję z PC z tą z Xboksa z autorskimi poprawkami i bazuje na RTX Remix;
  • więcej info znaleźć możecie tutaj.


  • CO-OP mod:
  • świeżutki mod, wyszedł zaledwie tydzień temu do publicznych testów;
  • dzięki rozwojowi SDK i MapAdds prace nad coopem przyspieszyły i teraz to po prostu działa, wrogowie reagują, przedmioty i zdolności przechodzą dalej...
  • to nie jest wersja finalna, realizowane są prace nad menu wyboru gracza, nad systemem wskrzeszania członków drużyny oraz lepszymi cutescenkami;
  • pobrać można go z GitHuba.

  • Trials of Kha-Beleth:
  • prawdziwa rewolucja, bazuje na systemie "TileGen" umożliwiającym tworzenie manualnie i generowanie losowo poziomów;
  • wciąż we wczesnej fazie, ale proof of concept ma już kilka miesięcy;
  • bazuje na tile'ach, małych komponentach, które można łączyć w większe układy tworząc mapki, są one podzielone tematycznie;
  • bardzo potrzebni są mapmakerzy, by stworzyć odpowiednią dużą bibliotekę takich komponentów.
  • Idź do oryginalnego materiału