Ostatnimi czasy doszło do przełomu w moddingu Messiaha -- zostało to ogłoszone w na modDB przez zespół wiltOS Technologies, ich oficjalny serwer Discorda możecie znaleźć tutaj. Grupa ta rozwija szereg modów do DMa i niektóre z nich są bardzo interesujące:
Współpraca z Ubisoftem:
nawiązano oficjalną współpracę z Ubisoftem, co wspomoże rozwój fanowskiego SDK dedykowanemu DMowi;
dodatkowo Ubisoft przekazał wycięty content, który można dodać do gry;
odbędą się również rozmowy między wiltOS a Ubisoftem na temat rozwoju.
The Dark Messiah Mod Launcher:
wOS stworzyło launcher do modów, można go pobrać stąd;
umożliwia on proste zarządzanie modami i ich instalowanie oraz łatwe kombinowanie modów;
dołączono garść bugfiksów.
Fanowski Software Development Kit:
wciąż rozwijany, ale zawiera już dodawanie w pełni animowanych obiektów, ;
trwają zaawansowane prace nad m.in. łącznością przez sieć i edytowaniem poziomów;
usprawni tworzenie modów przez graczy;
zamysł jest taki, by umożliwić tworzenie modów również ludziom bez zdolności programistycznych;
dodano MapAdds -- proste narzędzie umożliwiające modyfikowanie poziomów w dowolnym momencie rozgrywki. Narzędzie to ma bardzo szerokie możliwości, użyto go do dodania między innymi customowych drzewek zdolności;
The Restoration Mod:
pierwotnym założeniem było fiksowanie błędów gry -- ewidentnych niedoróbek psujących przyjemność z gry;
wOS uzyskał dostęp do assetów z wersji wydanej na Xboxa 360, dzięki temu dodano bonusowe misje z edycji konsolowej oraz elementy wycięte z gry, na przykład cały poziom (The Caves) oraz bronie: Sword of Misery lub laska nekromanty;
dodano możliwość wyboru mapki, zmieniono menu nowej gry.
świeżutki mod, wyszedł zaledwie tydzień temu do publicznych testów;
dzięki rozwojowi SDK i MapAdds prace nad coopem przyspieszyły i teraz to po prostu działa, wrogowie reagują, przedmioty i zdolności przechodzą dalej...
to nie jest wersja finalna, realizowane są prace nad menu wyboru gracza, nad systemem wskrzeszania członków drużyny oraz lepszymi cutescenkami;