Najlepszą sztuczką Echoes of Wisdom jest przekształcenie Zeldy w mistrza lochów

cyberfeed.pl 3 dni temu


Widać wpływ Oddech Dzikiego I Łzy Królestwa W Echa Mądrościnajnowsza gra Nintendo Zelda z widokiem z góry na konsolę Nintendo Switch. Jednak pomimo całej otwartości nowej gry i nacisku na granie tak, jak chcesz, jej najbardziej genialna innowacja sprawia wrażenie inspirującej przeróbki gry 2019 Przebudzenie Linka remake’u najbardziej niezgrabna funkcja.

Chociaż niedawny Przebudzenie Linka był (w dużej mierze) wiernym remakiem swojego poprzednika z ery Game Boya, tytuł wyprodukowany przez Grezzo zmienił wszystko dzięki zabawkowemu projektowi 3D, ulepszonemu sterowaniu i nowemu trybowi tworzenia lochów wyraźnie inspirowanemu Twórca Super Mario. Po przebiciu się przez tradycyjne lochy gry możesz zbudować własną w przerażającej małej chatce, korzystając z płytek komnat wzorowanych na różnych pokojach, które już odwiedziłeś.

W tych Lochach Komnat tak naprawdę nigdy nie było elementu zaskoczenia, ponieważ byłeś odpowiedzialny za wybór tego, co się w nich znajdowało, przestrzegając jednocześnie szeregu zasad dotyczących ułożenia płytek komnat. I chociaż Twoje oryginalne lochy mogą służyć jako niezawodny sposób na zdobycie łatwych rupii, brak w grze komponentu sieciowego uniemożliwia dzielenie się Twoimi dziełami, co było znaczącą częścią Twórca Super Marioapel.

Również klucz do Twórca Super MarioSukcesem był prosty fakt, iż kursów tworzonych przez użytkowników może być wiele zabawa do rozegrania, podobnie jak tytuł jako całość bardzo sprytne ćwiczenie w nauczaniu podstawowego projektowania gier wideo. Lochy Chamber Dungeons były dobrym pomysłem, ale w praktyce ich powtarzalność i brak elastyczności nie dał Przebudzenie Linka tyle wartości powtórki.

1/2

Dampé, który pomaga w tworzeniu niestandardowych lochów w remake’u Link’s Awakening, powraca w Echoes of Wisdom.Nintendo

1/2

Dampé, który pomaga w tworzeniu niestandardowych lochów w remake’u Link’s Awakening, powraca w Echoes of Wisdom.Nintendo

Chociaż bardziej wyrafinowana wersja Chamber Dungeons przez cały czas mogłaby zapewnić nowe wrażenia z gry, mechanika – podobnie jak sam Link – jest w dużej mierze nieobecna, jak to znaliśmy w Echa Mądrościpierwszy główny wpis serii, który zmienił Zeldę w grywalnego bohatera. Zamiast jednak całkowicie porzucić podstawowe koncepcje, które początkowo uczyniły Chamber Dungeons intrygującą propozycją, Echa Mądrości patrzy na nie z innej, bardziej pomysłowej perspektywy.

Jak Echa Mądrościbohaterka Zelda i jej towarzyszka Tri wyruszają do Hyrule wyposażeni w Tri Rod — nowy magiczny najważniejszy przedmiot, który działa trochę jak Link do przeszłościLaska Somarii. Ale w przeciwieństwie do Laski, która dała Linkowi moc tworzenia pojedynczych kwadratowych bloków, na które można się wspinać lub pchać, Tri Rod zapewnia Zeldie zdolność przywoływania wielu kopii (zwanych „echami”) różnych obiektów i potworów, które spotyka podczas swojej przygody .

Chociaż gra ci to daje kilka innych przydatnych przedmiotówecha Tri Roda to najpotężniejsza broń Zeldy, której może używać w walce, gdy szuka sposobu na zamknięcie międzywymiarowych szczelin pojawiających się w całym Hyrule.

Niektóre echa — takie jak Boomerang Boarblin i Bombfish — w zasadzie pozwalają gwałtownie ulepszyć klasykę Zelda broń, do której nawiązują ich nazwy. Ale znacznie więcej z nich to po prostu świecące repliki wrogich stworzeń, takich jak ReDeads i Darknuts, które powszechnie można znaleźć w Zelda światy i lochy.

