Najbardziej oczekiwane nowe gry planszowe roku 2025

cyberfeed.pl 2 dni temu


Branża gier planszowych stoi przed trudnym wyzwaniem. Lista premier na rok 2024 była niezwykle bogata i trudno sobie wyobrazić, iż nadchodzące gry w tym roku będą w stanie sprostać temu ustalonemu poprzeczce. Zawsze jest nadzieja i co roku jestem nieustannie zdumiony co najmniej kilkoma zaawansowanymi grami, które zapewniają wyjątkowe i emocjonujące spotkanie.

Nie da się przewidzieć, jak będzie wyglądał ten rok, zanim jeszcze się zacznie, ale to nie powstrzymuje mnie przed przedstawieniem kilku gorąco wyczekiwanych tytułów. Te dziewięć gier przykuło moją uwagę, zapewniając różnorodne fascynujące doświadczenia. Przy odrobinie szczęścia część moich oczekiwań zostanie spełniona i pod koniec roku znów będziemy rozmawiać o tych tytułach.

Oto najważniejsze gry planszowe, na które warto zwrócić uwagę w roku 2025.

Cyberpunk 2077: Gra planszowa

Projektant: Łukasz Woźniak

Obraz: Wejdź na pokład

Wciel się w ciało Edgerunnera i przebij się przez Night City, rzucając garściami kości i wykonując akcje w czasie rzeczywistym. To trudno sprzedać i brzmi wspaniale. Ta narracyjna gra przygodowa opiera się na aplikacji, a Twój telefon lub tablet obsługuje działania wroga, a także nieoczekiwane zdarzenia i zwroty akcji. Musisz działać szybko, rzucając kośćmi w swojej turze, a następnie wydając te kości, aby poruszać się po planszy i zadawać ból swoim wrogom.

Format czasu rzeczywistego sprawdzał się już wcześniej i doskonale pasował do szalonej akcji gry wideo. Cyberpunk 2077: Gra planszowa ma nadzieję uchwycić tego ducha i zaoferować unikalny projekt blatu, który zapewnia dramaturgię i filmy. Dzieje się tu wystarczająco dużo, iż obawiam się, iż wszystko może pęknąć w szwach, ale to część euforii płynącej z odkrywania prawdy.

Nie głoduj: gra planszowa

Projektant: Rafał Pieczyński

Zdjęcie: Glass Cannon Unplugged i Klei Entertainment

Adaptacje gier wideo cieszą się ostatnio dużym powodzeniem w hobby związanym z grami planszowymi. Właśnie w 2024 r. Zabij Iglicę: Gra Planszowa I Martwe komórki: gra planszowa udowodniło fascynujące tłumaczenia z wersji cyfrowej na komputerową. Nie głoduj: gra planszowa teraz otrzyma szansę, pochodzącą od wydawcy gier planszowych, który stworzył tę fantastyczną adaptację Frostpunk: gra planszowa.

Nie głoduj w grze może wziąć udział maksymalnie czterech graczy, którzy eksplorują i przeżywają koszmarny, proceduralnie generowany świat. Możesz eksperymentować zarówno z magią, jak i nauką, łącząc je ze sobą, próbując przetrwać zarówno przeciwko żywiołom, jak i przerażającym stworzeniom zamieszkującym krainę. Po części horror, po części gra o przetrwaniupowinno to sprawić, iż będzie to wciągające doświadczenie na stole.

Obraz: Gry gryzienia

Płodny projektant Reiner Knizia zaprojektował setki gier w ciągu pięciu dekad. Wydawca Bitewing Games opublikował kilka jego ostatnich wydawnictw i właśnie ogłosił, iż w 2025 roku wyda trzy kolejne. Najbardziej kuszący z tego trio to Iliada30-minutowa gra polegająca na układaniu płytek dla dwóch graczy, której akcja rozgrywa się w epickim tle poematu Homera o wojnie trojańskiej.

Ma to wygląd podobny do klasycznego dzieła Knizii, szczycącego się minimalistycznym zestawem zasad z silnymi, wyłaniającymi się niuansami. Celem jest umieszczenie płytek żołnierzy w określonych rzędach lub kolumnach, tak abyś miał jak najwięcej siły i mógł zdobyć żetony reprezentujące łaskę bogów. Zapowiada napięty romans z bolesnymi kompromisami i zarządzaniem rękami. Czas pokaże, jak głęboko zajdzie proces podejmowania decyzji, ale nie mogę się doczekać, aby doświadczyć tej walki na własnej skórze.

Projektanci: Leo Cunha, Nicole Lobo i Daniel Pettersen de Lucena

Zdjęcie: Studio łupów

Złorzeczenie zadaje pytanie: A co jeżeli stwory, które przyzwałeś Magia: Zgromadzenie rzeczywiście pojawił się na polu bitwy i można było nim manipulować? Ta nadchodząca gra karciana łączy w sobie elementy miniaturowej potyczki z karcianymi bitwami dla dwóch graczy. Obydwa gatunki splatają się ze sobą, tworząc ponurą i sugestywną scenerię pełną szczegółów.

Koncepcja jest ambitna. Każda asymetryczna frakcja jest pakowana osobno i zawiera wszystko, czego potrzebujesz do gry, w tym pełny zestaw postaci dla wszystkich twoich potworów i wojowników. Jednakże osoby posiadające niezbędny sprzęt i inicjatywę mogą wydrukować w 3D szczegółowe miniatury swojej bandy, ponieważ każdy zestaw pudełkowy zawiera dostęp do oficjalnych plików STL frakcji. Malediciton ma zadebiutować Znaleziono grę wkrótce, przy stosunkowo krótkim czasie realizacji, ponieważ oczekuje się, iż gra będzie w pełni dostępna w drugiej połowie 2025 roku.

Projektanci: Jo Kelly i Cole Wehrle

Zdjęcie: Rachel Ford/Wehrlegig Games

Dom Molly to niezwykła gra, która dotyka wyjątkowego fragmentu historii. Gracze wcielają się w role Molinezje przeciwstawiające się płci w XVIII-wiecznej Anglii, uczęszczając na wydarzenia towarzyskie, unikając moralizujących policjantów. Działania te są reprezentowane dzięki kart występków przedstawiających spotkania i pragnienia, na które Towarzystwo Reformacji Obyczajów patrzy z dezaprobatą. Gracze współpracują przy organizowaniu przyjęć, ale muszą zachować ostrożność. Informator mógł przedostać się do grupy, zagrażając całej społeczności.

Częścią atrakcyjności tej gry od początkującej projektantki Jo Kelly jest to, iż znalazła się ona w finale konkursu 2021 Nagroda Zenobii. Kolejnym plusem jest to, iż produkują go Drew i Cole Wehrle. Cole oczywiście zaprojektował takie hity jak Root: gra w Woodland Might and Right I Łuki: konflikt i upadek w zasięgu rękiale bracia Wehrle wspólnie wyprodukowali drugie wydania Pax Pamir I Firma Johndwie nowoczesne klasyki, które należą do najlepszych historycznych gier planszowych, jakie mają do zaoferowania. Dom Molly wygląda na kolejny wielki hit tego wydawcy.

Projektant: Bernard Grzybowski

Zdjęcie: Igrzyska Falangi

Na to nie będziemy musieli długo czekać, ponieważ Fioletowa mgła jest w tej chwili udostępniany zwolennikom finansowania społecznościowego i niedługo potem trafi do sprzedaży detalicznej. Na pozór tak gra wojenna oparta na oddziałach w której gracze kontrolują jednostkę piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych, która wyrusza na misje do przerażającej dżungli w Wietnamie. Ma jednak spojrzenie wykraczające poza nieregularną walkę i stara się wspierać bogatą, wyłaniającą się narrację dzięki fragmentów scenariusza. Jest tu duch nawiązujący do klasycznego tytułu Avalon Hill z 1983 roku Zasadzka!gdzie akapity tekstu odnoszą się do kluczowych punktów misji. Ten rozkwit ożywia środowisko i ma na celu osiągnięcie czegoś bardziej znaczącego poprzez połączenie większej, spójnej historii.