Kiedy Nintendo po raz pierwszy ujawniło Echa Mądrościecha — które znikają po otrzymaniu określonej ilości obrażeń — sprawiały wrażenie włączonego riffu Oddech Dzikiego I Łzy Królestwapodejścia do zapewniania graczom broni. Wepchnąć się niedawny wywiad nt Echa Mądrościproces rozwojureżyser Tomomi Sano i producent serialu Eiji Aonuma wyjaśnił, iż pomysł na Zelda tytuł zbudowany wokół koncepcji kopiowania/wklejania obiektów faktycznie zaczął się jako część planu gry skupiającej się na tworzeniu przez Linka niestandardowych lochów.

1/5

Wczesna wersja testowa gry Zelda skupiająca się na budowaniu lochów.Nintendo

1/5

Wczesna wersja testowa gry Zelda skupiająca się na budowaniu lochów.Nintendo

Kiedy Aonuma przeglądał wczesną wersję demonstracyjną, zaczął myśleć, iż „chociaż fajnie jest stworzyć własny loch i pozwolić innym grać w niego, nie jest też tak źle umieszczać w polu gry przedmioty, które można skopiować i wkleić, i stworzyć rozgrywkę gdzie można ich użyć do walki z wrogami.” I chociaż zespołowi tworzenie gry w stylu „edytuj lochy” trwało już około roku, Anonuma uważał, iż mechanika kopiowania i wklejania „ma znaczny potencjał, aby rozwinąć się w nowy sposób grania w tę grę”. Legenda Zeldy gier, jeżeli zmieniono rozgrywkę i zamiast tego używano „echa”.

Przyjdzie po Oddech Dzikiego I Łzy Królestwa, co niektórzy fani krytykowali ze względu na względny brak tradycji Zelda lochy, Echa Mądrości w pewnym sensie przypomina powrót do podstaw. Indywidualne, tematyczne lochy wypełnione małymi kluczami i minibossami zachęcają Cię do rozwiązywania zagadek i odkrywania ukrytych sekretów. Chociaż Zelda może przenosić rzeczy dzięki wiązania, tylko tyle może zmienić w sposobie, w jaki zaprojektowano dosłowne lochy w nowej grze. Ale genialna sztuczka została wdrożona Echa Mądrości w ten sposób zmienia cały Hyrule w nowy rodzaj lochu, koncepcyjnie, i czyni cię jego nieustraszonym mistrzem.

Kiedy zacząłem grać Echa Mądrościskupienie się na nauce ech zwykłych, nieożywionych obiektów, aby pomóc Zeldie, sprawiło, iż gra przypominała standardową grę typu dungeon crawler z widokiem z góry, która próbowała skłonić mnie do głębszego zastanowienia się nad tym, jak poruszać się w przestrzeni w pionie. Echa stołu można wykorzystać, aby dodać energii małej księżniczce, a stosy łóżek przywracających serce można zamienić w prowizoryczne schody. Wszystkie tego rodzaju echa dały mi różne sposoby na wyprowadzenie Zeldy z celi więziennej, co wydawało mi się przyspieszonym kursem w ukrytych misjach gry. Ale kiedy znalazłem się w otwartym świecie i poznałem pierwsze echa potworów, ze zdziwieniem zauważyłem, iż musiałem znać wzorce zachowania istoty, aby skutecznie władać nią w walce.

Zelda lochy to nie tylko skomplikowane budynki wypełnione zagadkami i zamkniętymi drzwiami; to miejsca, w których żyją potwory, a działania tych potworów odgrywają znaczącą rolę w kształtowaniu tożsamości lochu. To samo dotyczy zagrożeń środowiskowych, takich jak ogień, woda i lód, które mogą ci pomóc lub zaszkodzić, w zależności od tego, jak z nimi współdziałasz. Echa Mądrości nie pozwala na tworzenie własnych, dostosowanych do indywidualnych potrzeb lochów, ale daje Zeldie wiele podstawowych elementów składowych lochów do zabawy. Im głębiej wejdziesz w dosłownie lochy gry, tym bardziej popycha cię ona do walki, wysyłając potwory do bitwy – prawie tak, jakby sama Zelda myślała w ten sam sposób, co projektant lochów.

Jest w tym pewna poezja narracyjna, w której pierwsze główne wystąpienie Zeldy w jej własnej, trwającej legendzie to takie, w którym jej moc zmienia świat i wykorzystuje jego zasady na swoją korzyść. To kadr przedstawia ją zarówno jako księżniczkę, jak i swego rodzaju mistrzynię lochów – i pokazuje, jak po 40 latach Nintendo wciąż znajduje fantastyczne sposoby na Legenda Zeldystare pomysły wydają się nowe.



Source link

Idź do oryginalnego materiału