Ta gra wydaje się eksperymentalna w stosunku do gatunku gier wojennych, ale tak naprawdę odzwierciedla aktualne trendy w grach narracyjnych w ogóle. Potencjał jest ogromny jak na crossoverowy hit, a fani filmów takich jak np Pluton żołnierzy I W pełni metalowa kurtka znajdzie ton i postawę, które bardzo przemówią.

Zjawa prowadzi grafiką i historią. Obudziło się starożytne kosmiczne zagrożenie, a gracze mają za zadanie spełnić ostatnią nadzieję ludzkości. Muszą utrzymywać i eskortować Revenanta, zmodernizowany imperialny okręt flagowy skrywający sekrety ich cywilizacji. Lojalność może się zmienić w każdej chwili, a resztka społeczeństwa jest krucha.

Jest to bezpośrednia kontynuacja Pustkarozległa gra planszowa 4X pierwotnie opublikowana w 2023 roku. Kontynuuje historię z poprzedniego wydania, umożliwiając grupie rozegranie ostatnich dni opuszczonego ludu.

Pod względem mechanicznym jest to wyrafinowana gra polegająca na konkurencyjnym rozmieszczeniu pracowników, w której różne statki floty są wykorzystywane do walki z zrodzonymi z Pustki i zbierania zasobów. Wydaje się, iż jest to fascynująca i złożona sprawa strategiczna, w którą z pewnością warto się zagłębić.

Projektant: Jarrod Carmichael

Zdjęcie: Gry Arkus

Syndykaty Cienia Księżyca to wspaniała gra karciana. Gracze wcielają się w różnych szefów przestępczego syndykatu, z których każdy walczy o kontrolę nad kolonią górniczą Shadow Moon. Karty są wykorzystywane w każdej rundzie, aby wpływać na regiony kolonii, przeprowadzać operacje o wysoką stawkę i gromadzić zespoły specjalistów. Zarządzanie ręką kart ma najważniejsze znaczenie dla strategii gry.

Dzięki tak radosnej i stylizowanej oprawie ta gra wygląda żywo i sugestywnie na stole. Posiada wciągającą koncepcję i stawia graczy przeciwko sobie podczas wykonywania nikczemnych czynów i podstępnych czarnych operacji.

Syndykaty Cienia Księżyca wydaje się być super i to kolejna gra, w której nie mogę się doczekać, jak wypadnie.

Projektant: Jamey Stegmaier

Zdjęcie: Gry Stonemaier

Przewaga to najbardziej tajemniczy wpis na tej liście, gdyż szczegółów wciąż nie ma zbyt wielu. Wiemy tylko, iż wydawca Rozpiętość skrzydeł wystawia kooperacyjna gra przygodowa z otwartym światem w 2025 r. i prawdopodobnie będzie to coś zupełnie wyjątkowego.

Maksymalnie sześciu graczy jest rozproszonych po całym świecie i musi eksplorować okolice. Na 400 kartach znajduje się prawie 800 połączonych ze sobą lokalizacji, a na odkrycie czeka ponad 900 innych kart do odkrycia. Liczby te przyprawiają o zawrót głowy, ale trudno wiedzieć, jak to wygląda w rzeczywistości. Przewaga opiera się na wolności, pozwalając każdemu graczowi na pełną kontrolę nad interakcją i odkrywaniem własnej lokalizacji z perspektywy pierwszej osoby. Im więcej informacji na temat tej gry zostaje odkrytych, tym bardziej niecodziennie się to wydaje. Bez wątpienia będzie to jedna z najgłośniejszych premier 2025 roku.



Source link

Idź do oryginalnego materiału